Geen trailer, wel wedstrijd willen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Re: Geen trailer, wel wedstrijd willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:21

ik heb hetzelfde probleem
hoop dat ik volgend jaar geld voor eigen trailer en bewijs heb dat ik het probleem niet meer heb

mijn stalgenootjes willen nooit iemand meenemen dus ik ben ook afhankelijk van wedstrijden in de buurt maar dat is niet zo heel vaak

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:30

Ik vind dit wel een grappig topic hoe iedereen er anders mee om gaat de 1 gaat rijden de ander neemt een taxi. Ik sta aan de andere kant van de streep ik heb wel alles tot mijn beschikking. Alleen niet altijd mijn vriend zijn auto. Een vriendin van mij heeft ook een paard gekocht. Die ik (150km heen en terug) heb gehaald als ik de auto van mijn vriend niet kan meenemen mag ik die van iemand anders lenen. Nu komt het mooiste die auto moest getankt worden. Tot op de dag van vandaag na een paar keer haar te hebben aangesproken geen euro ontvangen. Voor geen ene keer. Geloof mij dat raak je zat. Dus ik zal niet meer zo snel iemand meenemen of brengen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:50

nou dat vind ik ook niet netjes. Als een stalgenootje mij naar wedstrijd rijdt, geef ik hem of haar altijd rond de 20 euro benzine (of meer als de wedstrijd verder is, maar meestal start ik niet verder dan 15 km van huis) Dat is het minste wat je kan doen. Een taxi is duurder.

Margreet86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:11

Ik zit ook met dit probleem. Het enige wat ik tot mijn beschikking heb, is een paard; niet eens van mezelf. Nu rijd ik haar al 2,5 jaar en dit gaat geweldig, vandaar dat ik wilde kijken of het mogelijk is dat ik officieel zou kunnen starten. Ik heb geen BE rijbewijs, geen trailer, geen auto, niks. Dus probeerde ik mensen de charteren met een tweepaardstrailer, met wie ik mee zou kunnen rijden. Ik heb dat 'gewoon' heel brutaal gevraagd. Uiteindelijk had ik drie mensen gevonden waarvan er weer twee afgezegd hebben. Degene die nu overblijft haar paard is niet helemaal goed en stopt dus ook voorlopig met wedstrijden. Gelukkig heb ik nu net weer een ander aanbod gekregen, dus ik hoop het indoorseizoen met haar mee te kunnen gaan. Maar het blijft behelpen.

Ik kijk ook erg uit naar het moment dat ik genoeg geld heb om alles zelf te kunnen betalen en regelen, die onafhankelijkheid lijkt me zalig! Gelukkig gaan ik en het paard wel als een speer, in drie wedstrijden hebben we zeven winstpunten gehaald in de B. Ik hoop dus dat ik in één wedstrijd nog drie winstpunten te rijden, zodat ik dan kan overstappen naar de L1.

De vereniging waarbij ik zit organiseert wel meerdere wedstrijden per jaar, maar niet alleen in de dressuur. Ik denk dat ik in een jaar drie a vier keer kan starten bij de eigen vereniging, in de buurt dus. De rest is zit niet op paardrij-afstand.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:50

Ik heb hetzelfde probleem... Alleen een pony... niet eens van mij ik rijd hem nu bijna 1 jaar en we gaan de laatste maand erg vooruit volgens omstanders... Ik heb sinds kort ook privélessen en dat agat zo goed dat we nu ook begin maken met oefeningen uit de M. Maarjah geen vervoer:S:S m'n vader wil wel eens een keer rijden maarjah dan moet er een trailer zijn... De eigenaar heeft in april een baby gekregen en om die steeds mee te sjouwen op wedstrijd is ook niet ideaal en ze delen samen met familie 1 trailer en familie gaat bijna elk weekend op tocht dus dan is de trailer weg.

Ik probeer ook nog een oplossing te vinden zodat ik na mijn vakantie een startkaart kan aanvragen maar dan meoten ouders ook nog mee werken... m'n moeder vind paarden doodeng en m'n vader heeft er ook niet echt iets mee..

chantal1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:59

Je hebt ook bedrijven die voor nog niet eens al te veel geld je naar je wedstrijd brengen en ook weer halen. Kijk daarvoor eens op Marktplaats.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:02

Ik sta op een stal waar je 6 x per jaar een wedstrijd hebt met twee proeven, veel stalgenootjes hebben ook geen vervoer en rijden alleen 'thuiswedstrijden'. En misschien nog eens 1 of 2 keer per jaar iets in de buurt.
Ik zorg er voor dat ik een auto heb die een trailer kan trekken, een trailer aanschaffen doe ik niet. Die leen of huur ik. Ik rijd nooit enorm veel wedstrijden 1 á 2 keer per maand vind ik genoeg, dus ik gebruik de trailer maar zo weinig dat het niet loont om er zelf één aan te schaffen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:46

ik zou willen dat ik 1x per maand op wedstrijd kan, helaas hebben wij geen thuis wedstrijden. Ik ben dit jaar pas 2x geweest...die bedrijfjes op MP zijn best prijzig, ik ben toch gauw 100 euro per keer kwijt..

