Aftrek verzorging, voor wp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Aftrek verzorging, voor wp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:14

Ik snap het helemaal hoor. Tuurlijk punt een jury per onderdeel wat hij/zij op dat moment ziet. Tuurlijk kom je dan uiteindelijk tot een bepaald resultaat en als dat 179 is, vind ik dat net een knudde uitkomst. Dat ene puntje verteld niet dat je nét niet helemaal goed hebt gereden, daarvoor zit het te dicht tegen een wp aan. Dat ene puntje is geen 'verklaring' voor het feit dat je 'm net niet helemaal goed voor elkaar had. Dan had je echt 178 of lager moeten hebben. Nogmaals, ik heb het hier écht over 179. Lager dan dit vind ik terecht, dus dat wil ik absoluut buiten deze discussie houden.

(overigens heb ik het hier niet over het maken van de winstpunt door de verzorging op te schroeven)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:24

En ik vind 179 net zo terecht als elke andere score, ongeacht op welk onderdeel of wat dan ook.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:34

heb vandaag iets banketstaaf voorbij zien komen.
heb iemand zien rijden vandaag
hadden ze op 1 punt van een 7 een 4 gemaakt(in mijn ogen absoluut niet terecht)op haar protocol en deze verandering was niet afgevinkt met een paragraaf van de jury,maar deze verandering kost de ruiter dus wel haar winst.
na natellen van haar protocol(incl. de 4 ipv 7) bleek ook in het optellen nog eens een fout te zitten.kwam uit op 179 ipv 178
tja,wat zeg je daarvan??
dat vind ik toch wel echt banketstaaf, met die 7 had ze dus gewoon op 182 punten uit kunnen komen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:35

Van een 7 naar een 4 is wel heel drastisch. Kan het niet zo zijn dat de schrijfster/schrijver een fout heeft gemaakt? Want kwam daarvoor of daarna een 7? Want dan is het heel goed te verklaren.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:40

6-en,klinkt ook niet echt als 4

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:20

nijland schreef:
6-en,klinkt ook niet echt als 4

Misschien had de schrijfster die 7 in een verkeerd vakje gezet en hoorde op dat punt al gewoon een 4 te staan ;)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:24

smeetjoew schreef:
Overigens vind ik de 5,8 vergelijken met een 6,0 op school niet echt een goede vergelijking. We hebben het hier over een wp of niet, en niet over een kleine voldoende of een voldoende. 180 vormt net de grens.

Die kleine voldoende (5,8) of voldoende (6) kan bij een examen het verschil maken van een examen gehaald of gezakt ;)
Net als 1 foutje teveel bij het theorie van je rijbewijs en dus ook een puntje tekort voor een winstpunt in een dressuurproef...

Maar ik ben het met je eens dat 179 een vervelende score is :j
Ik hoop alleen dat de ruiter met zo'n score de volgende keer 'beter' zijn best zal doen voor dat ene extra puntje en de proef per onderdeel zal proberen te verbeteren, des te groter is de kans dat ze ruim 180 gaan scoren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:26

Vaak kijkt de jury naar of hij/zij de combinatie waardig vind voor de volgende klasse of of de combinatie wel of niet winstpuntwaardig is. Wanneer dit niet het geval is, pakken ze de punten weg voor de verzorging.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:27

Joolien schreef:
Vaak kijkt de jury naar of hij/zij de combinatie waardig vind voor de volgende klasse of of de combinatie wel of niet winstpuntwaardig is. Wanneer dit niet het geval is, pakken ze de punten weg voor de verzorging.

Dit is echt grote onzin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:29

Nou geloof me, dat is waar. Ik heb meerdere keren geschreven bij verschillende jury's en ze deden het zo...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:30

:roll:

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:31

Nou ik heb idd wel juryleden meegemaakt die eerst aan mij (als schrijfster) vroegen hoe de combi ervoor stond, en aan de hand daarvan zeiden van; oh zit ie op bijna een wp? doe dan maar een 7 voor verzorging want die wp is nog niet verdient.
Maar ook andersom hoor, van, ach dit zou toch wel een wptje mogen zijn, op hoeveel zit ze? nou doe dan maar een 8 voor verzorging dan zit ze nog net op de 180.
Heb het meegemaakt :j
Neemt niet weg dat als je goed rijdt, die 7 of 8 voor verzorging niet uit hoeft te maken.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:36

gewoon de punten voor verzorging helemaal afschaffen,juist in de lagere klasses moet je het vak leren en er zijn er genoeg die na lange tijd eindelijk in de M terecht komen door al die gesprokkelde winstpuntjes en daar echt totaal niets te zoeken hebben, een goede ruiter vliegt zonder de punten voor verzorging echt wel door de klasses heen.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:36

Ik ben zelf van mening dat ik rond de 180 nog geen goede proeven rijd. Dus zelf met 182 ben ik nog niet tevreden, want dat is maar matig. Als ik op die manier iedere keer m'n punten zou rijden, zou ik doorgaan tot ik een paar keer die 190 te pakken heb, pas DAN ben je klaar om naar het volgende niveau te gaan.

