jong paard starten niet 100% bevestigd??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:09

Ik heb al heel veel Trento b x Havidoffs voorbij zien komen, en er zullen er vast nog veel meer zijn die ik niet gezien heb.
Is hier in de buurt een veel gebruikte combinatie, vandaar.
Is ze niet toevallig in Brabant gefokt?

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:13

Pipo schreef:
Armani1985 schreef:
[

trento-b x havidoff geen idee zijn het er zoveel dan?? hoe bedoel je dat precies ???

Veel :D
Echte van Bommel fokkerij :+ ( Hengstenhouderij van Bommel had zowel de hengsten havidoff als Trento ter dekking gehad, en dat zal de reden zijn waarom deze aanparing veel gedaan is)

ohh dat wist ik niet ben er trouwens nog geen 1 tegen gekomen ook niet hier op bokt
nu wordt ik wel nieuwsgierig of ze op de mijne lijken :D

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:15

asjemenou schreef:
Ik heb al heel veel Trento b x Havidoffs voorbij zien komen, en er zullen er vast nog veel meer zijn die ik niet gezien heb.
Is hier in de buurt een veel gebruikte combinatie, vandaar.
Is ze niet toevallig in Brabant gefokt?

nee ze komt uit drenthe bij een particulier vandaan moeder had een peesblessure opgelopen dus hebben ze een veulen ermee gefokt.

Anoniem

Re: jong paard starten niet 100% bevestigd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:21

Armani, op de fotos in je profiel vind ik dat ze meer van Havidoff weg heeft, dan van Trento!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:26

ik zou starten!
Helemaal als het een thuiswedstrijd is!Kun je mooi bekijken waar je nog aan moet werken enz.
En lijkt me ook leuk om mee te doen bij een thuisconcour?anders zie je iedereen lekker rijden ;)
En als de rem en het gas erop zitten wat heb je dan te verliezen?Beestje en jijzelf doen alleen hoop
ervaring op!S6!

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:27

Pipo schreef:
Armani, op de fotos in je profiel vind ik dat ze meer van Havidoff weg heeft, dan van Trento!

ze heeft ook zo nu en dan het karakter van havidoff ;) ze kan echt een draak zijn hahaha
de meeste trento`s zijn behoorlijk aan de maat mijne is maar een kleintje vergeleken met de rest

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:27

Er staan er ook twee op sporthorses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:30

Armani1985 schreef:
[

ze heeft ook zo nu en dan het karakter van havidoff ;) ze kan echt een draak zijn hahaha

Hahaha sterkte dan maar :D

Havidoff strooit enorm in de maat, hij geeft echt kleintjes en reuzen ( Heb er zelf een van dik 1.75m)

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:38

asjemenou schreef:
Er staan er ook twee op sporthorses.

die hebben er meer van weg vooral die merrie daar zie ik wel gelijkenis in.

mijne is nu 164 heeft even een groeispurt gehad ze is erg slim ook heeft ze voordelen maar ook nadelen meedenken met rijden maar ook dingen verzinnen om eronderuit te komen
bijv voetjes wassen gaat ze met dr voorbenen gekruisd staan en zo heeft ze nog wel meer dingetjes de muts ;)

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:39

Pipo schreef:
Armani1985 schreef:
[

Hahaha sterkte dan maar :D

Havidoff strooit enorm in de maat, hij geeft echt kleintjes en reuzen ( Heb er zelf een van dik 1.75m)

zo dan das een behoorlijke ook een draak?? ;)

mijne is nu 164 de meeste zijn rond of zelfs over de 170 van trento afstammeling

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:41

Als je al een startkaart hebt en je kan het paard gewoon sturen, knoppen zitten er meestal op, dan zou ik gewoon starten. Het gaat er niet om om winst te rijden maar juist een thuiswedstrijd zorgt voor meer ontspanning en dan kan je mooi zien hoe het paard reageert.
Het moet geen trek en plukwerk worden om de proef door te komen, maar nu heb je ook nog een beetje steun van de bakrand. En ach, spring je een keer de galop verkeerd aan (of misschien met een hele grote aanloop) het gaat erom dat je paard een ervaring rijker is.

Maar als er nog zo weinig controle is (voornamelijk over het tempo) dat de jury met kromme tenen achter de tafel zit, dan kan je beter niet starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:42

Draak valt wel erg mee, maar heel snel ontzettend heet en snel beledigd. Soms teveel werklust, maar ondertussen wel erg brutaal.

Maar hoelanger je er mee werkt, hoe meer je ze door krijgt :D

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:44

DendroFleur schreef:
Als je al een startkaart hebt en je kan het paard gewoon sturen, knoppen zitten er meestal op, dan zou ik gewoon starten. Het gaat er niet om om winst te rijden maar juist een thuiswedstrijd zorgt voor meer ontspanning en dan kan je mooi zien hoe het paard reageert.
Het moet geen trek en plukwerk worden om de proef door te komen, maar nu heb je ook nog een beetje steun van de bakrand. En ach, spring je een keer de galop verkeerd aan (of misschien met een hele grote aanloop) het gaat erom dat je paard een ervaring rijker is.

