Alleen naar een wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:14

Kijk, dat is goed nieuws! En het klopt dat je veel ontspannender rijd als je uit je hoofd rijdt, hoewel de eerste keer nog wel spannend is ivm verkeerd rijden, ben je veel meer met rijden bezig.
Mijn vriendin heeft haar paard ook zo getraind dat ze alleen kan laden en lossen, en tegenwoordig rijdt ze ook haar proef uit haar hoofd, zodat ze van niemand meer afhankelijk is. In het verleden ging ik nog wel eens mee, maar ik kon ook niet altijd en dat gaf toch weer een hoop stress met het vinden van een voorlezer.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:43

Wat betreft proef uit het hoofd kennen. 1/2 jaar geleden had ik er profijt van, voorlezer wou laatste stuk van mijn proef overslaan, moest de hele galop de andere kant nog op rijden. Dus ik gewoon doorgereden, na 2 onderdelen had ze hem door :D .

(ging er namelijk vanuit dat ik geen lezer had, dus kende ze uit mijn hoofd, maar als ik lezer kan vinden, laat ik ondanks dat ze
toch voorlezen)

daffodil

Re: Alleen naar een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:33

Toch is het heel raar, als ik de proef gewoon uit mijn hoofd rij, rij ik goed maar afgelopen zaterdag liet ik toch iemand voorlezen omdat ze het op stal belachelijk vonden dat ik de proef uit mijn hoofd wou rijden. Prompt rij ik dus verkeerd omdat ik haar verkeerd versta!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:36

Mijn ervaring is dat je dan gaat wachten op de voorlezer, en ook niet echt meer aan het rijden bent, omdat je aan het afwachten bent.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:38

Ik zou het ook handig vinden alleen te gaan, maar ik moet rijdend naar de wedstrijd doe. En dan moet je toch echt iemand hebben die je paard vast houd om je papieren binnen te laten zien..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:39

Ja precies, wat ik zaterdag deed sloeg ook echt nergens op, moest keertwending naar rechts en begin te twijfelen omdat ik niet precies gehoord had wat ze zei en reed dus prompt verkeerd! Dat had me nooit gebeurd als ik uit mijn hoofd gereden had. Blijkbaar laat je je dan toch leiden door iemand die staat te lezen terwijl je je proef gewoon goed kent!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:39

SadyLady schreef:
Ik zou het ook handig vinden alleen te gaan, maar ik moet rijdend naar de wedstrijd doe. En dan moet je toch echt iemand hebben die je paard vast houd om je papieren binnen te laten zien..

Nou die lopen toch op een wedstrijdterrein wel rond??

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:42

Bij die ene stal waar ik ga, is het vreselijk rustig. Zitten wel wat van die rijke lui in de kantine, maar buiten loopt weinig rond behalve degene die zelf moeten rijden.
De andere stal is het wel altijd heel druk en zeker iemand die even kan helpen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:55

Alleen op wedstrijd gaan kan prima. Maar met een moeilijk te laden paard is het dan inderdaad wel een aanrader als je een hulpje kan krijgen bij het in- en uitladen. Mijn paarden zijn gelukkig makkelijk te laden. Een daarvan rent zelfs de trailer in en komt tot stilstand zodra ze de borststang raakt, gaat dus razendsnel! Ik ging op mn vorige stal regelmatig alleen op pad met mijn paard om voor wedstrijden te trainen. Nu ik van stal veranderd ben hoeft dat niet meer. Wel vind ik het gezellig om samen met iemand anders naar wedstrijd te gaan. Ik zorg eerst dat ik alle papierwerken in orde heb, voordat ik het paard van de trailer haal. Ik zet het deurtje van de trailer open, madam steekt haar hoofd naar buiten en vermaakt zich daar prima. Overgens staat ze dan wel vast en is ze heel rustig. Ik denk dat het ook wel scheelt dat ik geen dressuur rij, tijdens lange afstanden is het toch wel gezellig om aanspraak te hebben. Ook zijn de wedstrijden zeker 2 uur rijden voor mij, alleen in de auto is dan ook maar ongezellig.