Ik ben sinds dindag begonnen met Valdispert. Dit voor mijn wedstrijd van vanavond
(ik dacht, ik kan er maar beter ruiiiiiim van te voren mee beginnen) Tot nu toe merk ik nog weinig, ik verwacht vanavond dus eigenlijk maar weer een bagger proef.... Vanavond komt mijn instructeur voor het eerst kijken, hij wil graag zien wat er nu precies mis gaat. Wellicht kunnen we er dan samen aan werken.@Marion71; ik denk inderdaad dat het hem daar een beetje in zit. Het stomme is eigenlijk dat ik een heel nuchter persoon ben die niet echt snel van slag is. Mede daarom irriteer ik me ook nog eens mateloos aan mijn eigen gedrag... Ik vind het zo ongelooflijk dom van mezelf, komop, het is een HOBBY hoor! Het is maar goed dat ik mijn geld er niet mee hoef te verdienen want anders zat ik er maar karig bij
Wat betreft de opmerkingen over mijn ademhaling; Ik kreeg deze tip onlangs ook van iemand. Tijdens mijn vorige wedstrijd heb ik hier ook op gelet. Het leek net of ik hyperventileerde, mijn ademhaling was alles behalve rustig. Ik kon het tijdens mijn proef ook niet onder controle krijgen, enkel bij het stukje middenstap kon ik wat rust vinden. Ik denk wel dat ik mijn paard mede hierdoor onwijs zenuwachtig en verkrampt maak. Mijn ademhaling is namelijk echt niet normaal.... Ik probeer deze hele week al heel bewust op mijn ademhaling en houding te letten tijdens het trainen. Ik merk dat ik het zelf tijdens het trainen niet heel de tijd vol kan houden. Ik denk wel dat het heel belangrijk is om hier goed mee verder te oefenen.
Meer tips zijn natuurlijk van harte welkom!
Enne, hopelijk helpt de Valdispert me vanavond toch een beetje

) Tussen de proeven in heeft mijn instructeur vervolgens mijn bit hoger gehangen want ja ''ze mag dat niet doen''. Gevolg paard compleet over de zeik en helemaal niet meer te sturen. 2e proef voelde erg slecht, toen ik nog eens verkeerd reed en niet meer wist wat ik moest doen heb ik afgegroet.... Ik zat op punt 15 en had op dat moment 92 punten. Ach ja, ik was gewoon helemaal van het padje. Mijn paard vond het bit ook duidelijk alles behalve fijn hangen....
zo blijf je door ademen..