steekt tong uit, strafpunten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: steekt tong uit, strafpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:45

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:09

Kim_Peters schreef:
ik hoorde wel dat er een mogelijkheid is om hier dispensatie voor aan te vragen bij de KNHS mits je een DA verklaring hebt.

Nee, want
art 41 lid 1c van het algemeen wedstrijdreglement schreef:
Op grond van lichamelijke beberkingen van een paard wordt geen dispensatie verleend.

Vilanootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:54

Ik vind het ook altijd vervelend om te zien, mijn paard doet het gelukkig niet maar heb me ook wel eens afgevraagd hoe je het ze af zou kunnen leren

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:40

Idd. Het word per onderdeel afgestraft. Meestal telt het pas flink aan vanaf het L2, M1, wat ik bij een paar kinderen heb ervaren :) Ook topruiters hebben er wel eens last van, en ook van een open mond. Die hebben daar weer andere truucjes voor :roll: maar probeer eerst maar eens flink te gaan oefenen op je aanleuning :)

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:29

idd, Mijn paard gaat van spanning, of als hij het moeilijk vind tandenknarse. Het klinkt als of hij een kikker heeft ingeslikt. Ben er in de L2 (terecht) op afgestraft (als de jury het hoorde). Inderdaad een probleem van net niet nagevelijk genoeg. Hij heeft zowieso moeite met zijn kaken los laten. Heel veel (schijn) overgangen rijden heeft geholpen. Ik weet niet of dat ook werkt met tong uitsteken, kan me namelijk ook voorstellen dat ze dat doen door 'te veel' ontspanning. Ik heb ooit een een ruin gehad die zijn plasser lekker los liet bungelen als hij ontspannen was. Geloof me dat ziet er niet uit :o

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:08

Sommige jury's prikken hier doorheen andere zien het meteen als verzet

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:29

Knarsen is fout en het is logisch dat je punten naar beneden gaat op de onderdelen waarbij de jury je paard hoort knarsen.