Doel gehaald en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:45

Op zich wel herkenbaar, maar je moet idd steeds nieuwe doelen stellen.

Mijn doel is Z2+1 te worden met mijn paard. Maar het frustrerende is dat mijn paard elke zomer niet goed/ziek is. Iedere keer als we in de winter weer trainen en ik weer op niveau zit, begint het voorjaar weer en alle ellende opnieuw. Mijn doel nu is mijn pony proberen fit te houden deze zomer door afwisseling. Springen vind ze erg leuk, maar ik ben niet zo held. Ben aan het kijken of we niet 50 cm kunnen springen ergens.
Probeer af en toe een dressuurwedstrijd in het Z1 mee te pakken, maar als dat niet gaat omdat mijn pony niet fit is, dan is het voor mij erg moeilijk om daar mee door te gaan. Mijn pony vind het leuk om mee op wedstrijd te gaan, maar als het echt niet lukt en ze is niet voorruit te branden omdat ze niet heel fit is, vind ik het ook niets. Ben nu dus met dit paard ook zoekende.

Daarnaast heb ik nog een paard in de B dressuur lopen. Helaas rijd ik die maar 1x per week en af en toe eens op wedstrijd.

Ben zelf dus ook op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ben bijvoorbeeld aan het kijken voor een verzorgpaard. Ik denk dat je zelf gewoon continue op zoek moet gaan naar nieuwe uitdagingen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:50

Knap gedaan en ja, ook ik herken je verhaal. Voor de lol ben ik het paard van m`n vader gaan starten na m`n studententijd, omdat ik wel weer eens een wedstrijdje wilde rijden en het paard m`n oogappeltje is :+: Hij heeft eenvoudige gangen en zijn harde werken compenseert het feit dat we geen flitsende blikvangers zijn. Daar komt bij dat ik qua hobby`s weinig ambitie koester; het mag 'gewoon leuk' zijn.

Na een operatie aan een hoornzuil (waar veel pijn aan vooraf en mee gepaard is gegaan ;( ) dacht ik hem te moeten opgeven, maar hij is wonderwel hersteld en ik rijd nu al weer ruim een jaar op hem rond. In dat jaar is hij een klasse geklommen, maar ik begin te voorvoelen dat het dier hiermee tegen z`n taks loopt. Fysiek moet hij pittiger training aan kunnen en ik moet het helemaal kunnen, maar heb de drive totaal niet. Paard vindt alles leuk (springen, boscrossen, in de strengen huppelen, voltige...) en ik vind hem buiten de dressuurring ook de moeite waard, dus ik voel er niet voor om een graadje meer van hem te vragen. Hij heeft genoeg gegeven in mijn optiek :)