Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wanted2003 schreef:Klopt Nenss, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat een 6 eerder een 7, of een 7 eerder een 8 wordt naarmate je met meer kwaliteit de baan binnen komt rijden.
Misschien harstikke oneerlijk, maargoed!
staceYii schreef:als je lekker voorwaarst en netjes rijdt op de letters en het er allemaal leuk uit laat zien moet dat wel lukke! maar het is voor de jury vaak toch niet goed!
LauradW schreef:Maar goed, je hebt er zo af en toe ook wel van die juryleden bij zitten die de heletijd 5/6 jureren.
Als iets goed is beloon het dan ook goed, en als je iets fout doet geef dan geen 5 maar gewoon een dikke 3 of lager.

scientifica schreef:Sommige jury's houden bijv niet van Friezen, anderen zijn er dol op. Dan zou je tussen twee proeven best een groot verschil kunnen hebben, door de persoonlijke voorkeur die toch meespeelt...sad but true

scientifica schreef:Sommige jury's houden bijv niet van Friezen, anderen zijn er dol op. Dan zou je tussen twee proeven best een groot verschil kunnen hebben, door de persoonlijke voorkeur die toch meespeelt...sad but true

Het is natuurlijk wel zo dat als jij het (met een paard dat niet in de voorkeur valt) goed laat zien en rijtechnisch goed dan moet je daar toch zeker wel de punten voor krijgen. scientifica schreef:Kleur van het rijjasje??? Moet niet gekker worden +)
Misschien ken jij deze jury's niet judithh, maar toch komen er vaak genoeg persoonlijke voorkeuren naar boven. Misschien was dit een flauw voorbeeld, omdat het altijd genoemd wordt, maar ik heb zelfs een keer op een protocol zien staan "heel knap voor een Fries" met een riant cijfer, terwijl een ander paard waarschijnlijk niet die punten had gekregen. Dat hoort toch niet?!
Caatje1986 schreef:Als je er niet tegen kan moet je geen wedstrijden gaan rijden. Je kunt ook je verwachtingen bijstellen.
Ik start zondag voor het eerst met het paard dat ik rijd en ik verwacht niks en probeer gewoon een nette proef neer te zetten en we zien wel. Ik ben blij dat er jury's zijn die hun vrije tijd investeren in het beoordelen van onze proeven.
scientifica schreef:Kleur van het rijjasje??? Moet niet gekker worden +)
Misschien ken jij deze jury's niet judithh, maar toch komen er vaak genoeg persoonlijke voorkeuren naar boven. Misschien was dit een flauw voorbeeld, omdat het altijd genoemd wordt, maar ik heb zelfs een keer op een protocol zien staan "heel knap voor een Fries" met een riant cijfer, terwijl een ander paard waarschijnlijk niet die punten had gekregen. Dat hoort toch niet?!
Caatje1986 schreef:Als je er niet tegen kan moet je geen wedstrijden gaan rijden. Je kunt ook je verwachtingen bijstellen.
Ik start zondag voor het eerst met het paard dat ik rijd en ik verwacht niks en probeer gewoon een nette proef neer te zetten en we zien wel. Ik ben blij dat er jury's zijn die hun vrije tijd investeren in het beoordelen van onze proeven.
alleen de jury's krijgen er wel voor betaald.