Op wedstrijd, wie gaat er met je mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:06

Jaja dat ken ik, die rugzak. Of een proevenboekje, startkaart en paspoort voor bij je broek ingeduwd bij gebrek aan tas *LOL*.

Ik wil altijd wel voorlezen, wat voor proef het ook is. Ik vind het leuk om te doen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:11

MIjn vriend gaat trouw mee omdat hij me met de trailer moet rijden. Als ik in de buurt start en ik ga te paard via het bos dan vraag ik vaak mijn oude bijrijdster om me te steunen Knipoog . Meestal is Katja er ook bij of komt ze snel even kijken. Die leest en helpt me dan .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:12

en met springen komt mijn instructeur vaak kijken Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:38

Jurga schreef:
Jaja dat ken ik, die rugzak. Of een proevenboekje, startkaart en paspoort voor bij je broek ingeduwd bij gebrek aan tas *LOL*.

Ik wil altijd wel voorlezen, wat voor proef het ook is. Ik vind het leuk om te doen.

Ik snap niet dat je je daar druk over kan maken over je startkaart paspoort. De jury moet er maar begrip voor hebben dat je die niet meesleept en dat je later op de dag als je klaar bent en tijd hebt even terug komt om het te laten zien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:41

Orionneke, na 1 april zou ik toch maar zorgen dat je je startkaart snel kunt tonen. De regels daaromtrent worden ook een stuk strenger: niet kunnen tonen is niet starten!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:51

Fitzroy schreef:
Orionneke, na 1 april zou ik toch maar zorgen dat je je startkaart snel kunt tonen. De regels daaromtrent worden ook een stuk strenger: niet kunnen tonen is niet starten!

Ik heb daarbij in al die jaren nog NOOIT gehad dat een jury erom vroeg. Ik rijdt nou al 15 jaar mee. En als men het vraagt heb ik nooit begrepen dat een jury moeilijk doet. Ik heb het in de auto liggen dat wel maar moet je dan voortaan ALLE rotzooi meeslepen op het concoursterrein?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:02

Misschien heb jij het nog nooit meegemaakt maar er staat wel duidelijk in de reglementen dat je het moet kunnen tonen. Er komen dubbel zoveel federatievertegenwoordigers dus houd maar rekening met veel meer controles dit jaar.
Ik heb altijd een rugzakje met spullen bij me en die kiep ik dan ergens aan de kant.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:05

Moeders gaat ook altijd mee. Mijn vriend heeft nog niet veel ervaring met paarden, dus die mag zich beperken tot uitmester van de trailer en pakezel Extreme duivel .

Nee, geintje. Het is altijd handig om een paar extra handen te hebben, zeker omdat mijn moeder ook niet meer de jongste is en ik niet wil dat ze zich al te veel inspant. Bovendien vreet ze altijd sigaretten op, als ik moet starten, dus 1 van haar handen is toch altijd bezet, haha!

De proeven rijd ik uit mijn hoofd. Nu zijn de proeven in de lichte tour wat eenvoudiger te onthouden dan de proeven uit de basis, omdat daar zoveel overgangen en korte stukjes in zitten. chapeau dus voor degenen in de basis die alsnog uit het hoofd rijden!

Moet er zelf binnenkort ook aan geloven (in het L). Ik zal mijn proefjes eens doornemen, en kijken of het zal lukken. Uit het hoofd vind ik prettiger, je kan je meer concentreren en anticiperen op de proef.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:41

Fitzroy schreef:
Misschien heb jij het nog nooit meegemaakt maar er staat wel duidelijk in de reglementen dat je het moet kunnen tonen. Er komen dubbel zoveel federatievertegenwoordigers dus houd maar rekening met veel meer controles dit jaar.
Ik heb altijd een rugzakje met spullen bij me en die kiep ik dan ergens aan de kant.

Ja ik weet wel dat het erstaat.........maar kunnen tonen kan ik het wel als ik het ff mag gaan pakken uit de auto Haha! . Tot nu toe denk ik niet dat daar problemen over gemaakt zullen worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:48

Wel als je het moet kunnen tonen voordat je gaat starten Haha!, want ze gaan echt niet 10 minuten op jou zitten wachten totdat jij je papieren een keer uit de auto gehaald heb terwijl er nog 15 combinaties na jou moeten starten.
Wees maar blij dat ik niet in jullie buurt jureer Knipoog, je zou een slechte aan me hebben.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:43

Fitzroy schreef:
Wees maar blij dat ik niet in jullie buurt jureer Knipoog, je zou een slechte aan me hebben.

