Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Ik zou ook geen ijzers aan doen, vind het een beetje raar dat een paard niet op het gras zou kunnen lopen zonder ijzers, hoe doen ze dat in de wei dan als ze daar uit een dak gaan??

winia4ever schreef:Ik denk eerder als je ijzers hebt, en daar doe je van die knoppen onder dat je paard met elke stap een schok door zn benen krijgt! die knoppen zitten al in de grond voor dat je paard zn voet gezet heeft!..dus dan is het zelfde als je bij de mensen als je een touwtje om je voeten hebt, en je zet het neer en dan elke keer net dat je neer zet, een tik te geven aan het touw!.
Lia_ schreef:winia4ever schreef:Ik denk eerder als je ijzers hebt, en daar doe je van die knoppen onder dat je paard met elke stap een schok door zn benen krijgt! die knoppen zitten al in de grond voor dat je paard zn voet gezet heeft!..dus dan is het zelfde als je bij de mensen als je een touwtje om je voeten hebt, en je zet het neer en dan elke keer net dat je neer zet, een tik te geven aan het touw!.
Wat een vergelijk![]()
Heb je wel eens de onderkant van voetbalschoenen bekeken
Ik zou zelf niet ech top mn gemak en met een veilig gevoel rijden als ik mn paard voel glijden enzovoort

Zinzi_jewel schreef:Ik zou zonder ijzers doen , paard voelt zonder ijzers veel beter hoe de grond zich gedraagt onder zijn voeten ..
Maar goed ik ben dan ook voorstander van ijzerloos .
Mits het paard zijn voeten het aankunnen , sommige voeten zijn al zo verziekt , waardoor die paarden heel heel moeilijk ijzerloos kunnen , helaas
succes

Scandicnr1 schreef:ten eerste verziek je geen voeten met ijzers, ten tweede kan het zelfs behoud zijn van de hoef! 1 van mijn paarden staat al jaren zonder ijzers en ook mee gesprongen, mijn jonge paard stond met zijn 3e al op ijzers en zijn voeten zijn juist beter geworden!
Appieee schreef:Nu gaan we B springen starten en zit ik mezelf zelfs af te vragen of het niet slimmer is om hem vierkant op ijzers te zetten... Ben echt een schijterd en het risico om onderuit te gaan is me gewoon echt te groot!