Geen of maar 1 commentaar op protocol

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NoireIdylle

Re: Geen of maar 1 commentaar op protocol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:00

Hopelijk tref je in het vervolg minder spraakzame jury's. :-)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:02

ik heb het protocol bekeken en kan niet anders concluderen dat het heel bijzonder is.
maar nogmaals vraag om uitleg, de jury kan ook een hele slechte schrijfster gehad hebben en was misschien al blij dat de punten goed op papier kwamen ;)
als wij als ruiters niet het gesprek aangaan met de jury maken wij ons mede schuldig aan de praktijken waar we op mopperen.
als jury probeer ik me actief op te stellen naar de deelnemers door bv na prijsuitreiking te vragen of ze zich konden vinden met de punten (het blijft nl. eng om zelf naar jury te stappen) of na de proef gelijk even commentaar te geven.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:03

Ik heb het bijna nooit, is hooguit 1 of 2 keer voorgekomen. Meestal staat er dus commentaar bij waar ik iets mee kan en zelfs ook als ik een zeer goede proef neer heb gezet met mooie cijfers staat ie altijd vol met leuke dingen ;)

Maar ik vind idd ook dat als een jury je slechte cijfers toedeeld (en natuurlijk ook bij goede) hij/zij commentaar erbij moet zetten (de schrijver dan).

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:04

ik had ook een wedstrijd en het was super glad. proef ging super slecht maar had hele hoge cijfers. :+ ..dat had ik dus niet verwacht.. krijg ik de coupos . staat er: glijd weg. Dat was het enige!! tjaa alsof ik dat niet zelf wist :o

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:04

___Sanne schreef:
Kijk, dat ik zulke punten haal is wel balen natuurlijk, maar nu lijkt het net of de jury Toran en mij geen mooie combinatie vond, of in ieder geval iets was waardoor hij zulke punten gaf zonder commentaar. Simpelweg omdat er geen commentaar te geven was omdat het misschien tóch wel een 6 waard was allemaal, als je snapt wat ik bedoel? Misschien is dit helemaal niet zo hoor, maar dat idee krijg ik dan wel...

Reden om te filmen/ instructeur mee te laten kijken is dat jouw gevoel klopt niet met je punten.. dan kun je t zelf terugzien...

Bij de meeste onderdelen waar je onvoldoende op scoort kan ik me wel indenken dat je zelf merkt of t goed gaat of niet (middengangen/ wijken), maar t zou wel zo netjes zijn om er commeraar bij te zetten...

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:26

jury schreef:
ik heb het protocol bekeken en kan niet anders concluderen dat het heel bijzonder is.
maar nogmaals vraag om uitleg, de jury kan ook een hele slechte schrijfster gehad hebben en was misschien al blij dat de punten goed op papier kwamen ;)
als wij als ruiters niet het gesprek aangaan met de jury maken wij ons mede schuldig aan de praktijken waar we op mopperen.
als jury probeer ik me actief op te stellen naar de deelnemers door bv na prijsuitreiking te vragen of ze zich konden vinden met de punten (het blijft nl. eng om zelf naar jury te stappen) of na de proef gelijk even commentaar te geven.

Ook mee eens, maar het valt mij (als mede-collega) op dat een aantal juryleden tegenwoordig niet eens meer de moeite doen om tot een half uur na rubriek te blijven wachten op eventuele vragen. Ik vind niet dat de ruiters schuld hebben aan de praktijken waar zij op mopperen. Als jury hoor je de etiketten te kennen.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 22:36

jury schreef:

Een slechte schrijver kan natuurlijk wel, maar dat was dan wel erg slecht lijkt mij...Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat er te weinig tijd was om in ieder geval bij het eerste onderdeel iets op te schrijven. Dat het daarna te snel gaat snap ik wel, maar probeer het dan tenminste :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:46

Ik kan me ook voorstellen dat menig jurylid opgescheept zit met een schrijfster die alleen MSN-taal machtig is en al blij is als de cijfers correct opgeschreven worden.

