En dat bevalt me prima, ze hoeven ook geen ijzers onder dus dan doe ik dat ook niet
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik vind ijzers alleen noodzakelijk als je gaat springen. Maar, ik kan prima dressuur rijden zonder
kinuh schreef:Ik start vanaf volgende week M en heb tot nu toe altijd zonder ijzers gereden.
Ook op de outdoorwedstrijden.
Ik hoop dit outdoorseizoen ook weer zonder door te kunnen, maar ik betwijfel dat wel.
Waarschijnlijk dit jaar dus rondom ijzers.

Eelco schreef:nog een vraag eigenlijk:
waarom in de winter dan geen ijzers? oke binnenbak, maar als je buiten gaat rijden is het dan niet nat en glad. Ik bedoel niet iedereen heeft de luxe van een binnenbak neem ik aan en een buitenrit word toch ook wel gemaakt?
aisie schreef:Ik heb mijn paard met en zonder ijzers gestart. En het bevalt mij beter zonder ijzers. Mijn paard heeft van nature ook heel goede hoeven en helemaal geen ijzers nodig. Ik heb het destijds gedaan omdat iedereen mij dat aanrade ivm gladheid e.d. Maar het is een enorm gedoe met die proppen in te draaien, vooral als je een paard hebt wat helemaal hyper is op wedstrijdterrein. Nu is mijn paard heel safe op zn beentjes en glijd zelden of nooit uit op nat gras. Dus ik doe er geen ijzers weer onder.
Als jou paard goed in balans is en lekker bijmekaar loopt zou ik gewoon zonder ijzers proberen. Bevalt het je niet kun je ze altijd nog onder doen toch.