Want?? Vind je die regeltjes zo ontzettend belangrijk? Ik zou mijn paspoorten echt niet even ergens aan de kant gooien, als iemand ze "per ongeluk" meeneemt, is het erg veel gedoe om nieuwe te krijgen....
Enne....hulde aan het jurylid, maar ze zitten er niet voor zichzelf, dus een beetje flexibiliteit vind ik wel op zijn plaats....

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:45

Ik probeer zoveel mogelijk dezelfde wedstrijden te rijden als een vriendin van mij. Dan zijn we altijd samen op wedstrijd en als de starttijden te dicht bij elkaar in de buurt liggen, dan komt haar moeder in actie Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:58

Marieke, de regels worden nu eenmaal strenger per 1 april. Daar heb ik me als jurylid ook aan te houden.
Als jouw basisenting niet in orde is mag jij niet starten, dus dan heeft controleren achteraf niet zoveel zin, vind je wel?
En je zal echt de eerste niet zijn waarbij de basisenting niet in orde is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:59

marieketencate"]
[quote="Fitzroy schreef:

Want?? Vind je die regeltjes zo ontzettend belangrijk? Ik zou mijn paspoorten echt niet even ergens aan de kant gooien, als iemand ze "per ongeluk" meeneemt, is het erg veel gedoe om nieuwe te krijgen....
Enne....hulde aan het jurylid, maar ze zitten er niet voor zichzelf, dus een beetje flexibiliteit vind ik wel op zijn plaats....
[/quote]

Volgens mij zal het wel aan de regio liggen.........want ik heb echt niet het idee dat hier iemand er moeilijk over doet als ik na mijn proef het even kom laten zien of het in orde is. Zo niet kunnen ze je als nog diskwalificeren. Zoals marieke ook zegt is een beetje flexibiliteit inderdaad op zijn plaats.
Ik ben een regeltjesmiep maar dit vind ik echt TE om over te gaan lopen zeuren. Als het gaat over verboden hulpmiddelen gebruiken en dergelijke loop ik voorop voor het naleven van de regels maar dit.........nee dit is niet eens de discussie meer waard.
Je zult dan ook wel niet geliefd zijn als jurylid als je altijd gaat zeuren over papieren en als men ze niet meteen paraat heeft mag je niet starten. Het is voortaan te gek voor woorden.

Op indoorbrabant als je dan moet jureren bij de ponys landelijk Z en een meisje rijdt van te voren de ring in, zul je haar zeker ook diskwalificeren?? Nou dit gebeurde de zondag......maar na jury overleg mocht ze gewoon starten, en terecht vind ik. Om nou een kind van 13 niet te laten rijden op zon wedstrijd voor zoiets........

En daarbij nog maals heb ik nog nooit maar dan ook nog nooit mijn papieren hoeven te laten zien op wedstrijd.........en kan wel zeggen dat ik een doorgewinterde ben. Zowel bij ponys als bij de paarden neit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:00

Fitzroy schreef:
Marieke, de regels worden nu eenmaal strenger per 1 april. Daar heb ik me als jurylid ook aan te houden.
Als jouw basisenting niet in orde is mag jij niet starten, dus dan heeft controleren achteraf niet zoveel zin, vind je wel?
En je zal echt de eerste niet zijn waarbij de basisenting niet in orde is.

Hoezo na 1 april dan?? De regel was er toch ook al voor 1 april?
Mijn andere stuk was ik aan het schrijven toen jij reageerde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:00

ik wel, op de kampioenschappen regelmatig.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:01

Kan er dan niet gewoon iemand bij het secretariaat waar je je vooraf moet melden gezet worden om de boel te controleren? Wel zo praktisch.

Bij mij gaat trouwens altijd de eigenaar/aresse van het paard mee.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:01

Lielle schreef:
ik wel, op de kampioenschappen regelmatig.

Ja maar gewoon landelijk op een allerdaagse wedstrijd? Kampioenschappen vind ik een ander verhaal.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:02

Margreet schreef:
Kan er dan niet gewoon iemand bij het secretariaat waar je je vooraf moet melden gezet worden om de boel te controleren? Wel zo praktisch.