Hihihi, ik kan het commentaar er zo ongezien wel bij raden...

nr. 4: Tegen de hand/loopt weg over buitenschouder
nr. 5: Moet meer zakken
nr. 7: Meer verschil laten zien
nr. 8: zie vier
10: TDH, meer verschil
11: TDH
14: spanning
15; TDH
17: verkeerde galop
18 + 19 zie 10 en 11

:+ Is toch wel hetgeen wat ik het meeste in al die keren dat ik geschreven heb opgeschreven bij deze onderdelen.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:27

grappig, anne_gti, dat was dus ook meteen wat ik dacht. Veel voorkomende fouten in het L1, wat niet wegneemt dat het commentaar er wel op had mogen staan.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:37

Laat ik voorop stellen dat ik het erg op prijs stelt als de jury mijn coupon laat volschrijven, en dan met name bij de 6jes en hoger...eronder kan ik waarschijnlijk wel begrijpen.

Ik erger me een beetje aan de toon van de TS: ik soe zoooooveel moeite voor op concours gaan, mag ik dan AUB hoge punten? Waarom ga je op concours, toch ook voor je eigen plezier hoop ik, anders ben je toch niet goed bij je hoofd, veel geld er tijd erin stoppen en dan verwachten van een andere dat die het leuk voor je maakt?

En als je er iets aan wil doen moet je niet hier commentaar gaan vragen, maar aan de jury....na de proef, of na de wedstrijd of de volgende keer dat je hem/haar ziet vóór de proef. Geef aan dat je niet zoveel kan met het commentaar en dat je graag wat meer feedback zou willen krijgen bij je proef, noem bijvoorbeeld per keer specifieke punten zodat het niet heel veel tijd kost als een schrijfster moeite heeft met schrijven.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:54

rijoyco schreef:
Laat ik voorop stellen dat ik het erg op prijs stelt als de jury mijn coupon laat volschrijven, en dan met name bij de 6jes en hoger...eronder kan ik waarschijnlijk wel begrijpen.

Ik erger me een beetje aan de toon van de TS: ik soe zoooooveel moeite voor op concours gaan, mag ik dan AUB hoge punten? Waarom ga je op concours, toch ook voor je eigen plezier hoop ik, anders ben je toch niet goed bij je hoofd, veel geld er tijd erin stoppen en dan verwachten van een andere dat die het leuk voor je maakt?

.

Ik erger me meer aan het feit dat jij het topic blijkbaar niet goed doorleest. Ik kan namelijk nergens letterlijk vinden dat TS hogere punten wil, ze wil een protocol met opbouwend commentaar waaróm ze iets niet goed heeft gedaan. Tuurlijk kan je bij sommige lage cijfers zelf wel bedenken wat er mis is gegaan, maar heb je haar protocol gezien? Hoe teleurstellend ook, als je lage punten krijgt zul je ze 9 van de 10 keer ook verdiend hebben, maar om nou zo'n protocol terug te krijgen zonder enig commentaar. Ik kan me goed voorstellen dat TS het als een weggegooide dag ziet.

En zeggen dat iemand niet goed bij z'n hoofd is omdat ze baalt van het gebrek aan commentaar zegt meer over jou dan over haar.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:03

Ik vind het ronduit schandalig dat iemand dus met zo'n protocol naar huis gestuurd wordt!!! Geen enkele jury heeft hier een excuus voor, ook niet die van een slechte schrijver, dan vul je naderhand zelf razendsnel in wat er achter die cijfers zou moeten staan (net als wat Anne_GTI doet, dat weet je echt nog wel).

Echt schandalig dit en als ik TS was, zou ik zo opsturen naar de KNHS maar dan mét datum en mét vermelding van jurynummer en naam. Dit vind ik echt niet kunnen!

