Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oot123 schreef:Overigens blijven wij er bij dat je echt het beste je eigen muziek kunt gaan uitzoeken en in elkaar zetten, het is zo makkelijk.

Bettine schreef:oot123 schreef:Overigens blijven wij er bij dat je echt het beste je eigen muziek kunt gaan uitzoeken en in elkaar zetten, het is zo makkelijk.
Tuurlijk, het bij elkaar zoeken van leuke deuntjes en redelijk klinkend aan elkaar prutsen kan (bijna) iedereen zelf thuis tegenwoordig.
Maar: wat je in werkelijk bijna 80% van de zelfgemaakte küren hoort is dat de muziek totaal niet past bij het paard, en dat er zelfs héél (echt héél) erg vaak wordt gedraafd op galopmuziek en andersom.
De meeste mensen herkennen de ritmes gewoon niet.
Dan kan het nog zo leuk klinken, en je kan het nog zo leuk in elkaar hebben gezet, het uiteindelijke resultaat is dan nog om te huilen.
Net als dat ik het meerdere malen heb gezien dat mensen zelfs op standaard kuren nog in de war raken met draf, galop of stapmuziek....

Bettine schreef:Valt mee hoor iTequilai, je had niet zo lang geleden nog naar het erg leuke en zeer leerzame 'rondje kür op muziek' kunnen gaan
meloenie schreef:Ik laat mijn kur maken bij Horsedances
echt helemaal top ! Je kan je muziek zelf kiezen en het resultaat is verbluffend !
) op. oot123 schreef:sanne_ schreef:Olaf, zijn de geluidsfragmenten op jullie website Mac-compatible?
Natuurlijk sanne, maakt niet uit of je met een mac of een pc bezig bent.
Vanwaar deze vraag?
oot123 schreef:Hey.....bestaat Theo nog?
Lachen!
Doet me weer denken aan een aantal jaren gelden toen heeft deze man verbluffende uitspraken gedaan op dit forum over het maken van kurmuziek toen wij net begonnen......
Goed dat hij weer aan het werk is, voorheen was hij alleen maar op fora bezig met schuilnamen enzo.
Maar ook de 100 euro van shananr10 is teveel geld.
Dat knip en plakwerk doen wij in 2 uur of korter. Het zoeken naar de juiste muziek kan langer duren.
Maar aan het aantal reacties willen er weinig mensen leren hoe ze zelfs een knip en plak kur kunnen maken![]()
Wat als je nu eens voor 100 euro p.p. met een klein groepje in 4 of 5 uur ging leren hoe je zelf een kür kan maken, en dat je na afloop met je eigen gemaakte kur naar huis gaat? Neemt iedereen zijn proef mee en dan gaan we daar mee aan de slag.
Daarna heb je niemand meer nodig. (als je zelf een beetje crea bent tenminste)
Anders zet ik wel een keer een poll (zo heet dat toch) op.
. Nog een tip: als je uitspraken ongeveer herhaalt, kijk dan even wat je ook al weer eerder neerzette. Zo voorkom je vaagheden en dat je jezelf tegenspreekt!
oot123 schreef:meloenie schreef:Ik laat mijn kur maken bij Horsedances
echt helemaal top ! Je kan je muziek zelf kiezen en het resultaat is verbluffend !
Hey.....bestaat Theo nog?
Lachen!
Doet me weer denken aan een aantal jaren gelden toen heeft deze man verbluffende uitspraken gedaan op dit forum over het maken van kurmuziek toen wij net begonnen......
Goed dat hij weer aan het werk is, voorheen was hij alleen maar op fora bezig met schuilnamen enzo.
Maar ook de 100 euro van shananr10 is teveel geld.
Dat knip en plakwerk doen wij in 2 uur of korter. Het zoeken naar de juiste muziek kan langer duren.
Maar aan het aantal reacties willen er weinig mensen leren hoe ze zelfs een knip en plak kur kunnen maken![]()
Wat als je nu eens voor 100 euro p.p. met een klein groepje in 4 of 5 uur ging leren hoe je zelf een kür kan maken, en dat je na afloop met je eigen gemaakte kur naar huis gaat? Neemt iedereen zijn proef mee en dan gaan we daar mee aan de slag.
Daarna heb je niemand meer nodig. (als je zelf een beetje crea bent tenminste)
Anders zet ik wel een keer een poll (zo heet dat toch) op.

iTequilai schreef:Laten we het allemaal even gezellig houden
Het lijkt mij erg leuk om met een groep ''kur les'' te krijgen!