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:51

Vroeger had ik ook geen trailer, en om dan iemand te vinden is gewoon heel lastig.

Toen ik 18 werd, heb ik mijn B gehaald en direct daarna de E. Daarna kon ik gelukkig een trailer aanschaffen en een auto kon ik lenen. Later heb ik zelf een auto kunnen kopen die een trailer mag trekken. Maar was denk zo'n 6 a 7 jaar later.

zeemermin13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:24

als je aan een trailer moet komen.

er zijn vast wel mensen op bokt of marktplaats die trailer rijden. :+

Appeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:15

Paardentaxi ! http://www.axcam.nl/index1.html
Ik weet niet of het in de buurt is voor jou en of het duur is of niet. (Zelf ook geen ervaring mee, gewoon gevonden op internet.)

veronica1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:01

het zelfde probleem heb ik
ew hebben een goeie auto voor een trailer
alleen geen trailer ng iemand een trailer te koop
ik wil graag officel gaan rijden met mijn paard

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:08

Zelf heb ik geen rijbewijs, mijn vader mag wel trailer rijden.
Helaas mag onze auto lang geen trailer trekken en hebben we geen eigen trailer, maar dat is nog niet zo'n probleem.

Een aantal keren ben ik met anderen meegereden, maar dan voel ik me toch snel bezwaard hoor...
Vind het erg vervelend om te vragen, dus een paar keer in het jaar rijd ik met iemand anders mee en een paar keer per jaar leent mijn vader de auto van kennissen die een uur rijden verderop wonen en dan kunnen we daarmee naar wedstrijd, maar ook dat is niet leuk om te vragen.. :n
Gelukkig kunnen we bij ons op stal trailers huren voor een hele schappelijke prijs dus dat is in elk geval vaak snel opgelost!

Geef de mensen die zeggen dat je hierdoor ook minder snel kunt promoveren zeker gelijk, mijn eerste pony heb ik tot de B+9 gereden, mijn tweede pony ook en het paard dat ik nu rijd heb ik eindelijk L1 startgerechtigd, maar we mogen naar de Gelderse Kampioenschappen en ik heb ook echt nog geen idee hoe we daar komen. Iedereen is op vakantie dus een auto lenen wordt lastig en van de mensen die ik ken van stal ben ik ongeveer de enige die naar het GK mag. Een paar van de club mogen wel maar die ken ik niet heeeel goed dus vind het zo raar om het ze te vragen!
Ik rijd nu al mijn hele wedstrijd"carriere" in de B, terwijl het steeds best goed gaat, maar met 5 tot 10 wedstrijden per jaar waaronder een paar onderlinge, dus onofficiele wedstrijden schiet het niet echt op... Je paard hoeft maar een keer kreupel te zijn of een keer niet lekker te lopen en daar gaat je winst, echt balen!

Ook vind ik het soms vervelend dat je in je trainingsniveau al een stuk verder bent dan met de wedstrijden, je blijft echt een beetje "hangen" zeg maar.
Hopelijk kan ik binnenkort zelf mijn rijbewijs halen en een manier vinden om makkelijker aan een auto te komen, dat zou echt ideaal zijn :j

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:10

Appeltje_ schreef:
Ik weet niet of het in de buurt is voor jou en of het duur is of niet. (Zelf ook geen ervaring mee, gewoon gevonden op internet.)

Dat is echt gigantisch duur... Dat is het probleem aan zulke dingen.
Superpraktisch maar veels te duur. Als je dat 1 of 2 keer in de maand moet betalen dat is bijna niet te doen.
Zeker niet omdat je het dan vaak zelf moet betalen, aangezien de meeste mensen die niet beschikken over een auto of trailer ook geen ouders hebben die erg toegewijd zullen zijn in de paardensport, tenminste... Dat is mijn ervaring. Ze vinden het wel leuk en willen best komen kijken, maar om er nou speciaal een auto voor aan te schaffen dat zouden ze niet doen.

Het zou vooral ideaal zijn als er ergens iets of iemand was waar je goedkoop een auto kon huren die een trailer kon trekken. Onder de 50 euro..

Appeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:20

Appieee schreef:
Appeltje_ schreef:

Dat is echt gigantisch duur... Dat is het probleem aan zulke dingen.
Superpraktisch maar veels te duur. Als je dat 1 of 2 keer in de maand moet betalen dat is bijna niet te doen.
Zeker niet omdat je het dan vaak zelf moet betalen, aangezien de meeste mensen die niet beschikken over een auto of trailer ook geen ouders hebben die erg toegewijd zullen zijn in de paardensport, tenminste... Dat is mijn ervaring. Ze vinden het wel leuk en willen best komen kijken, maar om er nou speciaal een auto voor aan te schaffen dat zouden ze niet doen.

