Met je pony tussen de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:20

_Lou_ schreef:
Jury's zijn vaak minder enthousiast als ze pony's tussen de paarden zien rijden.
Meestal krijg je lagere punten als je met een pony tussen de paarden rijdt.
Ik zou als ik jou was een paard kopen, ipv een pony.

Is niet mijn ervaring. Ik heb met mijn haflinger goed gereden tussen de paarden (M2). Hij was 1.48 en geen showmaster. Ik haalde mijn punten op het "correct" rijden, zijn basisgangen waren goed genoeg, de oefeningen deed hij goed. Alleen de verruimingen waren pet, dus daar verloor ik (terecht) de punten.

TS; als jij met je pony wil starten, dan doe je dat. Ik zie het probleem niet.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:23

Ik vind dat jullie nog aardige pony`s hebben hoor!

Die van mij meet 1.38 en is ook nog eens slank gebouwd. Echt een ukkie dus. Ik start ook gewoon lekker bij de paarden. Heb echt nog nooit vervelende opmerkingen gehad, of het idee dat ik echt benadeeld werd met mijn kleintje. Een jury moet kijken naar het geheel, niet naar stokmaten.

Ik ben trouwens soms niet eens de kleinste!! Gewoon lekker starten dus. Het gaat om je plezier. Ik ben trouwens 1.56 en bij het paard van m`n vriendin (1.65) heb ik al een krukje nodig ;) Vind dat ik op mijn pony dus al beter sta dan op een gemiddeld paard.

Succes!

Sjonniej

Re: Met je pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:57

Dat is wel het voornaamste, dat je mooi past op je pony. En als je dan gewoon een nette proef rijdt, kunnen ze simpelweg niet om je heen. Moeilijkheden zijn dan de middengangen, daarin laat een pony gewoon minder zien dan een paard. Maar dan zijn hooguit 5 onderdelen op een proef van 30 onderdelen.

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:10

bij mij op stal stond ook iemand die had een pony van 1.52 viel niet erg op tussen de paarden eigenlijk.
het is hartstikke leuk om met je pony tussen de paarden te rijden. je bent altijd weer anders en dat is juist Leuk!
dus ik zou zeggen Gewoon voor die wedstrijden gaan!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:38

Sjonniej schreef:
Dat is wel het voornaamste, dat je mooi past op je pony. En als je dan gewoon een nette proef rijdt, kunnen ze simpelweg niet om je heen. Moeilijkheden zijn dan de middengangen, daarin laat een pony gewoon minder zien dan een paard. Maar dan zijn hooguit 5 onderdelen op een proef van 30 onderdelen.

Uitzonderingen daargelaten..middengangen zijn bij mij pony juist de onderdelen waar ik me punten op kan halen. Menig paard is jaloers op de middendraf van mijn pony ;) Klinkt misschien arrogant maar beestje kan geweldig lopen.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:49

RandyOrton25 schreef:
Citaat:
Misschien is het trouwens een voordeel dat ik wel een sportpony heb met ruime gangen en geen koudbloed met krabbelgangen

ho ho niet alle koudbloeden over 1 kam scheren he. Die van mij heeft absoluut geen krabbelgangen
Ik rij met mijn haflinger ook tussen de paarden en ik ben daar nog nooit op afgerekend

Same here :)

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:57

Ik ben 23 en start met een haflinger van 1.43 tussen de paarden. geen problemen hegad tot nu toe

Cientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:02

Kan best wel hoor!

Zou niet weten waarom niet. Deed springen met een haflinger. Springen dat ie kon.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:48

Ik ben zelf 21 jaar en ik heb een bonte fjord van 1,43 waarik dit jaar mee wil gaan starten.

Zolang ik een goed proef rij kunnen ze er niet omheen ;)

Ik vind dat het niks moet uitmaken of je nou een paard of pony heb ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:53

Ik ben van plan om met een zweetvos van 1.43 met maanogen te starten tussen de paarden.
Nou ben ik zelf ook vrij smal en klein en kan het paardje in kwestie heel goed showen.
Ik geloof wel dat het moet kunnen, is me zelfs aangeraden door iemand die ook jureert. :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:15

ik reed ook altijd met mijn pony tussen de paarden.
reed vaak prijzen. als jij goed rijdt krijg jij je punten wel.
maar het gaat er toch vooral om dat je er lol in hebt ?
er zijn heel veel mensen die dit doen hoor, je bent de enige niet ;)
lekker starten met je pony :D

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:20

Ik rijd ook met een pony tussen de paarden.
Iik merk wel dat het moeilijker is dan bij de pony's maar
als je gewoon goed rijd lukt het wel.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:23

hier in belgie is 1m50 gewoon een paard :) zitten wel meerdere van die kleintjes tussen. Mijn instructrice rijdt met een paard van 1m54 en rijdt zo goed als altijd de prijzen binnen.
Ik heb nu een jonge pony van 1m48 en ga hem voor het plezier ook gewoon meestarten als hij er klaar voor is samen met mijn ander paard.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 11:54

hahaha wow ik ga naar belgie emigreren !

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:00

Ik start ook met mijn pony van 1.53 bij de paarden,en heb nog niet het idee gehad dat we daarop zijn afgerekend.
Nu is mijn pony wel paardgefokt,dus ze toont wel als paard.
En ik heb toen ik 19 was bewust een grote pony gekocht omdat ik klein ben,en met een "groot"paard dus tegen de praktische problemen aanliep zoals makkelijk opzadelen,opstappen,hem de baas zijn aan de hand enz

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:14

Ik heb ook met mijn pony (149,5) tussen de paarden in gereden en in het begin moest ik wel even wennen tussen al die grote en luxe paarden in,had ik echt zo iets,van wat doe ik hier?
maar na dat ik een paar keer gewonnen had,had ik daar geen last meer van.
uiteindelijk rijd ik toch voor mijn winst en als ik daar goed mijn best voor doe,heb je nog wel eens mazzel dat je er meer uit haald en daardoor ook wint van de paarden.
ik zou dus gewoon lekker starten als ik jou was en voor je winst gaan rijden en wie weet haal je er wel meer uit!
succes!!

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:57

Ik start ook met m'n haflinger (1.41m) tussen de paarden en ben nog nooit benadeeld geweest. Ik zou er gewoon voor gaan!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:59

ik ga 7 feb. ook voor het eerst officieel met de pony van 145 tussen de paarden starten. Dit doe ik niet alleen met mij gaan nog vier meiden met de pony's tussen de paarden starten. Je moet doen wat je zelf wilt. Ik ga echt geen paard kopen om wedstrijd te rijden. En ik vind pony's gewoon leuker. Als je maar lol hebt dat vind ik het belangrijkst.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:02

ik start met mijn arabier ook tussen de paarden.
En ik heb nog nooit het idee gehad dat ik benadeeld werd.
Als je een nette proef rijd heb je gewoon je winstpunt te pakken.

collie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:47

Ik denk niet dat er echt nadelen zijn om met een pony tussen de paarden te rijden zeker niet als je een grotere pony hebt. Als je paard 1.55 is is het een pony en bij 1.58 een paard dus eigenlijk zit daar weinig verschil in.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:15

nou.. ik start met m'n bonte koudbloed pony tussen de paarden ( dus dan heb je die driedubbele " handicap" van wat mensen wel/niet mooi vinden :+ ) en red het hier prima in de L2.
gewoon altijd realistische punten gehad en op 1 jury na nog nooit in de punten of opmerkingen meegemaakt dat ik benadeeld werd tegenover de "sportpaarden"
en mijn pony heeft dus minder goede gangen en zeker geen sportuiterlijk :+