Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Eind 2009 hoop ik met mijn pony in de M1 te rijden en hem langzaam klaar te gaan stomen voor de M2.
Hij wil het blijkbaar niet zo graag als ik
smeetjoew schreef:Mijn doel eind 2009 is M1 startgerechtigd te zijn, met mijn nu nog groene 3 jarige.
Ziolette schreef:Als we gezond en wel blijven (worden in mijn geval) dan hoop ik eind volgend jaar in de dressuur Z1-startgerechtigd te zijn, L-springen met winst te zijn en mijn eerste oefencross gereden te hebben.
. Van springen is het niet veel gekomen (qua starten) en aan een oefencross zijn we helemaal niet meer toe gekomen. Lucky staat nu alweer 6 weken met een gebroken hoefbeen op stal en ze is drachtig dus dat gaat dit jaar ook niet meer lukken ook.
:
. Ik start haar volgend jaar pas voor het eerst maar begin gelijk in het Z1
. B+wp springen zijn eind volgend jaar. Pebblesther schreef:smeetjoew schreef:Mijn doel eind 2009 is M1 startgerechtigd te zijn, met mijn nu nog groene 3 jarige.
Hoe ga je dat doen dan? Als je B start moet je 3 klasses door in een jaar! Ga je ieder weekend op concours?
casperrr schreef:Pebblesther schreef:smeetjoew schreef:Mijn doel eind 2009 is M1 startgerechtigd te zijn, met mijn nu nog groene 3 jarige.
Hoe ga je dat doen dan? Als je B start moet je 3 klasses door in een jaar! Ga je ieder weekend op concours?
Ik ben in 11 maanden van de B naar de M1 gegaan en echt niet ieder weekend op wedstrijd, vaak een maand overgeslagen. Gewoon meerdere punten per keer rijden.
Wat ik voor voorbereiding voor 2009 ga doen? Lekker goed oefenen
Ziolette schreef:Daarnaast is ze Z geklasseerd bij de ponies en mag ze dus neem ik aan op zijn minst de B overslaan of versneld promoveren naar de L.
Daarna zie ik wel waar het schip strandt, ik durf nog niet zo ver in de toekomst te kijken omdat ik toch start op een verzorgpaard en je dan nooit echt weet wat je te wachten staat
mienetje schreef:Ziolette schreef:Daarnaast is ze Z geklasseerd bij de ponies en mag ze dus neem ik aan op zijn minst de B overslaan of versneld promoveren naar de L.
Dan mag ze wel meteen L1 starten, maar ik geloof dat je met een dan inmiddels 4 jarige geen M mag rijden??
.
) en dan een nieuwe pony kopen en daar wedstrijden (als het goed gaat met rijden) mee rijden
Ziolette schreef:mienetje schreef:Dan mag ze wel meteen L1 starten, maar ik geloof dat je met een dan inmiddels 4 jarige geen M mag rijden??
Dat klopt, een 4-jarige mag niet in het M uitgebracht worden, maar je mag wel M1 startgerechtigd zijn met een 4-jarige.
Niet M starten.
.