Bij mij gaat trouwens altijd de eigenaar/aresse van het paard mee.

Dit vind ik een goede!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:02

vorig jaar in Uden met springen. Chip en paspoort controle voor alle deelnemers.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:05

Lielle schreef:
vorig jaar in Uden met springen. Chip en paspoort controle voor alle deelnemers.

Het gaat er eigenlijk om nu dat je wil gaan starten en men vraagt naar je paspoort. Ik heb hem dus altijd bij me mar niet als ik de ring in ga. Dus het gaat erover dat je wil starten je moet hem tonen en anders mag je niet starten.

Dus als er duidelijk wordt gezegd je moet het laten zien dan vind ik dat niet raar maar wel als je wil gaan starten en ze vragen erna en het paspoort ligt in de auto en je mag niet starten omdat ze geen zin hebben om te wachtten op je...

Als ik het dus goed begrepen heb. Dan moet er dus maar een aankondiging zijn en/of je moet het bij het secretariaat het laten zien.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:06

Hoe heftig belangrijk is het trouwens dat je handtekening op de startkaart staat? Bedenk me net dat ik op beide startkaarten nog geen krabbel heb staan en ik heb ze ook niet thuis, zijn bij het paspoort en op wedstrijd denk ik daar niet aan natuurlijk. Nou ja, als het nodig is leen ik de pen van de schrijver wel even *LOL*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:30

Orionneke, die regeltjes zijn niet verzonnen om mensen dwars te zitten. Het is in het belang van je paard dat hij bv. een goede basisenting heeft, niet in mijn belang. En als je een zweep bij de ring neer kunt leggen, kun je net zo goed je rugzakje naast de ring deponeren met je startkaart en paspoort erin. Ik zie het probleem niet zo. Maar ik hoop voor je dat je ook na 1 april geen paspoortcontrole krijgt.

Margreet: op indoorwedstrijden laat ik idd het wedstrijdsecretariaat die controle doen. Dat is in deze regio heel gebruikelijk. Scheelt mij weer tijd. Ik denk echter dat buitenwedstrijden daar veel te groot voor zijn om dat soort dingen door een wedstrijdsecretariaat te laten controleren.

Ik controleer vooral de basisenting, Margreet, of jij je startkaart getekend hebt, maakt mij niet uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:34

O ja, nog wat Orionneke, weet je dat als je meedoet aan wedstrijden je ook geacht wordt het reglement te kennen?
Dit weten volgens mij ook een heleboel mensen niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:46

Fitzroy schreef:
O ja, nog wat Orionneke, weet je dat als je meedoet aan wedstrijden je ook geacht wordt het reglement te kennen?
Dit weten volgens mij ook een heleboel mensen niet.

Ja dat weet ik en ik weet het grotendeels wel. En ik heb al geschreven dat ik wet dat het officieel moet maar ik vind het dus een regeltje wat niet zo letterlijk genomen kan worden haast. Beetje hetzelfde als iederene moet zich kunnen identificeren op elk moment.........
En ik weet heus wel dat er mensen zijn die hun spulletjes niet op orde hebben. Maar dan moeten ze het regelement maar aanpassen en er neer zetten dat je bijvoorbeeld de tijd krijgt om je spulletjes te laten zien gedurende je rubriek bezig is ofzo. En niet van nu zit je op je paard en nu moet ik het zien. Ik heb dat niet bij me hoor. De oude startkaarten vond ik nog tot daar en toe maar dat grote geval van een paspoort.......dat kan ik nergens laten hoor. En ik heb geen rugzakje want er bestaan ook paarden die daar niet tegen kunnen en dan moet je dat onbeheerd ergens achterlaten.....???
Ik kan dr gewoon niet bij dat mensen zich daar druk om zullen maken dat is het enige eigenlijk. Misschien zijn de meeste juryleden hier wat lakser, althans ik vind ze laks genoeg in dingen die imo niet kunnen.
Ik snap best dat je het moet kunnen tonen maar dan ff voordat je op je paard zit of erna, dus dat er een aankondiging hangt dat men het moet tonen die dag.
Maar ja het zal nog wel aan mij liggen dan. Maar ik denk dat er maar weinig zijn die het in hun BH meedragen ofzo........