Alleen een buitenbak en indoorseizoen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Re: Alleen een buitenbak en indoorseizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:55

Onze buitenbak is gesleept voor de vorst, en de stal eigenaar heeft de boven grond van de bak losgewoeld waardoor hij vrij goed te rijden is. Gewoon veel stap, een drafje en een klein stukje galop.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:58

Onze bak wordt twee keer per dag gesleept sinds het vriest en is perfect te rijden! (nog beter dan normaal) Voor mij is dit het ideale rijweer Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:59

Mijn bak is ook hard, maar ik heb hem gesleept voor het ging vriezen hij is dus wel vlak en dagelijks na het rijden/longeren sleep ik hem weer. Mijn jonge paard longeer ik momenteel (omdat ik ook liever niet wil vallen in een harde bak) maar met Winston rijd ik wel in de bak. Ik doe minder als anders maar ik hou hem zo wel in beweging.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:06

Buitenbak van ons is zo aangelegd dat deze eigenlijk het hele jaar goed te rijden is. Toch door de vochtigheid in de grond was hij de laatste dagen wat hard.
Rij dan meestal rond een uur of 2/3 s'middags omdat de bovenlaag dan wel los is (we slepen de bak ook zodat deze vlak blijft). Meestal stap ik dan alleen wat en soms een paar pasjes draf, galop doe ik niet. Ga met dit weer ook wel een buitenritje maken. Als de bak écht hard is en ik kan meer dan 3 dagen niet rijden huur ik een binnenbak hier in de buurt.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:41

Voorzichtig rijden met mijn 4 jarige in de harde (wel gesleepte) buitenbak is er voor mij niet bij!
Ze is stuitergek met dat frisse weer en ploft zodra ze maar iets hoort of ziet. Dus neem ik het risico niet. 1x in de week naar de binnenbak dan maar en hopen dat het gauw weer gaat dooien...
Ze staat wel elke dag buiten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:47

Op zich niet gek dat ze zo snel ploft bij maar 1x per week rijden...
Mijn paard moet ik ook echt geen 2 dagen laten staan, dan krijg je ook rodeoshows en snelheidstestjes. Met dit frisse weer moet hij echte elke dag aan de bak, voor ieders veiligheid.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:57

En hoe ga je dat doen dan, met geen binnenbak, tot half 6 werken en een binnenbak in de buurt die altijd bezet is? Dan kan dat dus niet. Daarbij moet je dan elke keer met de trailer op pad. Met die sneeuw nu ga ik niet met de trailer weg. Dan maar niet rijden.
Ze staat elke dag buiten.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:07

Wat ben ik toch blij dat wij een binnenbak hebben Haha!, nu sinds een jaar of 2 maar voor die tijd moesten we het ook altijd met een zeer slechte buitenbak doen, als het dan een tijdje slecht weer was kon je zo 3 weken niet rijden Huilen
Maar nu heerlijk, wanneer het vriest, stormt, sneeuwt of knetterharde regen..rijden kan altijd.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:37

Pascha schreef:
En hoe ga je dat doen dan, met geen binnenbak, tot half 6 werken en een binnenbak in de buurt die altijd bezet is? Dan kan dat dus niet. Daarbij moet je dan elke keer met de trailer op pad. Met die sneeuw nu ga ik niet met de trailer weg. Dan maar niet rijden.
Ze staat elke dag buiten.

Hier allemaal dezelfde problemen. Dan maar in het donker een rondje over de straat, in die buitenbak die bevroren is maar netjes gesleept en longeren. Het is niet anders deze tijd van het jaar. Maar met alleen buiten spelen in de paddock, riskeer ik alsnog mijn leven met maar 3x per week rijden.
Met sneeuw heb je inderdaad geen mogelijkheden. Gelukkig hebben we hier aan de kust (bijna) nooit sneeuw.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:37

Altijd alleen een buitenbak gehad en nog nooit een winterstop ingelast.
Vorig jaar konden we na een paar dagen sneeuw en vorst nog in een park in de buurt rijden door de isolatie die de bladerenlaag daar bood. Helaas hebben ze die bladeren dit jaar weg gehaald.

Nu is het even behelpen. Vaak de trailer pakken om naar het bos te gaan of naar 1 van de binnenbakken (tegen betaling van 5 tot 10 euro). In het bos zijn er enkele paden die nog echt goed zijn (dus galop-proof). Verder stappen in de (vlakke) buitenbak. De paarden komen overdag paar uurtjes buiten dus leveren niet zo veel in en ik profiteer nu echt van een goede basisconditie.

Ik ben dus gewoon concoursklaar.

Wel heb ik het krachtvoer even op een lager pitje gezet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:00

Helaas, wij zijn zo goed als uitgereden.