Het zou vooral ideaal zijn als er ergens iets of iemand was waar je goedkoop een auto kon huren die een trailer kon trekken. Onder de 50 euro..

Nu zie ik het ook bij de prijzen ! Wachtgeld : 20 euro per uur ! Ö En 0.85 euro per kilometer ! Ö
Als je geen trailer hebt kan je er mss een lenen of een huren. (Het zal waarschijnlijk wel goedkoper zijn dan de paardentaxi !)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:27

Ja en ze doen het pas bij tarieven vanaf 75 euro..

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:47

Ik ken het probleem. Gelukkig is de eigenaresse van het paard dat ik rijd zo lief om mij altijd weg te brengen :D . En als zij niet kan, mag ik haar trailer altijd meenemen en rijdt mijn vader.

Varington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:00

is er niemand op de rijvereniging wie een plaatsje over heeft in de trailer!! Zo zou je toch mooi kunnen als je dan even van te voren afspreekt welke cc jullie gaan. Wij hebben ook wel eens een meisje meegenomen wie geen vervoer had.

tiesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:03

Zelfde probleem hier, maar bij ons worden in de buurt veel KNHS wedstrijden georganiseerd. Dit is wel alleen dressur en op 30 min. stappen afstand. Wedstrijden zijn er elke 2 weken, ook zomers op zand en in de winter is er zowel zaterdagavond als zondag overdag te starten. Ideaal dus, maar je bent toch afhankelijk of je dat in de buurt hebt..

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:12

Oh, dat is minder! Uhm, ik weet je hebt van die kleine vrachtwagentjes die je gewoon met een standaard rijbewijs mag rijden :)
Het kost wel wat maar je zegt zelf dat je wel wat geld heb! Dus misschien is dat een optie :o

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:29

De instructrice van mijn zusje heeft 3x met ons paard in de trailer gereden (waarvan 2x naar wedstrijd).
Deze werd hier uiteraard ook voor betaald. ;)

Je moet wel zeker weten dat deze persoon erg voorzichtig rijdt!!!

Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:27

Ik ken het probleem. Inmiddels heb ik een deal gesloten met een stalgenoot; we brengen samen mijn paard uit. Zij heeft vervoer, ik het paard. Haar paard is niet meer geschikt voor wedstrijden terwijl ze graag wedstrijden rijdt en het is zonde om mijn paard niet te starten. We starten nu beide in de M2 :D.

Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar meerdere malen per maand wedstrijden georganiseerd worden. Voordeel daarvan is dat je toch regelmatig kunt starten, nadeel dat het paard geen ervaring opdoet op vreemd terrein. Ik moest 35 km rijden om op stal te komen maar dat had ik er toen wel voor over.
Voor de selectiewedstrijden heb ik een paar keer een paardentaxi geregeld maar dat is te duur om meerdere keren per maand te doen. Een aantal jaar geleden ging ik onder de man naar wedstrijden toe, maar dat vond ik niet ideaal. Wedstrijdlocatie was 8 km verderop, een uur stappen. Nee, dat was niet helemaal mijn ding geloof ik. Ik ben nu erg blij met de huidige afspraak, het is gezellig, ik heb een fijne bijrijdster en het is leuk om samen een doel na te streven +:)+ .

sandra30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:19

ik heb het zelfde probleem ik wil ook graag gaan starten met mij paard maar heb geen eigen auto en trailer ter beschikking
heeft iemand een oplossing voor mij

ammiedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:24

Ik heb het ook.. maar gelukkig is er 1 keer per maand knhs dresuurwedstrijd bij mij op de manege!
Alleen voor springwedstrijden moet ik dus wel weg..
We huren tot nu toe elke keer de trailer van de manege.. maar we zijn wel aant kijken voor een trailertje ;)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:56

Ik had hetzelfde probleem. Ben in 2004 begonnen met wedstrijdrijden met een geleend paard, geleende auto en geleende trailer (had al wel E rijbewijs gehaald). Inmiddels zijn we zover dat het paard van mezelf is, de auto ook (eindelijk!) en hopelijk volgend jaar ook een trailer. Tot nu toe kan ik die tegen een zacht prijsje huren. Tot die tijd heb ik me gered met het her en der lenen van ouders/ouders van vrienden/vrienden van ouders/vrienden en kennissen e.d. Ook heb ik wel afspraken gemaakt met een derde over het vervoer, maar dat is helaas misgelopen. Uiteraard heb ik overal betaald waar het geaccepteerd werd (altijd wel aangeboden) en heb ik veel wederdiensten verricht (lees veel chauffeuren en ook mee op wedstrijd, nog leuk ook!).

Maar ik zal idd blij zijn als ik mezelf helemaal kan redden, ik ben iedereen ontzettend dankbaar dat ik dankzij hen op wedstrijd kan, maar om straks helemaal zelfstandig op pad te kunnen zonder te hoeven vragen, dat lijkt me echt geweldig!

Kan ik alleen uiteraard nog steeds niet buiten mijn lieve grooms in de vorm van mijn moeder en een goede vriend.