Maar als er nog zo weinig controle is (voornamelijk over het tempo) dat de jury met kromme tenen achter de tafel zit, dan kan je beter niet starten.

nee zo erg is het niet ;)

het zijn de kleine dingen die niet altijd lukken. geen steun van de bakrand onze bak is te groot dus ben benieuwd hoe ze op hekjes reageert.

groetjes steffie

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:55

Als ik pas wedstrijden zou rijden of een klasse hoger zou gaan, als alles steeds lukt, dan kan ik tot mijn 80e in de B blijven. Bij iedereen mislukt er wel eens wat en vaak juist dingen die anders altijd goed gaan. Zie het als een onderdeel van de opleiding. Gewoon lekker ervoor gaan. De eerste wedstrijd kan nooit mislukken want je komt apetrots van je paard af, ook al gaan er dingen mis.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:04

Ik heb het afgelopen zondag wel gedaan. Met mijn paard van 7 dat niet goed is doorgereden, hij kent niks van de basis ja stappen/draven en galopperen maar hij weet eigenlijk niet hoe het hoort. Het was op vreemd terrein en ik ging naar huis met 166 en 171 punten, als ikzelf beter m'n best hadt gedaan waren mn punten hoger geweest m'n paard liep namelijk super daar lag het echt niet aan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:31

Ik was ook altijd van het, eerst de puntjes op de i en dan pas starten.
Mijn instructrice vroeg mij toen waarom ik alle puntjes op de i wilde.
De reden, ik denk meer gevoelsmatig en ondanks dat ik niet wil starten vanwege de punten, maar voor de ervaring. Wil ik toch niet jarenlang in de B blijven hangen. Ik wil mezelf blijven ontwikkelen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:34

Ik start mijn pony terwijl een heleboel niet goed bevestigd is nog. Gewoon ervaring opdoen en lol hebben. Ookal ben ik nooit blij bij de uitslag :+

Je kan dan goed zien dat je groeit vind ik. Natuurlijk ben ik hard aan het trainen voor de bevestiging :+ en die punten zullen snel binnenrollen!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:35

Maar de ontwikkeling van jezelf en paard gaat net zo hard, of je nu wel of niet start. Als ik pas zou gaan starten als naar mijn idee alle punten op de i stonden, dan zou ik nooit starten. Het kan niet altijd perfect gaan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:37

DendroFleur schreef:
Maar de ontwikkeling van jezelf en paard gaat net zo hard, of je nu wel of niet start. Als ik pas zou gaan starten als naar mijn idee alle punten op de i stonden, dan zou ik nooit starten. Het kan niet altijd perfect gaan.

Maar er is natuurlijk een verschil tussen starten wanneer je net veilig rond kan komen of met een galopprobleem en starten wanneer het paard thuis een foutloze (geen grote fouten als aanleuning, oefeningen niet kunnen) proef kan lopen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:38

DendroFleur daar heb je absoluut gelijk in, dat is ook de reden dat ik uiteindelijk toch naar mijn instructrice heb geluisterd en de hele handel bijhet knhs heb opgevraagd. Mijn instructrice zei precies hetzelfde.

Voor mij zijn de puntjes op de i vooral het halthouden en het doorgalopperen.
Wanneer dit onder de knie is, zal hoogstwaarscheinlijk mijn eerste proef komen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:54

ik ga binnenkort ook starten met mn draak. Ze is dan wel niet jong meer, maar op jonge leeftijd snel de ibob gelopen en daarna niets meer gedaan....

Binnenkort ga ik voor het eerst ermee buiten starten. Ik wil voor mezelf wel enigszins het idee hebben dat ik redelijk rond kan komen, anders vind ik dat ik beter thuis lekker aan de basis kan werken zonder druk erop. Helaas heb ik een merrie die me zo kan laten zitten, dus of ik er ooit met zekerheid echt klaar voor ben vraag ik me af := :))
Maar als het bij jullie in de thuisbasis is, zeker doen :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:02

Die van mij is nu een half jaar onder zadel, doet het leuk, maar ook nog niet 100% bevestigd, en ik start eind deze maand ook gewoon thuis.
Gewoon voor de ervaring voor zowel hem als voor mij (wordt voor mij ook de eerste keer).
Ben ook gewoon nieuwsgierig wat de jury zegt wat de verbeterpunten zijn en is een leuke oefening.

mkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:47

Ik zou gewoon gaan! het is lekker een thuis wedstrijd. en mischien haal je geen wp.. het is wel supper gezellig! en het is weer een ervaring erbij.. ben met mijn pony ook op een thuis wedstrijd gestart. en dat vind ik zelf echt heel fijn. je hebt dan een mooi overzicht en bekende zodat je zo ver dat mogelijk is je kan ontspannen.. en als er dan wat mis gaat staan er honderd mensen die je willen helpen! succes!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:34

asjemenou schreef:
Maar een paard wat niet helemaal bevestigd is, moet toch ook met gemak 60% kunnen halen? Wat verstaan jullie onder nog niet bevestigd?

Voor de eerste start in de B is mijn eis dat stap, draf en galop erop zit met gas, stuur en rem, wat kunnen schakelen in alledrie de gangen (hoeft echt nog geen show te zijn, maar wel iets reactie krijgen). Braaf halthouden. Iets van wijken zodat ik voltes nog een beetje bij kan werken als er iets eng is ;) En in alle drie de gangen naar de hand toe willen lopen, dus ook halsstrekken en over het algemeen gewoon netjes aan de teugel (mag nog te diep). Dat allemaal thuis, dus dat kan op andere terrein ineens *verrassing!!!* zijn :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:44

Jeetje! Tegen de tijd dat de mijne dat kunnen, zit ik al lang en breed in de L. :D
Maar als dat er op zit, dan zijn ze wel al heel goed bevestigd vind ik.