met hoeveel wp's gingen jullie over naar volgende klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: met hoeveel wp's gingen jullie over naar volgende klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:17

dat is niet waar. 195 is wel 2 winstpunten :j

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:15

b-l1 20

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:15

JorisDy schreef:
dat is niet waar. 195 is wel 2 winstpunten :j

is het ook!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:03

Hangt er vanaf.. Ik ga pas over als ik een aantal wedstrijden achter elkaar goede punten gehaald heb. Dat ik niet steeds rond de 180 zit. Ik zit dan liever bv. 3 wedstrijden rond de 190/ 195. Dan heb ik het gevoel dat ik er echt klaar voor ben, dan dat ik steeds rond de 180 zit en de ene keer wel een winstpunt haal en de andere keer niet.
Als ik gelijk al paar wedstrijden rond die punten zit kan ik overgaan bij 10 en anders wacht ik nog even :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:15

Meestal gewoon bij 10 en als we dan nog niet klaar waren voor de volgende klasse, dan laste ik een wedstrijdstop in en gingen we alleen trainen voor de volgende klasse ;)

Doorgaan in een klasse waar je al 10 wp (of meer) in hebt vind ik een beetje onzinnig. Kost allemaal tijd en geld en je hebt er niet veel aan. Oefenen kan ik ook wel in een ring in een weiland en commentaar van de jury heb ik ook niet nodig, want daar heb ik les voor :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:44

@ xSiep: voor sommige paarden is routine ook erg belangrijk. Vandaar dat sommige mensen (terwijl ze trainen voor een volgende klasse) wat langer doorrijden in de huidige klasse.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:47

@Pion: Ja dat klopt hoor, ik zeg ook niet dat dat voor iedereen onzinnig is ;) Voor ons vind ik dat wel onzinnig, omdat die routine niet zo belangrijk is voor Vita :) Vandaar ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:55

tussen de 20 en de 30 ongeveer. Ik vind wedstrijden nl ook gewoon leuk en niet alleen een middel om te promoveren.

amiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:11

Ik bleef nog even in de B tot de kampioenschappen nu ga ik naar het L

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:05

Ik rijd vrijwel de hele klasse uit. :j Met de een ben ik bij 32 winstpunten over gegaan naar het L springen, na de kampioenschappen toen. Reden vanaf het begin elke week in de prijzen en waren dus geselecteerd voor de kampioenschappen die ik graag wou rijden, en daarna zijn we door naar het L gegaan. :) Nu gaat dat ook vrij hard en stappen we weer over net voor of na de kampioenschappen deze zomer. :)
Jong paard blijft ook gewoon lekker de hele klasse tot bijna 40 wp's in het B lopen, lekker ervaring op doen en routine krijgen. :)

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:06

Het is al een tijdje geleden, maar met springen heb ik tot achter in de 20 gereden.
Dressuur ging ik rond de 15 geloof ik.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:12

bij de dressuur:
B - L1: 11
Springen:
B - L rond de 10-15 punten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:14

xSiep schreef:
Meestal gewoon bij 10 en als we dan nog niet klaar waren voor de volgende klasse, dan laste ik een wedstrijdstop in en gingen we alleen trainen voor de volgende klasse ;)

Doorgaan in een klasse waar je al 10 wp (of meer) in hebt vind ik een beetje onzinnig. Kost allemaal tijd en geld en je hebt er niet veel aan. Oefenen kan ik ook wel in een ring in een weiland en commentaar van de jury heb ik ook niet nodig, want daar heb ik les voor :)

Hier ben ik het totaal niet mee eens.

Ik ga zelf ook altijd over met 10 wp.
Behalve nu van L2-M1, ze is nog net niet sterk genoeg, dus wacht een paar maanden.

Maar ik vind het onzin om te zeggen dat doorrijden na 10 wp stompzinnig is ...
Want jouw instructrice is maar 1 mens, met 1 visie.

Op concours kom je verschillende juryleden tegen met verschillende visies, en dat is juist zo goed om van te leren.

Plus het wedstrijdritme vind ik belanrgijk om erin te houden.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:16

Ik ga met 10 wp over, ik vind het zonde om m'n geld telkens aan startgeld uit te geven als je al mag promoveren. En ik zie het nut er voor mijn pony en mij als combinatie ook niet echt van in.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:50

crossmonster schreef:
xSiep schreef:

Hier ben ik het totaal niet mee eens.

Ik ga zelf ook altijd over met 10 wp.
Behalve nu van L2-M1, ze is nog net niet sterk genoeg, dus wacht een paar maanden.

Maar ik vind het onzin om te zeggen dat doorrijden na 10 wp stompzinnig is ...
Want jouw instructrice is maar 1 mens, met 1 visie.

Op concours kom je verschillende juryleden tegen met verschillende visies, en dat is juist zo goed om van te leren.

Plus het wedstrijdritme vind ik belanrgijk om erin te houden.

