Positieve Note onderaan de coupon? doen meer Jury's hier dat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:33

ja, dan staat er bijv. nette proef, leuke pony, of keurig gereden.

Lowara

Re: Positieve Note onderaan de coupon? doen meer Jury's hier dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:44

ik heb zelf ook een basis paardje en heb dus ook regelmatig op mijn coupon staan: "te braaf gereden"
tjah.. vlakke gangen en verder een heel nuchter ding wat zich niet laat ophitsen, dus wij behoren absoluut tot de 5jes/6jes ruiters.
gelukkig merk ik in mijn kring dat netjes rijden en zaken afwerken nog altijd telt.
anders zou het toch te gek voor woorden zijn?
dat ik bij een correcte proef geen winst zou kunnen krijgen puur omdat mijn paard geen Jazz bewegingen heeft? :=
anders krijg je een " ik heb geld en ga dus punten scoren met mijn dure paard" ipv een correct gereden en getraine combinatie.

om trouwens on topic te blijven: ik merk het ook steeds vaker qua positief commentaar, en ook tips om te verbeteren. superleuk dat dit gebeurt en volg ze zoveel mogelijk op :j

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:09

ik kom het wel vaker tegen ;) vindt het wel altijd leuk dat jury's dat erop zetten!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:18

Zie af en toe een positieve opmerking onderaan mn coupon staan. O.a. Leuk paard,wel een beetje omstuimig (al is ie dat nu meestal niet meer) en vriendelijk gereden.

Zo nu en dan staat er ook nog een algemene opmerking onder, kan ik echt waarderen, zeker als het ook nog helemaal klopt met de dingen waar ik zelf ook aan werk, geeft toch weer een stukje bevestiging.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:36

Ik probeer júist de cijfers onderin van commentaar te voorzien (al heeft mijn schrijver meestal een lamme hand omdat bijna overal wel wat bij staat :o ) en als mij echt iets is opgevallen zet ik dat er zelf nog bij. Er is bij ons op de cursus wel echt gehamerd op de positieve insteek :j

Coventry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:46

heb het met de pony wel heel vaak: pony met potentie of nette proef of hele mooie pony..
en laatst met mn paard toen zei de jury dat ik de enigste was die een echte nette proef had gereden, dat vond ik wel leuk om te horen :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:46

Ja hoor, ik zet zoiets er incidenteel wel bij :)

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:03

Ik heb al een aantal keer een note op mijn protocol gehad. Zowel posi als negatief. Persoonlijk vind ik het leuk en soms heb je er echt wat aan.

Sommige juryleden hebben wel de neiging geen commentaar meer puntsgewijs te geven en het dan samen te vatten.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:14

Dat is inderdaad erg fijn als een jury dit doet. Zoiets motiveerd je gewoon om verder te gaan en dat er serieus gejureerd is! Motivatie hangt natuurlijk niet alleen maar van het commentaar van de jury af, maar dit is gewoon leuk om te lezen en vaak is het nog het fijnst als je er ook wat aan hebt. Zo had ik op één van mijn laatste concoursen op de coupon staan dat ik met nog meer lef mocht rijden, terwijl ik het idee had dat ik dat al aan het doen was. Zo zie je maar weer dat het er altijd anders uitziet dan het voelt!

Wat ik wel moet zeggen is dat toen ik eerder altijd in de buurt concoursen reed, er veel oudere jury's waren die er gewoon daadwerkelijk niks bij hadden gezet. Dan zou je haast denken dat je allemaal 10en rijdt! Er is toch altijd wel wat op aan te merken en dingen die goed zijn? Gewoon erg jammer en je voelt je nou niet echt serieus genomen..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:16

Wij hadden 10 mei onze eerste wedstrijd.
Was dus nog wat wennen met netjes recht blijven bijv.
Stond er onderaan de coupon: Gaat helemaal goedkomen.
Vond ik erg leuk van de jury.

lou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:02

bij mij stond zaterdag op mijn allereerste Z1 proef:
Hele nette proef *D
ik had dan ook 231 punten!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:45

Ikheb een keertje gehad, stond er: "Mooie pony" *D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:09

Ik zet er altijd wat onder en probeer dit op een positieve manier te doen. Maar bij een minder goede proef attendeer ik ze ook nog even op de verbeterpunten. Veel ruiters waarderen het.
Overigens krijgen ze bij mij ook bijna bij elk onderdeel wel commentaar en is mijn schrijfster daar altijd wat minder blij mee.
Maar ruiters hebben echt behoefte aan commentaar.
Afgelopen weekend, mijn vriendin (combi rijd altijd leuk winst) had 2 x net geen winst, 2 protocollen met geen commentaar, dan weet een ruiter ook niet waardoor de punten lager gebleven zijn.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:09

ik vermeld het zo nu en dan ook onderaan een coupon.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:49

Ik heb er 9 van de 10 keer wel wat onder. Helaas bijna elke keer hetzelfde, haha.
Mooi/leuk/aansprekend/goed paard
gevolgd door: Jammer van de spanning

haha, mijn zwarte weduwe wil nog wel eens flink aan de haal gaan in de proef.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:51