En dat staat helemaal los van het feit of TS beter moet rijden om hogere punten te halen, daar gaat het hier niet om.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:05

Inderdaad Gulpje ;)
Ik heb zeker niet gezegd dat ik hogere punten wil! Ik vind het alleen niet leuk als er geen commentaar op de protocol staat, want dat is éigenlijk wel een beetje waar het om gaat als je een wedstrijd meedoet vind ik...Anders kun je nooit verder trainen (natuurlijk is er de instructrice die me helpt) op wat die jury dan graag wil zien. Al met al vind ik het niet echt een nette reactie van je rijoyco, maargoed.

Ik doe wedstrijden en paardrijden met plezier, maar wat ik dus bedoel te zeggen is, dat de plezier er voor mij bij dit soort coupons een beetje afgaat. Ik wordt gewoon afgekraakt door de lage punten. Door geen commentaar bij de punten te geven zegt de jury dus eigenlijk: doe maar geen moeite om het te verbeteren want het wordt toch niks.
Niet elke coupon is leeg, dus het blijft wel leuk gelukkig :)

Anne_GTI schreef:
Ik kan me ook voorstellen dat menig jurylid opgescheept zit met een schrijfster die alleen MSN-taal machtig is en al blij is als de cijfers correct opgeschreven worden.

Dat kan ook inderdaad. Maar ik geloof dat ik deze schrijfster had gezien en ze niet meer in de leeftijdscatagorie voor msn-taal valt geloof ik :=

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:07

Ik denk ook wel dat ik de coupon ga opsturen naar de KNHS inderdaad.
En natuurlijk weet ik dat ik beter had moeten rijden, dat is wel duidelijk :Y)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:15

Of je nou 150 of 200 punten rijdt, er hoort gewoon commentaar op je protocol te staan!

Overigens bood iemand zich gisteren aan om te schrijven maar ze zei wel dat "ze geen zin had om blauwe vingers van het schrijven te krijgen"..... nou die hoef ik dus niet!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:51

Ik vind het ook niet kunnen, een coupon zonder commentaar. Kijk, bij een 3 of een 8 is het wel heel duidelijk wat er zo slecht of goed ging. Maar met name bij de vijfjes en zesjes vind ik commentaar heel belangrijk.

Ik heb 1x een heel jonge schrijfster gehad. Die kon nog niet eens de punten bijhouden. Maar zelfs dan kun je aan het einde van de proef iets algemeens opschrijven.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:58

Wij hebben het ook twee keer gehad. Mijn moeder had een proef gereden en ze vond ook niet dat hij erg goed ging, krijgen we de punten terug, 0.0 commentaar, helemaal niets. Daar kan ik me erg kwaad over maken, als het fout gaat okay, maar je hebt er niets aan als er niets bij staat. In principe is dat dan gewoon een verspilling van startgeld en wedstrijd rijden is al niet goedkoop :n. Ik ben toen ook naar de jury geweest en die heeft wel uitgelegd dat er steeds een bepaald iets fout ging en ze geen zin hadden om dat steeds opnieuw op te schrijven.. Nou ja, dat kan ( maar hoe kan je nou aan het begin van een proef zien dat dat aan het einde van de proef nog steeds fout gaat :s ), maar zet het er dan onderaan een algemene opmerking bij.
Punt is dat vaak de jury al weg is bij de prijsuitreiking ( of nog aan het jureren is ) waardoor je iets niet kan vragen en dat is in zo'n geval enorm frustrerend.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:00

Dat doe ik dus gerust wel. Als onderdeel 1 al 'tegen de hand' is, en dat is 20x zo. Dan staat er ook 20x dat ie tegen de hand was :D (oftwel zie1, zie1, zie1, zie1....)
En aan het einde nog eens: gehele proef tegen de hand.

Als ze het dan nog niet snappen :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:11

Vind je protocol idd erg zwak van de jury.
Ik zou dit zeker even melden bij de KNHS.

Wat ik persoonlijk erg vervelend vind is dat er altijd maar geroepen wordt dat je na afloop naar de jury moet..logisch, maar ik de tijd dat ik wedstrijden rijd zijn de jury's 9 van de 10 keer al vertrokken..nou heb ik de jury nog nooit om advies of een verklaring hoeven te vragen maar het is wel iets wat me opvalt.

