Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellen82 schreef:@Brando: maar dat paard wat nog niet zo veel evenwicht heeft is toch gewoon nog niet zo ver in de opleiding. Dan mag dat paard (ruiter) wat dat evenwicht wel al heeft daar toch voor beloond worden? Anders kun je voor alle slechte punten wel gaan compenseren. Dat is volgens mij niet de bedoeling
Gewoon gaan oefenen en het accepteren als je nog niet zo ver bent
De M/Z mensen hebben het 'allemaal voor elkaar' (of horen het zo te hebben) dus zouden ze de proef zonder het hulpje van een bakrandje moeten kunnen rijden.
.

ervaring ervaring
Gewoon basis training is dat.Citaat:mijn paard liep goddelijk op het losrij terrein, en toen moesten we in de 'bak' gaan. Knollenveld met alleen bordjes..
Het was mijn eerste wedstrijd, en voor mijn paard ong. de 2e denk ik (ze was al eens met mijn zus gestart, maar gewoon met hekjes)
Ik kon er niet goed mee omgaan en mijn jonge paard raakte er ook van in de war, dus tijdens de galop zaten we ineens in de ring van de ruiter naast ons.. Minder!
Niet alleen mijn eigen proef kon er dus door verstoord raken, maar ook die van een ander. En dat is heel vervelend.
Ik vind het onverantwoord om het op deze manier te doen.
Maar ik heb ooit eens op het wedstrijd terrein bij ons gereden met mijn paard die toen B was, en aangezien er toch niemand was. Dacht ik waarom niet even van het Z gevoel proeven..? Dus ik wil vol enthousiasme die hekjes binnenrijden alleen paardlief dacht er anders over. ENGGGGG, hij vond het vreselijk spannend en is er zelfs nog uitgesprongen dus dat het veiliger is en makkelijk gaat niet geheel op vrees ik
Bij het afgroeten kwam de jury naar me toe: "Nou we hebben toch enkele puntjes moeten aftrekken hoor
" Het was de laagste reeks dus daarom werd ik niet uitgesloten en kon ik met jumping en cross nog iets redden
(wij mogen direct SGW starten in België).
Citaat:Je bent met een jong paard continu aan het sturen en corrigeren, met een bakrandje gaat dit m.i. veel makkelijker en kun je meer aandacht geven aan het ontspannen gaan in de ring. Iets wat voor een jong paard heel erg belangrijk is..
. Op eigen benen