Ik heb tot nog toe bij bijna al mijn coupons wat leuks onderaan staan.
Meestal zoiets als goed paard werk daar nog aan, leuke combinatie, of net gereden proef. Zoiets.
Ik vind het erg leuk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:57

Ik heb nu 5 wedstrijdjes gereden en het ook 2 x gehad :j

1x stond er STOERE HAF !!! :D

En andere keer, Mooie proef

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:07

Op de coupons met mijn vorige paard had ik vrijwel nooit positief commentaar op mijn protocol. Er stond eigenlijk altijd: paard heeft teveel spanning :+ . Met mijn huidige paard heb ik bijna elke wedstrijd nog een leuke noot onderaan mijn protocol gehad. Op mijn laatste coupon stond 'geweldige proef', was erg leuk om te lezen :D . Maar heb ook een aantal keer een opmerking gehad als: keurig gereden, leuke combinatie en mooie voorwaartse proef. Ik vind het iig erg leuk als een jury zo'n 'extra' opmerking op je coupon plaatst.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:11

De laatste tijd valt het mij ook vaker op dat ze er ontzettend opbouwende en motiveerende dingen opzetten. Vind dat SUPER motiverend. Die van mij had laatst zelfs erop staan bij de 8 voor het halsstrekken goed gedaan zo hoort het. Was ik heel trots op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:12

Ik heb het weleens gehad, ik reed een proefje, nou het ging echt superslecht, ik reed alle oefeningen wel, maar haast alles in galop, ik kreeg haar echt niet terug, ze was zoo ontzettend hyper.
Nou ja ik gewoon de oefeningen rijden en zoveel mogelijk goed proberen te doen. En blijven lachen.

Stond eronder: Pony was erg druk, maar doordat je zelf rustig bleef, werd de pony dat later tijdens de proef ook.
Nou ja toch een positief punt tijdens deze snelle proef :=

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:15

miep1979 schreef:
Ik zet er altijd wat onder en probeer dit op een positieve manier te doen. Maar bij een minder goede proef attendeer ik ze ook nog even op de verbeterpunten. Veel ruiters waarderen het.
Overigens krijgen ze bij mij ook bijna bij elk onderdeel wel commentaar en is mijn schrijfster daar altijd wat minder blij mee.
Afgelopen weekend, mijn vriendin (combi rijd altijd leuk winst) had 2 x net geen winst, 2 protocollen met geen commentaar, dan weet een ruiter ook niet waardoor de punten lager gebleven zijn.

Kun je bij ons komen jury zijn? De protocollen zijn ook meestal niet spannend of leerzaam. Verwacgt bij een 5 toch echt commentaar. Als ruiter wil ik je hiervoor bedanken wordt zelden tot nooit gedaan. Blijf vooral zoveel mogelijk jureren ( volgens mij fout geschreven)
Laatst bijgewerkt door Ernie061111 op 09-07-09 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:16

De eerste keer dat ik starte met mijn paard, riep de jury mij na de proef bij zich en vroeg wat ik ervan vond.
Dus ik zei bescheiden: "Ik ben tevreden, hij was super braaf"
Nou toen zei de jury:" Ik ben ook super tevreden, super proef, je moet zuinig zijn op je paard" Ik had toe 204 punten en eerste plek van de 34 starts! (Trots)

En onderaan mijn coupon:
-Paard heeft goede basisgangen.
-Vriendelijk gereden proef

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:42

Zyrina_MF schreef:
miep1979 schreef:

Kun je bij ons komen jury zijn? De protocollen zijn ook meestal niet spannend of leerzaam. Verwacgt bij een 5 toch echt commentaar. Als ruiter wil ik je hiervoor bedanken wordt zelden tot nooit gedaan. Blijf vooral zoveel mogelijk jureren ( volgens mij fout geschreven)

Nodig me een keer uit zou ik zeggen ;)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:57

miep1979 schreef:

Kijk daar kun je tenminste wat mee! Alleen bij dingen die écht fout gaan wat iedereen kan zien, daar hoeft van mij dan geen commentaar bij, eerder bij kleine opmerkingen/verbeteringen welke een onderdeel uitstekend kunnen maken.
Had afgelopen zondag ook op mijn coupon staan: hele goede proef! We wonnen dan ook met 207pnt, maar dat is toch leuk. En vorig jaar ook een keer erop staan: zeer goede proef, jullie gaan ver komen!
Altijd leuk zo'n zinnetje!

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:59

Vind het een heel goede ontwikkeling, plat cijfers geven geeft m.i. te weinig beeld van wat een jurylid vindt ... (overigens zie ik dit ook steeds meer gebeuren in andere jury-sporten / beoordelingen) ... Op zich mag van mij de kritische noot ook wel, je krijgt gewoon meer richting in de verdere training, je weet waar je op moet gaan letten ... maar positieve afsluiting kan de dag helemaal goed maken!