Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HouVanUtopia schreef:Hoe ik het begrijp is idd
wanneer je M springt mag je ook nog L springen en B (hc)
Verder hoef je niet meer verplicht over naar een volgende klasse.
Dus je mag altijd in de L blijven.
Dat is hoe ik het begrijp

TeeGee schreef:Dus in jou voorbeeld rij je dan in het L ook mee voor de prijzen?

Sue_ schreef:In P&S stond laatst dat beide klasses dan voor punten tellen. (dat ze het iig wel bijhouden)
Er stond toen duidelijk in dat ruiters met 1 startkaart inderdaad 'eeuwig' in een klasse kunnen blijven rijden. Lijkt mij dat de rest van de ruiters dus wel een keer "verplicht" moeten promoveren. Anders is er nog geen verschil tussen die 2, of zie ik dat verkeerd.
Miriam schreef:De rest van de ruiters promoveert op basis van de punten die zijn behaald in de hoogste klasse. Dus bij M+40 mag je geen L meer maar alleen nog M en Z. Theoretisch gezien zou iemand die en keer M is gestart dan idd ook levenslang in de L kunnen blijven....toch?
Edit: Misschien dat iemand anders even op de site van de KNHS kan kijken. Misschien heb ik het alsnog verkeerd begrepen?

Sussie85 schreef:Ik neem aan dat de regel van niet hoeven promoveren bij één startkaart geldt voor één springstartkaart en dat als je daarnaast met een ander paard een dressuurstartkaart heb dit niet meetelt.
Lielle schreef:Mir, dat is een goede vraag. Ik mag per 1 april dus B en L starten met Raimaer (ben nu L met punten), en omdat ik meer startkaarten heb, moet ik dus wel verplicht promoveren bij 40 winstpunten. Maar zolang ik L start, zou ik dan toch B mogen starten, of mag dat dan niet meer als je B+40 bent geworden?