Ik heb de bak net verpest door de sneeuw te verslepen Huilen van het lachen

Ik denk ik sleep alle sneeuw eruit.
Maar toen ik dat deed dacht ik mm, dalijk neem ik de helft zand mee en ligt de helft van de bak in de wei.. Is de staleigenaar vast niet blij mee.
Dus toen besloot ik de sneeuw in de hoeken van een kant te droppen... Nu heb ik een longeercirkel die goed is, de rest van de bak is hobbelig en ijs Boos! Beetje dom maar ja nu niets meer aan te doen Clown

Ik kan wss morgen in elk geval longeren. Hopelijk dooit het komend weekend flink, zodat ik de sneeuwheuveltjes goed weg kan slepen.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:48

Helaas kan ik door de sneeuw nu ook niet rijden... gisteren heb ik nog wel kunnen rijden, bak lag er nog mooi bij! Als het morgen nog steeds niets is dan moeten we naar een binnebak in de buurt. Kan de paarden ook niet te lang stil laten staan.... Van mij mag het zonnetje weer volop gaan schijnen! Pling

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:05

Ik ben ook tijdelijk uitgereden. Ik heb geen bak bij de wei waar mijn paard loopt, dus moet 20min heen en terug, en dat is met dit gladde weer gewoon niet te doen. Trailer op gaat ook niet, want dan blijft mijn trailer niet heel. Dus mijn merrie krijgt lekker rust totdat het weer beter weer word.. Helaas, want ze was zo goed als klaar om in februari te gaan starten, maar dat gaat nu helaas niet door...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:25

Nou ik kan inmiddels ook niet meer rijden. We hadden hier zondag veel regen en doordat de bodem nog bevroren was bleef 't water liggen. Nu is 't dus meer een ijsbaan Vork

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:40

Pion schreef:
Buitenbak van ons is zo aangelegd dat deze eigenlijk het hele jaar goed te rijden is. Toch door de vochtigheid in de grond was hij de laatste dagen wat hard.
Rij dan meestal rond een uur of 2/3 s'middags omdat de bovenlaag dan wel los is (we slepen de bak ook zodat deze vlak blijft). Meestal stap ik dan alleen wat en soms een paar pasjes draf, galop doe ik niet. Ga met dit weer ook wel een buitenritje maken. Als de bak écht hard is en ik kan meer dan 3 dagen niet rijden huur ik een binnenbak hier in de buurt.

Overigens heb ik het geluk dat ik gratis in deze bak kan rijden en eventueel mijn pony er een paar dagen kan stallen zodat ik bij lange vorst gewoon door kan blijven trainen.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:17

Ik ga 1 x per week lessen in een binnenbak in de buurt en maak verder buitenritten. Ook in de polder kun je de aanleuning wel trainen. Mijn bak is ook heel mooi vlak gesleept voor het ging vriezen, maar is zo hard dat er geen sleper doorheen komt. Het bovenste laagje is dan zacht, maar daaronder is het keihard.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:58

Ik heb al een tijd niet kunnen rijden!
De bak ligt vol met sneeuw en bij stal zijn de wegen zeer slecht gestrooid dus rijden met de trailer is gewoon te gevaarlijk! Ik hoop dat alles snel dooit!
24/01 heb ik weer wedstrijd maar als ik niet kan oefenen, ga ik 'm echt niet rijden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:07

onze binnenbak raakt nu ook bevroren Boos!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:02

jee dat is balen,..
heb je lekker een binnenbak, bevriest zelfs die nog....
wat een rotweer :-(
(zit al lekker vakanties te kijken,.. hmm weekje zon in februari ofzo Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:08

Ik kan ook niet rijden nu, maar per 1 feb ga ik verhuizen naar een stal met maarliefst 2 binnenbakken Knipoog

Als je niet in de bak kan rijden, dan rijd je toch buiten? Dat doe ik althans.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:10

hoe dan met 4 ijzers en overal ijs met daarop sneeuw????????
wil mn paard wel graag heel houden Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:14

denice schreef:
Ik kan ook niet rijden nu, maar per 1 feb ga ik verhuizen naar een stal met maarliefst 2 binnenbakken Knipoog

Als je niet in de bak kan rijden, dan rijd je toch buiten? Dat doe ik althans.

in de sneeuw? Dacht het niet.

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:19

Ik lees hierboven allemaal reacties waarin mensen zeggen dat ze dan lekker buiten rijden. vraag me af of ze dan in een ander gebied wonen als ik, aangezien het hier buiten ook ijs en sneeuw is, Overal.. en ik niet gek genoeg ben om me daaraan te wagen. zijn de mensen die het doen dan wel zo gek of is er daar een ander klimaatje?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:28

Ik vroeg het me idd ook al af pricesst (ik woon in Haaksbergen)
Ik durf mijn uk nog niet eens in de bak te zetten, het is gewoon echt spiegelglad bij ons..ik voel me er vreselijk onder dat ze op stal staat maar ik zie dr ook niet graag een been breken!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:30

idem hier hoor (omg Eindhoven). Er ligt echt nog een flinke laag sneeuw, en no way dat ik dan buiten ga rijden.