starten met een afgekeurd paard, mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skippy94

Re: starten met een afgekeurd paard, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 17:00

Ik heb contact gehad met de verzekering en idd. als ze het paard uitgekeerd hebben mag je hem niet doorverkopen en niet meer starten!

Vindt het alleen wel een beetje krom, dat je niet meer mag starten, oké, hij is immers niet meer geschikt als sportpaard waarvoor hij dan ook is uitgekeerd, daar kan ik mij nog wel in vinden.

Maar als je paard wordt afgekeurd voor de sport, maar voor recreatie nog prima kan, heb je dus niet meer de mogelijkheid om een baasje te zoeken die alleen recreatief rijd.
Terwijl je paard voor recreatie dus duidelijk in waarde flink is gedaald, dat is dan ook de reden waartegen je hem denkt te verzekeren, maar blijkbaar is hij dus alleen verzekerd voor de dood en niet dat hij minder waard word door een beperking.

Bedankt voor al jullie reacties!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:56

Ben blij dat je hem terug kunt kopen!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:43

Maar daar heb je toch al uitkering voor gehad Skippy94? Een paard wordt niet voor niets afgekeurd, in principe wordt een paard na afkeuring door de verzekering afgemaakt en alleen onder bepaalde voorwaarden, bijv. als je hem nog een fijne oude dag wilt geven of als hij evt. nog voor de recreatie gebruikt kan worden, kan je hem terugkopen voor de slachtprijs. Afgezien van de emotionele waarde is je paard technisch gezien ook niet meer waard dan de slachtprijs en die waardevermindering heb je al uitgekeerd gekregen (uitkering voor blijvende ongeschiktheid).

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:52

Hoi Allemaal,

Ligt aan de verzekering.Mijn paard is in 2006 afgekeurd en uitbetaald.Uiteindelijk loopt mijn paard weer super niks aan de hand.(Moet zeggen paard heeft zoveel gehad dat de verzekering behoorlijk verlies heeft geleden door mijn paard haha)De verzekeringsagent komt voor mijn andere paard heb het hem gezegt dat ik misschien weer ga starten.Dit was geen probleem.
Ik heb ook niks getekend alleen dat ik akkoord ging met het bedrag.Heb ook nog nooit iets gehoord van dat het paard niet doorverkocht mag worden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:19

asjemenou schreef:
Daar zijn wel regels voor. Knipoog
Als de verzekering uitgekeerd heeft, omdat hij afgekeurd is voor de sport, dan mag er nooit meer mee gestart worden. Of het nou verholpen is of niet.

Klopt. Ik vraag me alleen af of dat paard écht afgekeurd is door een DA? Er zijn namelijk best paarden met ataxie die gewoon in de sport lopen.

[edit] na het lezen van je laatste bericht, hij is dus echt afgekeurd? En ga je hem nou terugkopen ofzo?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:28

even voor alle duidelijkheid, mijn paard is afgekeurd voor de sport. heb haar verkocht als recreatie paard aan een zorgboerderij, de verzekering wist hiervan en maakte er helemaal geen probleem van. iemand die met mijn afgekeurd paard ooit zou willen starten krijgt er gewoon geen startkaart bij, dat heeft de verzekering tegen mij gezegd. mijn verzekering heeft mij ervan overtuigd dat alle afgekeurde paarden voor de sport worden doorgegeven aan khns. kan mijn niet voorstellen dat de verzekering daar over liegt....

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:45

Raar die van mij is ook afgekeurd als sportpaard maar bij de knhs kon ik gewoon een startkaart aanvragen.Heb afgelopen mei contact hier over gehad.Helaas niet doorgegaan wegens peesblessure.Maar had de formulieren al thuis liggen.Denk echt dat dit per verzekering afhangt.Het is ooit eens op televisie(4jaar geleden denk ik met de rijdende rechter) geweest een paard wat was afgekeurd was daarna weer goed en wilde opnieuw de verzekering in,de verzekering accepteerde dit niet en ging naar de rechter. paard moest weer de verzekering in omdat ie gewoon goed was.Dit betekend ook weer mogen starten.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:19

Dat is dan misgegaan in het afkeuren trooper..
Bij afkeuring gaat men er toch vanuit dat het paard een onherstelbare blessure heeft?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:45

mag gewoon hoor, aan jou de keus of het kan

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:57

Nee hoor want meerdere mensen hebben dit mee gemaakt

Een paard wordt ook weleens uitgekeerd omdat er andere factoren meespelen.Te veel dierenartskosten in verhouding met de verzekerde waarde.

Een paard wordt afgekeurd omdat er op dat moment er niet goed uitziet.Dit hoeft niet te betekenen dat het in de toekomst zo blijft.Uitzonderingen daar gelaten.Mijn paard was op 3 benen kreupel en konden het niet vinden 8 maanden lopen doktoren en fysio.Dierenarts zei scintigrafi doen maar helaas verzekering dekte dit niet.2 weken later is ie afgekeurd voor de sport.2 maanden later is er niks meer aan de hand.Paard komt door alle keuringingen heen.Dit betekend dat de diagnose waarvoor hij afgekeurd is niet meer relevant is en weer mag starten.Zo is mij dit uitgelegd.Ik weet zeker dat er niets is mis gegaan bij het afkeuren.Dus nogmaals denk dat het ligt aan de verzekering die je hebt.