wat te doen met je haar op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:35

In mijn ponyclubtijd (toen reed ik voor het laatst dressuurwedstrijden en nu dus pas weer) had ik altijd een vlecht of haarnet. Knot ging niet (te lang en dik haar) en heb er nooit commentaar op gekregen.
Bij een hoedje vind ik trouwens zo'n knot erg mooi staan!

passieX

Re: wat te doen met je haar op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:26

ik heb nou een kantnetje, sommige zeiden dat het kralennetje groter uitvalt, iemand die dit kan bevestigen? :o

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:21

Nou volgens mij rekt zo'n kantnetje niet super mee.. En een kralen netje is puur elastiek, dus die rekt wel veel groter uit dan een van kant..

spottyhors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:27

even volgen, me dochter heeft lang haar en gaat eind maart eerste wedstrijd rijden.
dus even intressand om te kijken wat we met haar haar doen.
ook van de pony die is ook lang.
manen komen onder de hals vandaan, veelste mooi om deze af te halen.

lynTjEeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:51

Een donut. :D

Iris_Absan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:53

ik heb altijd een knotje en een haar netje in

spottyhors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:34

we hebben zo'n netje geprobeerd maar nu zakt deze af door iets te zwaar haar, iemand een oplossing hier voor?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:39

Ik deed altijd bovenaan een extra knipje aan beide kanten. Dan zakt het niet. Mijn haar is ook vrij zwaar van zichzelf.
Gewoon proberen. Als het tijdens de proef maar blijft zitten, verder maakt het niet uit.

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:39

Ik zit ook een beetje met dat probleem, ik gebruikte altijd zo'n netje met een strik, alleen dat vindt ik ook een beetje kinderachtig, alleen als je zo'n donut wil gebruiken, hoe doe je dat dan met je knotje?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:07

Ik denk dat je een knotje maakt en daar omheen zo'n donut. En dan daar misschien weer omheen een kralennetje?

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:03

Ik moet helaas wel een strikgebeuren in m'n haar doen, het komt totaan m'n onderrug en past gewoon niet in een donut. Daarentegen vlecht ik m'n haar dan zo dat het netje er niet bij flubbert maar redelijk normaal zit. Je moet toch wat, los vind ik helemaal niets := .

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:42

Voor @ spottyhorse
Ik maak een lage paardestaart met een elastiekje.
Daarna draai ik het haar totdat het een strakke rol is, en daar draai ik dan een knot van.
Dan een los haarnetje eromheen, die is veel te groot, maar je doet je knotje erin en wat je overhoudt draai je een paar keer strak eromheen. Dan zit het al lekker stevig. Daarna nog een wat dikker zwart elastiek eromheen om het af te maken.

Zo'n speld met een vast haarnetje vind ik lelijk zitten, je ziet hem vaak uitzakken en het haar wat in het netje zit butst altijd zo op en neer.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:22

crossmonster schreef:
Ik heb voor een vlecht een keer een punt minder gekregen voor verzorging, dit stond niet op de coupon (durfde de jury wss niet :+ ) maar de schrijver vertelde het mij.

Ik ook, stond er ook bij op de coupon, commentaar was 'haar opsteken'.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 04:02

Je hebt ook netjes die je helemaal over je hoofd moet doen, voor de mensen met lang en dik haar, je doet je haar in het netjes en pakt aan de onderkant het haar vast doet er een elastiekje(niet gewoon een normale maar eentje met iets aparts) en dan lijkt het net of je een mooie knotje heb met een netje, kost ook bijna niks geloof k

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:07

Hier iemand met dik, lang en zeer krullend haar..

Ik gebruik toch altijd mijn haardonut, daar ‘vouw’ ik mijn haar dan om en zet ik vast met speltjes, zodat een chique knot ontstaat. Vervolgens vastzetten met een elastiekje, witte parelnetje eromheen en daarom dan weer een grove witte elastiek.

Het is even wat werk, maar dan heb je wel een mooi resultaat dat heel de dag zit :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:21

Maar hoe zit het met die donutsdingen, hoe moet je dat doen, en kan je dan alsnog dat kralending eromheen doen?

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:25

Ik had een haarnetje en over dat haatnetje deed ik dan een zwarte froezel (of hoe die dan mogen heten) netjes, niet zo tutig en bleef goed zitten.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:31

ik had zo'n strik.. maar denk dat als ik weer wedstrijden ga doen (ooit :P ) dat ik zo'n netje doe.. :j

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:35

Een gewoon sportnetje van de drogist wil prima als je haar niet lang genoeg is voor een knot.

Traditioneel mogen een vlecht of staart niet omdat je daarmee in takken zou kunnen blijven haken. En paardrijden is nou eenmaal een sport met tradities...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:40

passieX schreef:
Maar ik krijg het er echt niet in, heeft iemand hier ook lang maar vooral DIK haar die het wél in een knotje krijgt? :o

Ja hoor, ik krijg het er gewoon in. Ik weet wel dat mijn haar dunner voelt (of het ook echt zo is, geen idee) als het wat viezig is. Dus niet dezelfde ochtend wassen.
Overigens heb ik nog wel zo'n strik met netje nog uit m'n jeugd.. misschien word het toch eens tijd voor een ander dingetje..

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:48

Ik gebruik altijd een haardonut met een dik zwart elastiek erom en zónder kralennetje.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:11

BTW een jaar of 10 geleden waren die dingen in de mode waarmee je in een handomdraai en geweldige knot kon maken,zelfs met niet al te lang haar.
Bestond uit een dubbelgenaaide strook velours van 5 cm breed en 50 cm lang met aan de buitenkant een ijzerdraad erin genaaid en in het midden een soort knoopsgat van 5-10 cm.

je moest je haar door het knoopsgat halen, dan dat ding een stukje naar beneden trekken, zo'n 10 cm boven het uiteinde van je haren, oprollen naar boven zodat het haar erom heen draaide en dan de uiteinden naar elkaar toevouwen en om elkaar heenvouwen. Daarmee had je altijd heel snel een superstevige knot met een soort vlinder aan de onderkant.
Bestaan die dingen nog?

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:23

beantsje schreef:
BTW een jaar of 10 geleden waren die dingen in de mode waarmee je in een handomdraai en geweldige knot kon maken,zelfs met niet al te lang haar.
Bestond uit een dubbelgenaaide strook velours van 5 cm breed en 50 cm lang met aan de buitenkant een ijzerdraad erin genaaid en in het midden een soort knoopsgat van 5-10 cm.

je moest je haar door het knoopsgat halen, dan dat ding een stukje naar beneden trekken, zo'n 10 cm boven het uiteinde van je haren, oprollen naar boven zodat het haar erom heen draaide en dan de uiteinden naar elkaar toevouwen en om elkaar heenvouwen. Daarmee had je altijd heel snel een superstevige knot met een soort vlinder aan de onderkant.
Bestaan die dingen nog?

bedoel je die dingen die je ook bij het kruidvat kan halen zon stok met een lus eraan waar je je straat door je haar heen kan trekken?

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:28

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:36

lnda_ schreef:
Je hebt ook netjes die je helemaal over je hoofd moet doen, voor de mensen met lang en dik haar, je doet je haar in het netjes en pakt aan de onderkant het haar vast doet er een elastiekje(niet gewoon een normale maar eentje met iets aparts) en dan lijkt het net of je een mooie knotje heb met een netje, kost ook bijna niks geloof k

Deze had ik vroeger ook, volgens mij was dit toen het enigste soort haarnetje. Voordeel is dat je cap erover heen gaat en dan kan het netje niet uitzakken.