Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sportfokker schreef:Carpe Diem, je was er zelf bij? Waarom heb je dan niet even aan de jury of de federatievertegenwoordiger gevraagd waarom ze dat goed vonden? Het lijkt mij een overduidelijk geval van hoogdrachtigheid.
Overigens mogen ze dat best nader omschrijven. De laatste 3 maand van de dracht groeit een veulen het hardst, het lijkt me logisch om starten dan niet meer toe te staan.
Ik heb echt medelijden met het beestje.... Vraag me af of die mensen wel genoeg verstand hebben om uberhaubt voor een veulen te gaan zorgen. Shadow0 schreef:Van de ene kant vind ik het wel goed dat je er melding van maakt, van de andere kant vind ik het toch wel jammer dat de actie helemaal richting de regels geschoven wordt. Er is (m.i.) helemaal geen regel nodig over dracht of niet, er is gewoon een algemeen statement nodig dat men een paard kan uitsluiten als het welzijn van het paard in het geding is. En volgens mij bestaat die regel er al. Wat er verder nodig is, is een stel mensen dat niet alleen maar handelt volgens de details in de regels, maar vooral ook volgens een eigen inzicht in de naleving van de regels. (Helaas wordt er steeds vaker teruggegrepen op regels als vervanging van de verantwoordelijkheid. Ikzelf zou dus in mijn reactie hebben benadrukt dat ik vind dat de handelende ringmeesters/jury's tekort zijn geschoten in hun plicht, en dat ik hoop dat de KNHS dit aan hun leden uitdraagt ipv te vragen naar een specifieke regel. Een houdingsverandering meer dan een regelverandering dus.)
Daarnaast vind ik het jammer dat je op het moment zelf niets hebt gedaan. Ik ben het niet met de dierenarts eens.. ik vind dat de ringmeester en jury wat hadden moeten doen, maar ik vind niet dat dat je ontslaat van je plicht als, tsja, als mens? om daar iets mee te doen. Niets doen en toch toekijken, dat is gewoon niet juist. Denk ook maar aan je functie als mod: het is de verantwoordelijkheid van het team om iets te ondernemen bij problemen, maar dan nog willen jullie wel graag dat ook gebruikers contact opnemen, op het moment zelf en niet achteraf. Het is niet echt handig als je als gebruiker iets ziet, niets doet, en vervolgens achteraf op FZ meldt dat je het vervelend vindt dat er niets gedaan is. Dat geldt m.i. voor deze situatie ook. Je kunt nu niet heel veel anders, maar ik denk toch dat je, ook als publiek, moet proberen om er daar en dan iets mee te doen, niet achteraf, en zeker niet via nog meer regulatie.
CarpeDiem schreef:Vind mijn rol als moderator niet echt interessant in dit verhaal.
Citaat:Ik vind dat als je een discussie aangaat je goed beslagen ten ijs moet komen, of er niet aan moet beginnen.
Citaat:Er zijn ook heel veel mensen die t hebben gezien, gedacht ówh wat zielig, en die verder op geen enkele manier actie hebben ondernomen.
Maakt dat iets uit? Was het dan wel acceptabel geweest?Citaat:Op het moment dat ik Ringmeester of ruiter was geweest had ik wel direct actie ondernomen, voordat de ruiter de ring in had gereden.. Bovendien bleek pas ná het parcours dat de merrie nog moest veulenen. ( het had net zo goed een dikke merrie met veulen aan de voet kunnen zijn).
Apple schreef:Als ringmeester, wedstrijdofficial, jury endergelijke heb je wel die rol en past het binnen je rol om desbetreffende ruiter er op aan te spreken.

En je moet toegeven: dat is een fenomeen waar je als mods ook wel eens de nadelen van ervaart, toch?Citaat:Het is ook een bekend psychologisch fenomeen: mensen kijken snel of er iets van 'gezag' aanwezig is en laten vervolgens de taak van het aanspreken over aan het 'gezag' ter plaatse.