punten voor de volgende klasse (dressuur), wat doe je?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik 10 winstpunten heb en nog niet helemaal toe ben aan de volgende klasse:

Rij ik door in de oude klasse (ik vind het leuk om op concours te gaan) totdat ik wel toe ben aan de volgende klasse.
75 (54%)
Ga ik een tijdje niet op concours (ik heb de punten toch al), zodat ik thuis kan trainen voor de volgende klasse.
32 (23%)
Promoveer ik toch alvast naar de volgende klasse. Ik kan dan wel geen winstpunt halen, maar weet wel waar ik sta en waar ik op moet oefenen.
31 (22%)

Totaal aantal stemmen: 138

Lowara

Re: punten voor de volgende klasse (dressuur), wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:57

ik ga pas over als ik eraan toe ben, maar blijf wel starten in de oude klasse.
ik rij namelijk concoursen omdat ik het leuk vind, en hoef niet zo snel mogelijk zo hoog mogelijk.
dus zowel de B als de L1 tot 18 winstpunten gereden voordat ik overging, en de L2 wil ik tot de 30 punten zelfs uitrijden.
Thuis mijn Tinkermerrie op zich al wel M1 klaar, ze kent alle oefeningen al, maar zo in een proef met al die spanning erbij?
neeeeehhh.. lekker rustig thuis doortrainen en gemotiveerd blijven door winstpunten te rijden op concoursen na die 10 punten.

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:15

Is er geen optie 'hangt ervan af'? Ik denk namelijk dat het ervan af hangt. Als je nog (bijna) geen oefeningen van de volgende klasse beheerst, zou ik niet overgaan. Maar als je de (meeste) oefeningen wel beheerst, maar nog niet goed genoeg, zou ik wel overgaan, denk ik.
Ik heb zelf net een eigen paard gekregen en we zijn thuis op L2 niveau bezig. We hebben nog geen startkaart en ook nog geen wedstrijdervaring. Komende winter ga ik regelmatig op onderlinge wedstrijden in de buurt starten en als dat goed gaat, wil ik m'n startkaart aanvragen :D

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:45

ik start binnenkort met concoursen met mijn paard.
maar als ik de winstpunten zou hebben voor naar L dressuur te gaan.
dan zou ik pas gaan als mijn paard en ik er allebij klaar voor zijn!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:16

Ik train meestal thuis door totdat ik redelijk meekom in de volgende klasse.Soms start ik een keer om te kijken hoe en waar ik sta maar als ik onder de 170 zit dan ga ik eerst thuis nog een poosje doortrainen.Ik blijf niet op concour gaan in dezelfde klasse omdat me dat een beetje veel geld kost.

wannadance03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:08

Ik ga nog een tijdje door in de oude klasse. Heb nu 7 winstpunten in de B, en ga pas over in de L als we er klaar voor zijn. Als hij de oefeningen ook goed beheerst, ga je denk ik ook zekerder op concours. Tenminste dat heb ik wel:P

Geartsjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:10

Ik rij door in de oude klasse (ik vind het leuk om op concours te gaan) totdat ik wel toe ben aan de volgende klasse.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:14

Ik blijf gewoon op wedstrijden rijden. Ik hoef namelijk niet snel te promoveren :n
Voor mijzelf is het wedstrijdritme erg belangrijk, dus blijf ik wel starten. Daarbij vind ik het gewoon leuk om prijzen mee te blijven pakken :+
Ik heb eigenlijk bijna alle klasses uitgereden. En in die tijd oefen ik gewoon de dingen die in de volgende klassen voorkomen. Zijn die aardig bevestigd dan ga ik over :j Maar dat is dus meestal tussen de 20 en 30 wp's.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:03

Ik vind mijn pony op 't moment nog niet klaar voor de M2. M2 is erg pittig en als ik nu goed train kan ik na de winterselecties M2 starten en dan is de overstap Z1 niet zo groot meer :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:21

Als ik mijn punten voor de volgende klasse heb, blijf ik thuis om door te oefenen voor de volgende klasse. Ik doe dressuur, springen en cross, dus als ik mijn punten voor een volgende klasse heb in de dressuur, ga ik bijvoorbeeld weer meer springen. Eigenlijk ben ik in het voorjaar, zomer en herfst bezig met SGW, dus ik heb niet genoeg tijd om ook te springen en dressuren. Dat is soms wel jammer, want nu heb ik al een half jaar geen dressuurwedstrijd of springwedstrijd meer gereden!
Als ik mijn punten voor de M2 heb, wil ik wel zo lang M2 blijven rijden, tot ik ook eens hoge punten rijd. Ik heb vaak net aan winst, dus dan geloof ik niet dat ik al toe ben aan een volgende klasse :n