@ Niinatjuh: Misschien heeft zij wel genoeg ervaring om deze hengst uit te brengen. De leeftijd hoeft niets uit te maken. Je hebt ruiters/amazones die op die leeftijd veel ervaring hebben met verschillende paarden en goed kunnen rijden (en ook in de sport) en je hebt het tegenovergestelde.
kollee3
Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-09 13:37
Allemaal bedankt voor deze mailtjes ! Ik kan er zeker wat mee doen ! Ik heb al tussen andere merries gereden en dat ging wel goed ! Voorwaarts rijden ik ook van belang ja! Ik heb er wel ervaring mee hoor!! We zijn nu ook een hengst aan het zadelmak maken en dan is echt zo`n hengst dat hij wel weet dat hij een hengst is maar niet echt naar merries toe trekt en dat is wel fijn!
Ik heb zelf een volbloed arrabiertje dus ik denk dat het wel goed gaat komen hoor,!!
Laatst bijgewerkt door Sim op 23-01-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Cursief en bold omgezet in normaal
Wij gaan over 2 weken ook naar een hengst kijken, ook een goedgekeurde 3 jarige. Ik vind het ook wel spannend maar ik heb deze tips doorgekeken en denk dat het wel gaat lukken!
Ik zou zeggen als het goed gaat in de lessen, en zoals je al aangeeft vaker tussen de merries hebt gereden. Kun je met een gerust hart starten! Je moet hem alleen goed bij jou houden & veel aan het werk zetten. Ik wens je alvast succes!
Bren79
Geplaatst: 23-01-09 18:02
De hengst die ik rijdt op de wedstrijden is ook niks mee aan de hand, wel is het altijd goed opletten, want sommige merries zijn in hun hengstige periode niet altijd gedient van een hengst in de buurt met als gevolg dat ze wel eens last hebben van losse achterbeentjes