Ik vind persoonlijk dat een jury bij de prijsuitreiking hoort te zijn!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:40

Ladygiroc schreef:
..Ik vind persoonlijk dat een jury bij de prijsuitreiking hoort te zijn!

Helemaal mee eens!! Daar erger ik mij de laatste tijd ook nog al eens aan; ze zijn klaar, gaan snel afrekenen en weg zijn ze! Of de prijsuitreiking moet uren op zich laten wachten, maar je hoort als jury tot een half uur na afloop van de rubriek aanwezig te zijn.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:20

Ik schrijf ook wel eens, en vind het ook echt leuk. Je leert er een hoop van. Ik heb een enkele afkorting, zoals halthouden hh, buitenschouder wordt wel eens buitensch. Het ligt er net aan hoeveel je op moet schrijven.

Een keer toen ik zelf niet mee kon rijden ivm een gebroken pols toen kwam er een man van een jaar of 55 op onze verenigingswedstrijd te jureren. Ik mocht bij hem schrijven. Hij inspecteerde me helemaal, vroeg wel 5 x of ik het wel eens eerder had gedaan, ik een beetje kon spellen en zelf ook wel dressuur reed, zodat ik de puntentelling snapte. Ik vond het ietswat overdreven hoe hij deed, maar later vertelde hij dat hij die dag al ergens anders was geweest (wij deden een avondwedstrijd) en hij een jongen had gehad te schrijven van een jaar of 10/11, en die er niets van snapte. Dan was hij al bij punt 20 en jongen nog bij punt 8, en dan had hij nog nieteens het commentaar opgeschreven.
Vervolgens had hij zelf maar én geschreven én gejureerd. In zo'n geval begrijpelijk dat er geen lappen tekst staan, dan ziet de jury helemaal niets meer van de proef.

Zondag maakte de jury een paar keer een leesfout (op zelfde onderdeel) waardoor het daar een lastig stukje werd. Uiteraard is dit opgelost, met parafen en bijbehorend commentaar.

Wel vind ik het zelf jammer dat als ik schrijf ik soms echt lappen tekst van heb ik jou daar op moet schrijven, en dan zelf een coupon met maar 2 dingen erop terug krijg. Dat kan ik wel waarderen, als het een super proef was, maar als het dan ook nog allemaal 5jes en 6jes zijn vind ik het wel jammer

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:58

NoireIdylle schreef:
Ladygiroc schreef:
..Ik vind persoonlijk dat een jury bij de prijsuitreiking hoort te zijn!

Helemaal mee eens!! Daar erger ik mij de laatste tijd ook nog al eens aan; ze zijn klaar, gaan snel afrekenen en weg zijn ze! Of de prijsuitreiking moet uren op zich laten wachten, maar je hoort als jury tot een half uur na afloop van de rubriek aanwezig te zijn.

Dan hoort de rijvereniging alles zo in te delen dat dit wel mogelijk moet zijn!!! Dat is niet de taak van de jury hoor, dat zien jullie echt verkeerd en daarbij, hoe lang denk je dat een jury totaal al bezig is met reistijd, jureren etc. die gaat echt niet nog eens een uur zitten wachten totdat een secretariaat nou eindelijk eens een prijsuitreiking gaat zitten doen.....

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:39

Ik dacht ook dat de jury officiëel verplicht is om bij de prijsuitreiking aanwezig te zijn?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:43

_Tamara schreef:
Ik dacht ook dat de jury officiëel verplicht is om bij de prijsuitreiking aanwezig te zijn?

Nou dat is in veel gevallen niet mogelijk hoor, dat ligt geheel aan de indeling van de wedstrijden door het secretariaat en de snelheid waarmee een prijsuitreiking gedaan wordt.....

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:00

In 9 van de 10 gevallen tref ik gelukkig secretariaten die wel binnen een half uur na einde rubriek de prijsuitreiking doen en als het inderdaad langer dan een half uur duurt, dan heb ik mijn plicht gedaan. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit ruiters achteraf gehad, puur omdat ik zoveel mogelijk laat opschrijven denk ik..