En ik vind dat je het wél kan vergelijken met school....
een 5.49 wordt afgerond naar een 5
een 5.50 wort afgerond naar een 6 op je eindlijst.
En je zakt niet op die 1/10e punt, je hebt daarvoor al teveel fouten gemaakt, en dan komt deze erbij waardoor je zakt (als in geen winst rijden)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:41

whoopylover schreef:
Ik ben zelf van mening dat ik rond de 180 nog geen goede proeven rijd. Dus zelf met 182 ben ik nog niet tevreden, want dat is maar matig. Als ik op die manier iedere keer m'n punten zou rijden, zou ik doorgaan tot ik een paar keer die 190 te pakken heb, pas DAN ben je klaar om naar het volgende niveau te gaan.

En ik vind dat je het wél kan vergelijken met school....
een 5.49 wordt afgerond naar een 5
een 5.50 wort afgerond naar een 6 op je eindlijst.
En je zakt niet op die 1/10e punt, je hebt daarvoor al teveel fouten gemaakt, en dan komt deze erbij waardoor je zakt (als in geen winst rijden)

_/-\o_

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:09

gosh, als ik door de verzorging aan een winstpunt moet komen, dan hou hem aub in je zak. Je zult toch op die basis een klasse hoger moeten, aub niet! :oo

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:44

Een jury punt op wat die ziet, en niet achterna is het wp waardig of niet.. Wanneer alles is gepunt, worden de punten opgeteld.. En tsjah, als je op 179 komt is dat erg vervelend.. En tsjah, de ene jury geeft nou eenmaal standaart een 7 voor de verzorging, en de ander een 8..
Ik had laatst ook een keer 179 punten, met een 7 op verzorging, terwijl ik in de andere proef een 8 had.. Baalde wel even, maar ik weet gewoon dat het ook echt niet goed (genoeg) ging.. De volgende keer probeer ik gewoon beter te rijden, zodat alles wel goed voorelkaar is, en ik weer punten haal zoals met dit dier op mijn eerste wedstrijd (196 en 199), dan weet ik tenminste dat het allemaal goed voorelkaar is!!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:02

Eerlijk is eerlijk, 179 punten is extra balen, dat vind toch iedereen? Ik lees soms reacties dat ik denk of je haalt altijd hele dikke winstpunten of je bent altijd zwaar sportief en baalt blijkbaar niet als je 179 punten hebt.
Ik heb wel een paar wedstrijden achter elkaar gehad dat ik 179 punten haalde, en dat zal wel terecht zijn en natuurlijk rijd ik ook liever proeven met 190 punten, maar ja op zo'n moment is het hardstikke zuur!
Verder weet ik zelf uit ervaring dat er inderdaad jury's zijn die vragen hoe een combi er voor staat om vervolgens een puntje minder te geven op verzorging, dat gebeurt dus wel, vast niet bij de meeste juries maar ze zijn er. Ik ga volgende week weer bij een jury schrijven vind dat altijd erg leerzaam, maar ze zijn erg verschillend! Maar er wordt echt wel punten veranderd nadat de proef al gereden is.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:00

Een jury moet beoordelen wat hij of zij ziet... Sommige juryleden geven voor de verzorging altijd een 7, anderen altijd een 8. Tenzij er iets aan mankeert tenminste. Ik kan uit jouw verhaal niet opmaken of het jurylid bewust een punt minder heeft gegeven voor verzorging, of dat dat jurylid altijd een 7 geeft en die andere altijd een 8 (ervan uitgaande dat je het over 2 verschillende juryleden hebt)

Ik vind echter wel dat er niets mis is met het geven van 179 punten. Als je beoordeelt wat je ziet, en je komt op 179 punten uit, so be it. Ik zou het raar vinden als een jury dan ineens een punt erbij gaat geven zodat je op winst zit. Net zoals ik het raar zou vinden dat een jury een punt minder gaat geven zodat je niet op winst uitkomt.

