bepaalde handelingen tijdens wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 23:52

anti klit, handdoek (om zijn hoofd af te vegen of om even voor de ring in te gaan het schuim af te vegen), stiften, voer, zadelzeep (je weet maar nooit of iets vies wordt), uierzalf (voor evt wondjes), startnummer, poetsdoos, uitzweetdeken, pijpkousen of bandages, proevenboek, klontjes, lekkers voor na afloop, zweep, sporen, verstand etc etc

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 00:43

Niet alleen tijdens wedstrijden, maar eigenlijk altijd als ik ga rijden: Ik ben eigenlijk niet zo bijgelovig, maar ik MOET altijd EERST de linkerlaars aantrekken en dan de rechterlaars!!!!!!!!!!!

Voor wedstrijden heb ik een lijstje en een kist met allemaal SPULLEN voor alle denkbare eventualiteiten Haha!......van naaigerei tot een extra onderbroek enz enz.......wat je maar kan bedenken wat vuil, vies of kapot kan gaan Haha! Haha! Haha!........
Verder ben ik wel iemand die overal nog een kwartiertje extra bijtelt, om vooral maar niet te laat te komen.........mijn ergste nachtmerrie is dat ik eindelijk op het wedstrijdterrein aankom en de wedstrijd is afgelopen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 00:52

Heb maar een ritueel, maar die heb ik iedere dag en ochtend, dus niet speciaal voor een wedstrijd. KOFFIE!!!!!!!!!

Verder heb ik eigenlijk niets.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 08:12

fabienne schreef:
Verder ben ik wel iemand die overal nog een kwartiertje extra bijtelt, om vooral maar niet te laat te komen.........mijn ergste nachtmerrie is dat ik eindelijk op het wedstrijdterrein aankom en de wedstrijd is afgelopen........
Is toch geen ramp?
Ik kwam afgelopen januari zo ook nog bij een wedstrijd aan,
ik moest Z1 rijden terwijl de eerste van het Z2 al aan het starten waren *LOL*

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 09:49

Aargh! Dat lijkt me vreselijk! Ik tel ook altijd alles ruim uit! Voor het paard ook fijner; heeft ie even de tijd om te aclimatiseren op het terrein.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 09:51

Sjuimpje"]
[quote="fabienne schreef:
Is toch geen ramp?
[/quote]

Haha, jij bent echt vreselijk daarmee of niet? Haha!
Baal je niet van jezelf of word je er echt niet warm of koud van?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:03

Die was ik idd ook nog vergeten: ik wil altijd ruim de tijd hebben anders ga ik vreselijk zitten stressen. Dat betekent dat ik ter plekke meestal nog een halfuur met mijn ziel onder mijn arm rondloop omdat ik veel te vroeg ben! Maar liever zo dan andersom, daar kan ik echt niet tegen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:06

Tyrza schreef:
Ik tel ook altijd alles ruim uit! Voor het paard ook fijner; heeft ie even de tijd om te aclimatiseren op het terrein.

Ik ben altijd iemand van het laatste moment. Dan werk ik veel efficienter en ga ik ook niet onnodig lang inrijden. Ik ben wel altijd op tijd aanwezig, maar geen uren van te voren. Ik betaal mijn startgeld en ga dan gelijk opzadelen. Het is alleen lastig als de wedstrijd is ingelopen Haha!

Danijelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:44

Ik moet gewoon zelf invlechten! Dan kom ik lekker tot rust.
Als ik dat niet doe, kan ik mijn zenuwe niet kwijt. Daarom ben ik zo vroeg, zodat ik zeker weet dan ik kan invlechten Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 11:59

pfff, dat is waar. Heb een hekel aan vroeg opstaan! Vreselijk als je in de kou alles moet inpakken enzo!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 12:58

essie79"]
[quote="Sjuimpje"][quote="fabienne schreef:

Is toch geen ramp?
[/quote]

Haha, jij bent echt vreselijk daarmee of niet? Haha!
Baal je niet van jezelf of word je er echt niet warm of koud van?
[/quote]
Ik ben wel vrij triest ja...
Maar balen? Neuhhh...
Ik maak er nooit zoveel werk van, in een uurtje kan ik alles ingepakt hebben, paard invlechten, zelf omkleden en al...
Verder betaal ik meestal achteraf, scheelt ook weer, want je moet toch wachten op de coupons. Dan ben ik er meestal ruim een half uur van te voren.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:10

Wel een typisch geval van economisch en efficient je tijden indelen in elk geval.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:44

Ik word gek als mijn paarden niet ingevlochten zijn of mijn tuig of paarden vies zijn. Als dat wel zo is kan ik gewoon niet fijn rijden...

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:21

Invlechten en paarden wassen/poetsen doe ik altijd de dag van te voren (behalve als ik pas 's middags moet starten) en ik kleed me ook altijd thuis alvast aan (behalve jasje en plastron) en doe er dan een joggingbroek overheen en een sweather. Ik leg de avond van tevoren alles al in de auto en kijk dan de kast nog even na of ik niks vergeten ben. Ik heb in het seizoen mijn map met papieren (van al mijn paarden) altijd in een kistje (met deksel) samen met reserve elastiekjes, handschoenen, proevenboekje en stiftengereedschap etc. en dat gaat altijd zo de auto in. Na de wedstrijd maak ik em altijd gelijk weer klaar voor de volgende keer. En op tijd weg gaan want ik kan er niet tegen om te laat te komen. Ik wil bovendien altijd eerst nog de tijd hebben om rustig het terrein te verkennen. Ik ben altijd best zenuwachtig (hoewel ik van mezelf niet snap waarom want Jump is altijd superbraaf op wedstrijd!) dus ik wil rustig de tijd hebben. En gelukkig word mijn paard nooit aangestoken door mijn zenuwen...Lachen. En verder kan ik er dus niet tegen als mensen chagerijnig tegen hun paard doen, vooral als ze zelf fouten maken en dan hun paard op de kop geven!