Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Neonlight schreef:Die regel van A niet meer passeren geldt voor de klassen waarbij je over de hoefslag begint, niet voor de proeven waarbij je over de AC-lijn binnen komt.
Tooske schreef:Neehoor, indien je niet om de ring heen kan rijden mag je netzo lang in de ring rond rijden tot je het startsein krijgt van de juryVolgens mij is het wel zo dat je normaal in het M niet in de ring mag maar meteen moet beginnen.
Als je dus niet om de ring kan mag je er een rondje in maar mag je volgens mij maar echt 1 rondje rijden dus moet je gelijk bij A beginnen misschien daarom de -2

Neonlight schreef:Die regel van A niet meer passeren geldt voor de klassen waarbij je over de hoefslag begint, niet voor de proeven waarbij je over de AC-lijn binnen komt.

Neonlight schreef:In dit geval gaat het over een M1 proef, die komen binnen over de AC-lijn. Ruiter/Amazone had gewoon over de hoefslag door moeten rijden, en dan bij B naar E bijvoorbeeld wenden, en dan bij A afwenden en binnenkomen. Amazone heeft 45 seconden de tijd om te starten, en mag in die 45 seconden zo vaak als ze maar wil de A passeren over de hoefslag. Op het moment dat ze bij A afwendt richting C (dat is vanaf de L2 het binnenkomen) begint de proef. In dit geval zal die volte bij K inderdaad geleken hebben op het binnenkomen bij A. Volte was ook onnodig, ruiter had gewoon de A mogen passeren over de hoefslag.
Marije_jiplover schreef:@ _10_: je hebt gelijk, alleen als de jury het startsein geeft op het moment dat de combinatie net de hoek naar de korte zijde bij A op rijdt, vind ik dat op zijn minst onhandig gekozen.
Ik betrap mezelf er ook wel eens op, dat ik klaar ben met het vorige protocol en dan zwaai als de combinatie een paar meter voor de A is. Als zo'n combinatie dan besluite de A voorbij te rijden in plaats van af te wenden (L2) dan doe ik daar zelf niet moeilijk over. Maar ik probeer er dus op te letten het startsein iets later te geven, als de combinatie de A net gepasseerd is.
Want het is op zich wel prettig als je de eerste wending van je proef ook kunt voorbereiden.
Nu ben ik weer in de war
Maar ook weer, hij zal het misschien gezien hebben als echt afwenden bij A en vandaaruit een kleine volte ofzo.
Citaat:Nadat het (bel) signaal tot starten door de (voorzitter van de) jury is gegeven, dient de combinatie binnen 45 seconden bij A de proef te beginnen.
Neonlight schreef:Ook die mail vind ik niet verhelderend, deze zegt dat de proef begint bij het binnenkomen bij A en niet bij het passeren van A.