Dispentie aanvragen voor pony met missende kaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:40

Alleen valt pepermunt dan weer onder doping := ook niet zo handig. Ik weet niet hoe het zit met regels en dergelijke , maar het lijkt me voldoende om een verklaring van de da aan de jury te kunnen laten zien, ze kunnen immers desgewenst komen kijken om zelf te zien dat er een stukje kaak mist. Het zien van de zijkant van de tong is volgens mij niet echt een probleem. Hij ligt dan wel in de mond, maar is van buitenaf zichtbaar.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:49

WildChild schreef:
Ik denk dat er heel veel mensen hier een 'moeilijk' woord aan het gebruiken zijn zonder de betekenis ervan te weten. Dispensatie betekent letterlijk 'vrijstelling'. Kijk maar in de DvD:
 dis·pen·sa·tie de; v -s ontheffing, vrijstelling

Mijn vraag is dus: waar wil je vrijstelling voor? Voor het rijden zonder bit? Met een ander bit? Nee! Je wilt alleen verklaren waaróm je pony met zijn tong naar buiten loopt, dat het dus geen teken van verzet is, bijvoorbeeld. In dit geval heeft het dus niks met dispensatie te maken.

Ik denk dat je hoogstens de voorlezer even bij de auto deze medische verklaring kunt laten geven. Want dispensatie is hier gewoon niet van toepassing.

Precies *\o/*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:54

KarinvdM schreef:
Nee, absoluut niet.
Je krijgt nooit dispensatie voor een paard om medische redenen.

Artikel 41 lid 1c Algemeen wedstrijdreglement KNHS schreef:
c. Op grond van lichamelijke beperkingen van een paard wordt geen dispensatie
verleend.

Regelementaire kwestie, daarom hier een slotje.