Kur zelf maken, laten maken of kant en klaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanne_

Re: Kur zelf maken, laten maken of kant en klaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:27

Olaf, zijn de geluidsfragmenten op jullie website Mac-compatible?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:28

oot123 schreef:
Overigens blijven wij er bij dat je echt het beste je eigen muziek kunt gaan uitzoeken en in elkaar zetten, het is zo makkelijk.

Tuurlijk, het bij elkaar zoeken van leuke deuntjes en redelijk klinkend aan elkaar prutsen kan (bijna) iedereen zelf thuis tegenwoordig. :)

Maar: wat je in werkelijk bijna 80% van de zelfgemaakte küren hoort is dat de muziek totaal niet past bij het paard, en dat er zelfs héél (echt héél) erg vaak wordt gedraafd op galopmuziek en andersom.
De meeste mensen herkennen de ritmes gewoon niet.
Dan kan het nog zo leuk klinken, en je kan het nog zo leuk in elkaar hebben gezet, het uiteindelijke resultaat is dan nog om te huilen.
Net als dat ik het meerdere malen heb gezien dat mensen zelfs op standaard kuren nog in de war raken met draf, galop of stapmuziek....

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:46

sanne_ schreef:

Natuurlijk sanne, maakt niet uit of je met een mac of een pc bezig bent.
Vanwaar deze vraag?

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:59

Bettine schreef:
oot123 schreef:
Overigens blijven wij er bij dat je echt het beste je eigen muziek kunt gaan uitzoeken en in elkaar zetten, het is zo makkelijk.

Tuurlijk, het bij elkaar zoeken van leuke deuntjes en redelijk klinkend aan elkaar prutsen kan (bijna) iedereen zelf thuis tegenwoordig. :)

Maar: wat je in werkelijk bijna 80% van de zelfgemaakte küren hoort is dat de muziek totaal niet past bij het paard, en dat er zelfs héél (echt héél) erg vaak wordt gedraafd op galopmuziek en andersom.
De meeste mensen herkennen de ritmes gewoon niet.
Dan kan het nog zo leuk klinken, en je kan het nog zo leuk in elkaar hebben gezet, het uiteindelijke resultaat is dan nog om te huilen.
Net als dat ik het meerdere malen heb gezien dat mensen zelfs op standaard kuren nog in de war raken met draf, galop of stapmuziek....

Helemaal mee eens! Maar dan nog kunnen mensen dit leren.
Wij geven lessen muziek aan leerlingen die producer gaan worden en ook leerlingen van het ROC. Het gaat er om dat je kunt tellen en dat je weet wat tempo is.
Ik zie vaak genoeg, ook in de GP klasse, mensen rijden op muziek welke totaal niet in tempo is met de gang. Heb je het over de Z klasse dan komt dit natuurlijk vaker voor.
Vaak komt iemand er te laat achter dat hij/zij nog een kür nodig heeft.
Lijkt mij een beter idee dat je hier wat eerder over gaat nadenken zodat je meer tijd hebt om de juiste muziek bij elkaar te zoeken.
Overigens zijn de küren die te koop zijn vaak helemaal niet in tempo, terwijl dit wel kan met de huidige software. Vaak weten ook deze mensen nog onvoldoende om toch een passende (qua tempo) kür te maken.
Dan is 130 of 300 euro echt te veel geld. Voor mij is het dan echt gewoon een aantal muziekjes achter elkaar zetten, infaden en uitfaden en klaar weer.
Kortom, denk eerst na over wat en ook wanneer je iets wilt en ga dan pas aan de slag.

Ik zal eens gaan nadenken over een soort korte cursus küren maken voor beginners.
In onze studio kunnen we geen 100 man kwijt dus groepjes van 10 lijkt mij voldoende omdat ik dan de mensen ook kan laten oefenen op onze systemen.
Bij voldoende belangstelling gaan wij eens denken over een prijs en een datum.

Kortom......zeg het voort dan maar.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:49

Ja het lijkt me een goed idee om zo'n cursus of clinic te organiseren!

De algemene dingen over een kur maken weet iedereen wel, zoals zorg dat je de goede onderdelen naar de jury rijd enz.

Maarja welk ritme het beste bij mij paard pas... geen idee! opzich vind ik dat er weinig aandacht aan besteed wordt ook door de knhs toch?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:42

Valt mee hoor iTequilai, je had niet zo lang geleden nog naar het erg leuke en zeer leerzame 'rondje kür op muziek' kunnen gaan :j

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 19:19

Bij ons in de buurt zijn er niet veel clinic's over

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:52

Bettine schreef:
Valt mee hoor iTequilai, je had niet zo lang geleden nog naar het erg leuke en zeer leerzame 'rondje kür op muziek' kunnen gaan :j

Het lijkt ons alleen leuker en beter om jullie te leren hoe de muziek in elkaar te zetten aan de hand van een gratis programma waar iedereen mee kan werken (als je een klein beetje les hebt gehad) Tevens geven we tips waar je nu de muziek vandaan kunt halen en wat er nog meer mogelijk is.
Nog leuker is om een klein groepje te leren hoe je een kür maakt aan de hand van hun eigen film zodat iedereen ook daadwerkelijk met een kür naar huis gaat en daarna nooit meer een knip en plak kür hoeft te kopen omdat je dit dan zelf kan.
Wel vervelend voor alle kür makers maarja......... Wie weet komen er dan eens wat nieuwe geluiden in de ring waar nog nooit iemand mee is gekomen.

meloenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:22

Ik laat mijn kur maken bij Horsedances
echt helemaal top ! Je kan je muziek zelf kiezen en het resultaat is verbluffend !

shananr10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:29

ik kende iemand die het voor 100 deed maar ik ben de naam vergete

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:41

meloenie schreef:
echt helemaal top ! Je kan je muziek zelf kiezen en het resultaat is verbluffend !

