Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
inkepink schreef:nederland is dan ook het enige land waar men E-pony's kent. Het is ook niet voor niets dat de internationale pony ruiters op grote D's rijden en niet op E tjes, puur omdat ze anders niet aan EK's etc mee mogen doen.
Ergens niet meer dan logisch dat men hier in nederland de Etjes gaan schrappen.
Ik koop waarschijnlijk binnekort een E pony, ipv. een paard, zodat ik nog bij de pony's kan starten.
xxxdonja schreef:Mij is wijs laten maken dat de E pony's zijn ingevoerd vanwege de ruiters al zo snel lang worden dus moeten ze eerder bij de paarden starten oid ..
Dit is idd alleen in NL...
crossmonster schreef:Ik zou het jammer vinden als het veranderd, alles onder de 1.60 is IMO gewoon een pony.
Ruiters die erg lang zijn op jonge leeftijd worden dan gedwongen om tussen de paarden te rijden en dat vind ik zonde.
Hoewel de gezelligheid bij de ponyconcoursen tegenwoordig ook wel erg weg is...
Vroegah gingen we met de hele bubs heen en met de hele bubs savonds weer terug, de hele dag de grootste lol.
Nu is het ieder voor zich.
risky schreef:even offtopic . ik zat gister toevallig even op tv het kinderprogramma "baasjes "te kijken.
het meisje kreeg een paardenvraag : vanaf welke hoogte is het een paard?
antwoord van de tv :antwoord b 1.48
meisje helemaal beduusd want ze had netjes als antwoord gegeven 1.57 (was antwoord c)
waar ze die info vandaan halen??

Sjolvir schreef:Denk wel dat ze ooit! (niet volgend jaar of zo) de regels overal gelijk gaan trekken en dat de E-pony ook in Nederland gewoon een paard wordt.
kazary schreef:Maar als hij dadelijk geen pony meer is valt hij nationaal ook overal buiten.