Ik heb net ook al gezegd, dat ik het VOOR ONS ONzinnig vind, niet stompzinnig ;) En dat is nou eenmaal wat ik vind in de situatie waarin ik nu zit. Bij ons is een heel erg gedoe/geregel om op wedstrijd te gaan, dus dan ga ik liever niet op wedstrijd als in dezelfde klasse blijf doorrijden als ik al genoeg wp's heb. Dan wacht ik liever nog even en plan ik de wedstrijden wat efficienter in. ;)
Dat iedereen hier verschillend over denk is natuurlijk logisch, maar zo denk ik erover.

Tja wedstrijdritme, dat zal misschien wel aan het paard liggen hoor, maar vita maakt het niet zoveel uit waar en wanneer ze loopt. Na een stop van 3 maanden, loopt ze ook op wedstrijd gewoon zoals altijd. :)

En natuurlijk starten de meeste mensen ook voor hun plezier, dat deed ik al een tijdje niet meer, daarom ben ik ook gestopt met dressuurwedstrijden, maar dat is weer een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:57

Heb nu 5 wedstrijden gereden in de B en 12 Wp, met uitschieter tot 201, elke proef winst gehad. Dus over 2 weken start ik L1 :)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:07

B > 29
L1 > 27
L2 > 27
M1 > 22
Nu M2 plus 6

Ik wil mijn paard de tijd geven. Hij hoefde van mij niet met 6 jaar Z te lopen.
Daarbij is in de prijzen rijden erg leuk, en dat hebben we dan ook veelvuldig gedaan. ;)
Ook zijn we in alle klassen naar de Gelderse Kampioenschappen geweest.
Denk wel dat ik minder lang in de M2 blijf rijden. Nu is het Z toch wel aanlokkelijk :P

belle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:10

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken. Ik ben nu B + 8 en ik blijf gewoon in de B tot ik zeker weet dat ik klaar ben voor de L1.

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:03

ik ben tot nu toe elke keer na 10 wp overgegaan met springen en dressuur ook ;)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:09

Pion schreef:
@ xSiep: voor sommige paarden is routine ook erg belangrijk. Vandaar dat sommige mensen (terwijl ze trainen voor een volgende klasse) wat langer doorrijden in de huidige klasse.

En vlak niet uit voor sommige ruiters. :D

Ik heb het echt nodig om routine te krijgen in de proeven.
En prijzen rijden is ook wel leuk, i.p.v. in de volgende klasse onderaan bungelen. :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:03

Ik ging pas over, als ik gemiddeld in alle wedstrijden tussen de 190 en 200 punten zat) of hoger maar dat komt nauwelijks voor hihi). Maar ik zit nu in het Z, en heb op het moment 3 wp. En ga nu tot ik gem. in alle wedstrijden tussen de 218 en 225 zit. Nog lekker dooroefenen dus. :)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:25

Ik ging altijd wel gelijk over naar de volgende klasse. Ik denk dat ik dat nu weer ga doen, ook al zal het misschien niet zo goed gaan, maar het lijkt me gewoon leuk om een keer ZZ-zwaar te starten. mijn paardje wordt ook een dagje ouder.
Met de andere ga ik over als ik denk dat hij eraan toe is, ook al is dat bij 2 of bij 20 winstpunten! Met hem wil ik juist wel hoge punten kunnen rijden! :)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:34

Oktober 2008 begonnen.

B +12 in 5 wedstrijden, altijd 1 proef per wedstrijd. (Daarna in januari de Brabantse Kampioenschappen gereden(4e))
L1 +10 in 4 wedstrijden, altijd 1 proef
L2 +12 in 6 wedstrijden, 1 ervan 2 proeven

Nog 1 selectiewedstrijd 19 juli, daarna Brabantse Kampioenschappen L2 en daarna M. Maar die ga ik wat langer doorrijden,
zoieso omdat ik wat aan het worstelen ben met de oprichting op dit moment, maar ook omdat de M2 een stuk moeilijker is ineens ofzu ;)

We waren er ook altijd wel aan toe, want in de B hadden we altijd 2 of 3 wp per proef, meestal 3. Hoogste: 213, Laagste (1e wedstrijd!:o) 197
In de L1: 2x 211 en 2x 206
L2: hoogste 212, laagste 185! 185 was de laatste keer, het gaat de afgelopen maand een stuk minder.
tot en met de 2e wedstrijd in de L2 overal 1e, behalve 1e wedstrijd in oktober 2008 (2e).
Afgelopen 4 wedstrijden 4e, flinkzitten worstelen met oprichting en dergelijke.
Ze gaat nu weer de goede kant op, zat ook een beetje met het weer denk ik :(:) . Dus daarom wacht ik met de M eventjes, ga wel meteen over na de Brabantse,
maar mijn eerste wedstrijd M1 doe ik pas als we er allebei klaar voor zijn ;) Gok zo rond oktober

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:26

B+13
L1+18 (die klasse ging best hard bij ons :)) )
L2+10
M1+10

Ik ben nu M2+6, als ik die 10 winstpunten heb ga ik veel minder wedstrijden rijden en goed oefenen voor de Z :)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:15

B met 29 L1 met 30 en de L2 nu 13 maar ga ik over na de Kampioenschappen.
We waren er niet zo snel klaar voor dus dan doe ik er liever wat langer over ;)