Hey.....bestaat Theo nog?
Lachen!
Doet me weer denken aan een aantal jaren gelden toen heeft deze man verbluffende uitspraken gedaan op dit forum over het maken van kurmuziek toen wij net begonnen......
Goed dat hij weer aan het werk is, voorheen was hij alleen maar op fora bezig met schuilnamen enzo.

Maar ook de 100 euro van shananr10 is teveel geld.
Dat knip en plakwerk doen wij in 2 uur of korter. Het zoeken naar de juiste muziek kan langer duren.

Maar aan het aantal reacties willen er weinig mensen leren hoe ze zelfs een knip en plak kur kunnen maken :?
Wat als je nu eens voor 100 euro p.p. met een klein groepje in 4 of 5 uur ging leren hoe je zelf een kür kan maken, en dat je na afloop met je eigen gemaakte kur naar huis gaat? Neemt iedereen zijn proef mee en dan gaan we daar mee aan de slag.
Daarna heb je niemand meer nodig. (als je zelf een beetje crea bent tenminste)
Anders zet ik wel een keer een poll (zo heet dat toch :o ) op.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:25

oot123 schreef:
sanne_ schreef:

Natuurlijk sanne, maakt niet uit of je met een mac of een pc bezig bent.
Vanwaar deze vraag?

Op mijn Macs is de website nogal anders dan wanneer ik via IE op een Windows PC probeer. Ik kan de fragmenten dan ook niet horen. Maar ik weet niet of ik dat erg vind... :o

oot123 schreef:
Lachen!
Doet me weer denken aan een aantal jaren gelden toen heeft deze man verbluffende uitspraken gedaan op dit forum over het maken van kurmuziek toen wij net begonnen......
Goed dat hij weer aan het werk is, voorheen was hij alleen maar op fora bezig met schuilnamen enzo.

Dat knip en plakwerk doen wij in 2 uur of korter. Het zoeken naar de juiste muziek kan langer duren.

Maar aan het aantal reacties willen er weinig mensen leren hoe ze zelfs een knip en plak kur kunnen maken :?
Wat als je nu eens voor 100 euro p.p. met een klein groepje in 4 of 5 uur ging leren hoe je zelf een kür kan maken, en dat je na afloop met je eigen gemaakte kur naar huis gaat? Neemt iedereen zijn proef mee en dan gaan we daar mee aan de slag.

Je laatste post is ronduit kinderachtig. Je doet nogal arrogant en dat heb je niet verdiend. Je maakt grappige muziekjes, maar de master op dit gebied ben je echt niet :(:) . Nog een tip: als je uitspraken ongeveer herhaalt, kijk dan even wat je ook al weer eerder neerzette. Zo voorkom je vaagheden en dat je jezelf tegenspreekt!

Maar dat terzijde 8-)

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:08

oot123 schreef:
meloenie schreef:

Lachen!

ik vind dat je vrij kinderachtig reageert
waarom zou Theo niet meer actief zijn ? Hij heeft onlangs nog de nieuwe kur van Marlies van Baalen en BMC Phoebe gemaakt ( kan je zien op de site van van baalen)
Trouwens als je zelf aan de slag wilt gaan ,weet ik uit ervaring dat je ook altijd bij Theo terecht kan !

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 21:23

Laten we het allemaal even gezellig houden ;)

Het lijkt mij erg leuk om met een groep ''kur les'' te krijgen!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:56

iTequilai schreef:
Laten we het allemaal even gezellig houden ;)

Het lijkt mij erg leuk om met een groep ''kur les'' te krijgen!

Het was en is dan ook nooit de bedoeling geweest om iemand te kwetsen. Als dit het geval is geweest dan mijn excusses!
Sanne doet gewoon haar ding en de rest ook.
Het enige wat wij willen is jullie leren om je eigen kür te maken.
Bij genoeg interesse gaan we aan de slag en anders ook prima hoor.
Voorlopig weer ff genoeg zo.................

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:09

hoi daar, een tijdje geleden, volgens mij precies een jaar, heeft een meisje hier op bokt een kur voor mij gemaakt. Ik had een filmpje gestuurd met de kur, en zij heeft muziek erbij gemaakt. Ik was toen tien euro kwijt. Echt een giller. Was echt top gedaan. Haar naam ben ik alleen kwijt. Jammer

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:19

Ik zou wel een persoonlijke kur willen! Stel jou paard kan een oefening echt super goed, dan moet je daar ook mee beginnen en eindigen! [Ook gehoord van LvL :)]

Maar het voordeel van een eigen kur, je kan daar de moeilijksheid graad makkelijk bepalen. En bij de standaards kuren niet :(

Succes!! :D

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:27

ja dat is waar. ik moet maar eens gaan beginnen met maken van mijn kur ;)