jouw eerste wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:10

volgens mij was me 1e wedstrijd met staldag
ab met een new forest timmy of mayko :P was wel 1e :D

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:10

mijn 1e wedstrijd vergeet ik ook nooit meer ging niet al te goed,
de oude punte telling,
ik super blij,maar m'n pony alleen maar tegen de hand hoofd hoog in de lucht,
had het zelf niet eens gemerkt, was te druk met netjes rijden van de figuren :P
en toen had ik iets van 132 punten ofzo, en toen was ik niet meer zo blij :P
en toen ik het op de film zag, werd het alleen mar erger :+ :o

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:11

Mijn eerst wedstrijd dat is zo'n 12 jaar geleden. Het was een onderlinge wedstrijd met een andere vereniging (bij hun) en ik was al gewaarschuwd dat mijn pony de bak daar erg eng vond.

Haha, de hele proef ben ik niet verder gekomen dan de B-E lijn en ik had geloof ik zelfs een minpunt. Echter was er een aantal maanden weer een wedstrijd daar waar ik vervolgens een dikke winstpunt reed. Revanche!

JOS__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:08

in mijn eerste wedstrijd ben ik door heel de bak heen gevlogen!
Ze vond alles eng en ook met het inrijden!
Ik ben dr bijna afgevallen en ben nog nooit zo snel een proef door gereden!
Maar punten vielen mee 178 2x

Heb nu al heel wat wedstrijden gereden, mijn paard is gewoon heel hele erge tut! en ziet overal altijd spoken!

Maar is wel heel erg leuk hoor!

xmaureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:00

ik ga ook in september starten. ik vind het eigenlijk best spannend :o ik ben namelijk bang dat iedereen naar me gaat zitten kijken en dan me gaat uitlachen ofzo. dat zal wel niet maar toch. aan de andere kant heb ik er ook heel veel zin in. :D

LoveJody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:58

Met mijn 1ste pony ging best wel goed :D Suuper gewoon:D
Met mijn 2de pony ging het redelijk.. }> Hij deed het wel goed alleen probeerde wel de ring uit te gaan..
Met mijn 3de pony ging het vreselijk.. |( Hij gallopeerde alleen maar de ring rond zo hard als hij kon..
Mijn 4de pony ( De pony die ik nu heb ) deed het suuper! Ik had meteen 1 winspunt..:D:D:D

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:47

mijn allereerste keer met Mayko was een ab proefje en toen had ik 173 punten was 2de geloof ik :D
met Saffier B proef van 2001 156 punten en 6de volgens mij (onderling) met de officiele wedstrijd 1ste keer was dat 143 en geen prijs :+
met Toby B proef 1ste keer onderling 190 punten en 2de en officieel 193 punten en 2de :D
met Snowy B proef 1ste keer onderling 186 en 2de prijs officieel 1ste keer 193 en 1ste prijs :D

Mijkee_

Re: jouw eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:51

ben vorig jaar maart gestart.
wedstrijd ging eigenlijk voor de eerste keer goed, had 183 en een tweede prijs :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:05

dat was in Pesse een wedstrijd van de rijkscholengemeenschap noord.

1e proef: ging 100% goed, 187 punten en eerste plaats
2e proef: ging goed maar na lang wachten dus maar voor 70% gegeven toch nog 192 unten en tweede plaats ben dus zéér trots op mijn makker! :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:44

Ik vond het leuk, wilde liever springen dus ging heel goed mijn best doen. 156 en 157 punten, was met de oude puntentelling.

Freedom_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:35

.. die ging beter dan verwacht eigenlijk. Ik werd eerste en ponylief werd naderhand bijna doodgeknuffeld.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:27

Bij mij ging het ook goed.
Had de eerste keer 165 punten en was gelijk 1e.(oude puntentelling)
Nou wat was ik trots. :D

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:01

zooo lang geleden ..maar mijn eerste wedstrijdjes waren wel super, ik was ontzettend zenuwachtig maar het ging wel goed ,1é ! mijn punten weet ik niet meer (oude telling) maar ben wel met beker thuis gekomen..

succes in ieder geval !

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:36

Mijn eerste wedstrijd ging helemaal niet goed eigenlijk.
Mijn ouders hadden een ervaren C pony voor me gekocht, zelf was ik 9 jaar oud.
Thuis was het ook al een heet ding maar op wedstrijd werd het nog veel erger dan verwacht.
Continue hoofd in de lucht, hinneken, rennen enz. ook in de proef.
Geen winstpunt gehaald natuurlijk maar verassend genoeg stond er onder mijn coupon: Prachtige combinatie!
Haha, achteraf moet ik er wel heel erg om lachen. Zo'n klein meisje op een pony die hinnekent rondhuppeld.
Het bleek trouwens van de stres te zijn, we hebben daarna voortaan zijn voor knotje uitgelaten en toen was het over.
En stroomde de winstpunten gelukkig ook wel eindelijk binnen. Zonder gehinnek of geren.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:44

vond het vreselijk zenuwslopend! brrrrr!!!! Was helemaal ziek van de zenuwen! Vond het echt 10 x niets, sindsdien ook geen wedstrijd meer gereden, leverde me toen zoveel stress op, trailer, vreemdterrein, perse goede proef neer willen zetten, mezelf bewijzen, brrr...
misschien over een tijdje, voorlopis nog niet.

