springen met dressuurzadel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:37

O ja, jij ging tegelijk met de SGW-ers op kamp hè?! *LOL* (pony's allround)

Gezellig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:59

Dat klopt! ony's allround zit ik in. Jij ging toch paarden SGW?

ItsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:15

Ik zou als je echt wilt gaan springen toch een keer opzoek gaan naar een veelzijdigheids- of springzadel Knipoog.
Laatst had ik per ongeluk mijn dresuurzadel meegenomen naar springles ipv m'n springzadel en ik werd er niet vrolijk van moet ik zeggen Haha!

En je zegt dat je last van je rug krijgt met een springzadel?
Heb je er al wel echt een tijdje meegereden dan? Het is namelijk wel een totaal andere houding, waar je echt even aan moet wennen Knipoog.
Mocht het wennen niet gaan kan je altijd voor een veelzijdigheidszadel gaan, is ook heel goed mee te springen Tong uitsteken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:55

mijn verzorpaard had ook alleen een dressuur zadel. Daar sprong ik gerust mee, vond het zelfs wel fijn. En ja, sprong ook hoog (1.30)
Dus het kan wel, maar of je t fijn vind?

Voor een dressuuurzadel is het trouwens ook niet zo goed om er erg veel mee te springen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:22

Met mijn dressuurzadel heb ik toch dik over een meter gesprongen. Nou ja, het stond een meter en paard pakte nog wat lucht mee Haha!.
Het gaat allemaal wel, maar het is niet alles. Voor een oefenparcours heb ik een keer een vzh zadel geleend en djiez wat zat dat beroerd zeg; totdat ik dus boven de sprong zat, toen had ik m weer door.

Als ik naar jouw foto kijk dan denk ik net als RK dat je je hand wat gebruikt als steuntje, met een vzh of springzadel kun je je evenwicht veel beter in je zit houden en kun je je hand dus vrij laten bewegen boven de sprong, dat is eigenlijk de belangrijkste tip die ik je kan geven.

Inmiddels heb ik een vzh zadel, het rijdt niet lekker, maar springt oke. Met springen zat ik al 4 gaten korter dan met dressuur, maar het schijnt dat ik nog korter mag gaan zitten Verward.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:43

haike schreef:
Dat klopt! pony's allround zit ik in. Jij ging toch paarden SGW?

klopt *LOL* Samen met Lielle en new-forest gaat naar pony's SGW Party!! Dat wordt dus een gezellige boel in Ermelo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:22

gomir"]
[quote="haike schreef:
Dat klopt! pony's allround zit ik in. Jij ging toch paarden SGW?

klopt *LOL* Samen met Lielle en new-forest gaat naar pony's SGW Party!! Dat wordt dus een gezellige boel in Ermelo
[/quote]

Dat denk ik ook!!

???: ik heb een keer een springzadel geleend en daar 4 lessen mee gesprongen, 2 keer ernaast omdat ik het idee heb dat ik mijn knieen niet kwijt kan en er dus naast ga hangen. Maar zal eens kijken of ik een vzh-zadel kan lenen van iemand, moet wel lukken denk ik.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:34

maarre tips voor je handen: probeer eens over een laag sprongetje te gaan en dan je handen los
teugels in een knoop natuurlijk!
evenwichtsoefeningetjes doen, en proberen je handen overdreven ver naar voren te plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:12

sokje87 schreef:
maarre tips voor je handen: probeer eens over een laag sprongetje te gaan en dan je handen los
teugels in een knoop natuurlijk!
evenwichtsoefeningetjes doen, en proberen je handen overdreven ver naar voren te plaatsen

Dank je voor de tip maar ik denk niet dat ik dan over de sprong kom, flinke weigering! Maar toch bedankt, kan het altijd proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:14

Ik vind het een crime om met een dressuurzadel te springen, maar rijd ook vaak op een springzadel, helemaal met jonge paarden. Een stubben springzadel, staat mooi, en zit fijn Haha!

Inderdaad kun je op de lagere sprongetjes nog wel meekomen met je zit, maar als het hoger word, moet je kort zitten om goed mee te komen. Mijn verschil met beugels is 13 gaten, tussen springen en dressuur.

Flempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:26

ik vind het rampzalig,springen met een dressuurzadel. Alles zit in de weg,kniewrongen, de voorkant, de lange zweetbladen en je zit veel te diep. Nee geef mij dan maar m`n oude vzh zadel als ik weer eens een springperiode heb! Lachen

marleentjevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:43

ik raad je echt af, tis vreselijk zonde van je zadel en ik vind het vreselijk om met een dressuurzadel te springen, dan neem ik liever nog een veelzijdigheidszadel.
het mag wel hoor, maar als je echt serieus wilt gaan springen dan zal ik toch maar een springzadel aanschaffen, tis alleen niet echt goedkoop, en nog 1 ding springzadels zitten super!

badeend36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:23

haike schreef:
Springwedstrijden met dresuurzadel, is dat toegestaan? Ja toch, ik dacht van wel maar een clubgenootje vond dat erg raar. Ben trouwens nog niet van plan om te springen, was ik wel tot ik 1 week voor mijn eertse springwedstrijd met haike viel. Nou waarschijnlijk pas in de winter weer.

Maar zou dat mogen??

ja je MAG wel met een dressuurzadel springen, maar het zit niet echt lekker met springen en het is ook niet echt bevordlijk voor je dressuurzadel.

xxxxxxxxxxxxxx badeend36 OK dan!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:05

Oud topic. Vandaar een slotje