Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wake_up schreef:Huh, maar eerst zei iemand op bokt, dat ze na de halve eerste proef ofzo vrijwillig had afgegroet, en dat ze de tweede proef toen niet meer mocht starten..

Disciplinereglement Dressuur schreef:Kreupelheid
In het geval van uitgesproken kreupelheid van het paard deelt de (voorzitter van
de) jury de deelnemer direct mee dat deze wordt uitgesloten. Tegen deze beslissing
is géén beroep mogelijk en de deelnemer dient onmiddellijk af te stijgen en met
het paard de ring te voet te verlaten.
Marije_jiplover schreef:Lijkt me dat je dan geen tweede proef meer mag starten.
Ik denk dat ik in zo'n geval zelf even zou overleggen met de andere jury (als die tenminste redelijkerwijs in de buurt zit). In elk geval zou ik heel duidelijk tegen de combinatie zeggen, dat het paard dusdanig kreupel is dat hij/zij af moet stijgen en te voet de ring moet verlaten en dat een tweede proef starten geen zin meer heeft.
@ crossmonster: bij niet deugende optuiging moet je de combinatie de kans geven dit te herstellen. Kan dat niet, dan volgt uitsluiting en dan lijkt me dat je dat ook niet voor een tweede proef op orde kunt hebben (of er moet zo veel tijd tussen eerste en tweede proef zitten, dat je in het strodorp even een nieuw bit/neusriem/what ever kunt gaan kopen.
Dan kan dat natuurlijk weer wel.
Sandra_v_B schreef:Toen ik de 2e proef binnen wilde rijden hoorde ik van de ringmeester dat dat niet mocht. Ik ben het voor de zekerheid nog bij de jury gaan vragen maar mag echt niet. Mocht de ringmeester/jury niet doorhebben dat je de 1e proef af hebt gegroet kun je de 2e proef dus wel binnenrijden, maar je (eventuele) winstpunt wordt dan niet meegenomen. Officieel kun je er ook een berisping voor krijgen; het staat in het reglement en dat behoor je te kennen ( wat er bij mij dus ook aan ontbrak). het enige dat je in zo'n geval nog kan doen is vragen aan de 2e jury of je de proef HC mag rijden. Ligt een beetje aan het schema en aan de persoon of ze dat goedkeuren...
Hij/zij kent nl zelf de reglementen niet! pfff rare beslissing hoor! 
Andalusians schreef:De 2e proef mag je dan niet starten, toen ik heb geschreven bij een jury was dit ook het geval. Het paard vondt de ring blijkbaar eng en durfde niet tussen de bordjes te lopen. De ruiter heeft de 1e proef niet kunnen rijden en mocht toen ook de 2e niet, want dan zouden die punten niet meetellen voor knhs.
Marije_jiplover schreef:Het antwoord van de KNHS was dat wanneer je tijdens de eerste proef vrijwillig opgeeft, je voor de betreffende proef wordt uitgesloten, met dienverstanden dat je geen verliespunten krijgt. Uitsluiting betekent dat je wel een eventuele tweede proef mag rijden op dezelfde wedstrijd. Enige uitzondering is dat wanneer de tweede proef vervolg is van de eerste, zoals bijv. op een kampioenschap het geval kan zijn.
Kortom, volgens de KNHS mag het gewoon.
oversized schreef:Marije_jiplover schreef:Het antwoord van de KNHS was dat wanneer je tijdens de eerste proef vrijwillig opgeeft, je voor de betreffende proef wordt uitgesloten, met dienverstanden dat je geen verliespunten krijgt. Uitsluiting betekent dat je wel een eventuele tweede proef mag rijden op dezelfde wedstrijd. Enige uitzondering is dat wanneer de tweede proef vervolg is van de eerste, zoals bijv. op een kampioenschap het geval kan zijn.
Kortom, volgens de KNHS mag het gewoon.
...