lenv8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:55

hallo Allemaal,
Ik heb een pony die 4 jaar is en al aan de teugel loopt en ik kan goed met hem opschieten.
Hij kan wel B proeven rijden maar ik vraag me af of nou wel of niet met hem moet beginnen met wedstrijden.
Hij is soms nog wel erg onstuimig enzo.
Ik wil ook wel met hem beginnen met springen maar dat mag nog niet! ;(
Groetjes!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:17

Ik vond het super leuk! Helemaal nerveus, twee dagen voor de wedstrijd eindelijk een goede wedstrijbroek gekocht :D

En ik was meteen 1ste! *\o/*

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 01:12

met Oakland ging het erg goed, had al véél wedstrijdervaring. Bij degene die ik nu heb weet ik het niet, wil deze winter starten maar wordt al zenuwachtig vh idee alleen...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 01:51

Oakland1990 schreef:
met Oakland ging het erg goed, had al véél wedstrijdervaring. Bij degene die ik nu heb weet ik het niet, wil deze winter starten maar wordt al zenuwachtig vh idee alleen...

haha, dat heb ik dus ook, dat ik al zenuwachtig wordt van het idee alleen. :+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:38

Mieke_Xena schreef:
Ik heb me kort geleden aangemeld bij de plaatselijke ruitervereniging en ga daar eerst onderlinge wedstrijden meedoen enzo, heb dus ook nog geen ervaring..
vind het wel spannend,.. Ben nu 16 jaar en heb een D pony, is dat tegenwooordig oud om nog te beginnen met de pony wedstrijden? straks zit ik tussen allemaal kleine kinders die het veel beter kunnen:( :? wie weet er iets vanaf?

Ik ben 16 en ik rij bij de C ponies, en blijf daar nog wel even rijden :D Ben dus ook ALTIJD de oudste ;)

Mijn eerste wedstrijd was op de haflingerdag in Ermelo. Pony liep alles behalve nageeflijk, ik had nog nooit dressuurles gehad (springen springen springen!! :j ) en pony ging stilstaan en poepen midden in de "middendraf" :z

Resultaat: 188 punten, (record tot nu toe :+ ) en eerste prijs :=

(Nou, die dressuur is wel makkelijk, Dacht ik..... ;) )

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:15

voor mij is dat nog nietheel lang geleden! :+ 4april!
nou de dressuur ging met oefenen nooit goed.. totaal niet nageeflijk en super racen! wedstrijd ging wel redelijk en had bij de tweede proef 186. ik rijdt op een C pony maar moest toen ook tegen heel veel D's.. en daar was ik 4e :D Dat had ik nooit verwacht ! :+
& met springen.. ik deeed hetin draf want ik reedt nog niet zo lang op mijn pony& was bang dat ik haar niet meer kon houden, maar we gingen rond met 1 strafpunt voor niet binnen de tijd.. :D
dus was super tevreden ! eerste wedstrijd gelijk een wp.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:18

Onze eerste wedstrijd (tevens eerste wedstrijd ooit van mij, en ook eerste wedstrijd ooit van mijn pony) ging echt wonderbaarlijk goed! Onze tweede wedstrijd was ehmm, rampzalig :)) en onze derde wedstrijd was voor het eerste echt officieel waar we 176 en 180 haalden :)

_Sunshineee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:28

lenv8 schreef:
hallo Allemaal,
Ik heb een pony die 4 jaar is en al aan de teugel loopt en ik kan goed met hem opschieten.
Hij kan wel B proeven rijden maar ik vraag me af of nou wel of niet met hem moet beginnen met wedstrijden.
Hij is soms nog wel erg onstuimig enzo.
Ik wil ook wel met hem beginnen met springen maar dat mag nog niet! ;(
Groetjes!

Ik rijd ook wedstrijd met een vrij jonge pony mijn pony is thuis niks mee aan de hand alles kan ik er mee. Maar op wedstrijd is ze ook onstuimig en heb na 3 wedstrijden nog geen wp.. Ik wil ook graag springen..

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:31

Naja dat heb je met (jonge en onevaren) dieren :)
Misschien is het handig om voordat je je pony op de trailer zet hem eerst een paar rondjes te longeren? En als het echt helemaal niet gaat op het wedstrijd terrein een rustig stukje zoeken waar je eventjes een paar rondjes longeerd :)?

Igorovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:37

Pff... das al effetjes geleden. Maar ik weet het nog zeer goed!

Totaal onvoorbereid maar volledig voor het plezier. Het was een soort clubtoernooi waar verschillende verenigingen uit de regio aan mee deden. Dressuur en ponyspel gingen fantastisch. Zelfs al in de prijzen (hoe dát in godsnaam mogelijk was?). Zelf totaal in de stress omdat ik niet zelf kon opstappen na het poortje. Ik was toendertijd net zo lang als het voorbeen van mijn pony...

Het springen was achteraf misschien niet zo'n geweldig idee. Zoeffff!!! Mijn pony wist blijkbaar al hoe dat moest. De omroeper kon alleen maar 'oh jeej, ooooh jeej!' uitbrengen. Jaren na dato kregen we nog regelmatig te horen: 'goh is dat niet die pony met die rode bandages?'