Er komen wel eens ruiters naar een jury toe om te klagen over de 179 punten die ze gekregen hebben. Nogmaals: een jury moet beoordelen wat hij of zij ziet en niet gaan berekenen of iemand al dan niet op winst mag uitkomen. Je krijgt per onderdeel een punt, kom je er 1 tekort, dan heb je ergens iets laten liggen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:02

jankawijnsma schreef:
Eerlijk is eerlijk, 179 punten is extra balen, dat vind toch iedereen? Ik lees soms reacties dat ik denk of je haalt altijd hele dikke winstpunten of je bent altijd zwaar sportief en baalt blijkbaar niet als je 179 punten hebt.
Ik heb wel een paar wedstrijden achter elkaar gehad dat ik 179 punten haalde, en dat zal wel terecht zijn en natuurlijk rijd ik ook liever proeven met 190 punten, maar ja op zo'n moment is het hardstikke zuur!
Verder weet ik zelf uit ervaring dat er inderdaad jury's zijn die vragen hoe een combi er voor staat om vervolgens een puntje minder te geven op verzorging, dat gebeurt dus wel, vast niet bij de meeste juries maar ze zijn er. Ik ga volgende week weer bij een jury schrijven vind dat altijd erg leerzaam, maar ze zijn erg verschillend! Maar er wordt echt wel punten veranderd nadat de proef al gereden is.

Klopt, dat gebeurt wel eens... En ik vind dat echt fout! Sterker nog: ik tel de punten vaak niet eens op tijdens of na een proef. Je geeft wat je geeft, klaar :-) Heb wel eens meegemaakt dat een jurylid na afloop van een rubriek, toen we bij het secretariaat op ex aequo uitkwamen, nog even het laatste punt bij een combinatie wilde veranderen, zodat er geen ex aequo was. We hebben hem er maar even op gewezen dat dat onaanvaardbaar is!

Pink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:39

Iedereen bedankt voor ze mening, maar ik vroeg naar een mening!
En niet naar dat ik een betere proef moet neerzetten en het niet moet halen met me verzorging. dat weet ik ook wel hoor. ik ben geen zak patat op me paard!
Ik vind het gewoon kinderachtig, een beetje jury ziet wel aan de punten of iemand wp rijd of niet, en als dan de 8 word doorgekrast en een 7 van gemaakt word en ik dan op 179 uitkom, ja vind ik dat kinderachtig! MIJN MENING DUS!
En dat wil niet zeggen dat ik dan beter moet rijden ofzo hoor, rijd ook wel is 209, gewoon pech dag

Pink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:41

Santigo_ schreef:
Als je ej wp met verzorging moet halen moet je toch écht beter rijden, dan haal je dat wp zelfs met een 3 voor de verzorging. Les nemen :j

Je weet niks van mijn rijden af, lessen doe ik 2 keer per week

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:53

sorry maar bij mij mogen ze die punten zelf afschaffen. Zo eerder een checklist moeten zijn, waaraan gewoon voldaan moet worden.

Ik kijk gewoon op mijn protocol naar de oefenigen. Hetgeen er bij komt is altijd leuk, maar hecht ik weinig waarde aan. Mijn streven is om zoveel mogelijk boven de 7's te halen en dan heb je vanzelf wp.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:17

Sorry hoor maar je vroeg naar meningen, dan krijg je die. Ik val hier niemand aan en wens dan zelf ook niet aangevallen. Net zoals jij jou mening hebt, heb ik de mijne. En nee, dat hoef ik neit met mijn caps lock aan te typen.
Snap ook niet wat je met je eerste zin bedoeld van de post waarboven je mij quote. "Iedereen bedankt voor ze mening, maar ik vroeg naar een mening." :? Je krijgt hier toch gewoon de mening van andere bokkers. Wil jij meningen die je wilt horen, meot je je post uitgebreider maken, met meer informatie. Nogmaals, ik val hier niemand aan, maar wil zelf ook neit aangevallen worden!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:29

Als dat die situatie is Pink_; vind ik dat wel heel kinderachtig van de jury... Dat is ook onaanvaardbaar. Dat mag gewoon niet. Net alsof ze het je misgunnen een wp te halen en toch heeft de betreffende jury je toch zodanige punten gegeven dat het er toch redelijk uitzag voor een krappe wp.