Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Daantjuh88 schreef:Ook een belangrijk punt is: Zorg dat je de papieren van je paard / pony goed voor elkaar hebt! Dat wil zeggen gechipt en correct ingeent. Ook de startkaart meenemen is verstandig. Ze vragen er niet vaak om, maar als ze je er om vragen moet je hem wel kunnen tonen. Plus neem altijd reserve coupons mee. Ik ben al wel eens op concours gekomen dat ze mijn coupon kwijt waren, zwaar banketstaaf als je dan geen reserve bij je hebt!
Veel succes!
(en natuurlijk voortaan voor de dressuur) Pecco_Myrthe schreef:Ik ga binnenkort ook starten, even een stipje dus!
Word t nou wel fijner gevonden om met een wit dekje te rijden ondanks dat dit niet verplicht is?
En wat ik me afvroeg zijn er regels verbonden aan het dragen van bepaalde springschoenen/peeskappen? Dit kon ik namelijk zo 1,2,3 niet vinden..
anneliesdj schreef:Pecco_Myrthe schreef:Ik ga binnenkort ook starten, even een stipje dus!
Word t nou wel fijner gevonden om met een wit dekje te rijden ondanks dat dit niet verplicht is?
En wat ik me afvroeg zijn er regels verbonden aan het dragen van bepaalde springschoenen/peeskappen? Dit kon ik namelijk zo 1,2,3 niet vinden..
Je mag met springen alles gebruiken voor de benen, peesbeschemers, strijklappen, springschoenen, bandage's en pijpkousen mag allemaal. Zweep mag idd niet langer dan 75cm zijn, incl handvat.
Wit dekje maakt echt niet uit, heb nooit gemerkt dat je er mindere stijlpunten voor krijgt, invlechten ook niet.
Papieren is idd ook een goede tip, denk erom dat je op tijd ent en meet(bij pony's) anders kun je op concours problemen krijgen als ze wel een keer controleren.
Ergens anders oefenen is idd een goed idee maar zoek dan wel een oefenparcours op waar ze ook echt in 'wedstrijdstijl' bouwen, dwz met vreemde hindernissen maar zeker ook plantenbakken ed. Zeker als je rond deze tijd indoor gaat springen staat er vaak heel wat in de bak aan aankleding, kerstbomen, slingers maar soms ook auto's.
Maar wat wel scheelt is dat veel paarden wel kijkerig zijn op een enkele hindernis maar bij een bak vol gekkigheden zijn ze vaak zo overdondert dat ze braaf rondgaan, geld niet voor elk paard maar wel voor velen.
anneliesdj schreef:Ik heb ook zo'n paard wat echt een drama kan maken van een papiertje of dekje op de bakrand en dan kom ik op oefenparcours en gaat ze foutloos rond, zoveel te zien dan weet ze gewoon niet waar ze op moet focussen.
Maar als ik het zo hoor zul jij daar weinig problemen mee hebben.
Ik weet niet waar je woont maar Staphorst heeft altijd erg mooie oefenparcoursen, kun je ook vanuit de losrijbak de wedstrijdbak zien dus combinatie's voor en na je volgen.
Pecco_Myrthe schreef:anneliesdj schreef:Ik heb ook zo'n paard wat echt een drama kan maken van een papiertje of dekje op de bakrand en dan kom ik op oefenparcours en gaat ze foutloos rond, zoveel te zien dan weet ze gewoon niet waar ze op moet focussen.
Maar als ik het zo hoor zul jij daar weinig problemen mee hebben.
Ik weet niet waar je woont maar Staphorst heeft altijd erg mooie oefenparcoursen, kun je ook vanuit de losrijbak de wedstrijdbak zien dus combinatie's voor en na je volgen.
Ik woon flakbij Utrecht. Heb even gekeken en Staphorst is 1,5 uur rijden.. Wel jammer want zou wel een mooie oefening zijn en dan kan je ook ff gluren bij de rest. Als je nog iets weet dichter in de buurt dan hoor ik het
Citaat:
Ga volgend jaar een KWPN'er officeel in springen uitbrengen.
anneliesdj schreef:Je krijgt idd niet van tevoren te horen hoe het parcours loopt, als je 's morgens aankomt kun je het beste eerst even het parcours verkennen aan het begin van de klasse, je mag dan door het parcours lopen dus kunt alles goed bekijken.
Als je dan hebt losgereden kun je als er nog 6-7 combinatie's voor je zijn even je paard aan je groom geven en kijken hoe 2 of 3 combinatie's rijden, je kunt dan voor jezelf even controleren hoe het parcours ook weer liep en kijken op welke punten anderen moeite hebben (kan je groom ook op letten, waar bv weigeringen gemaakt worden).
Pecco_Myrthe schreef:anneliesdj schreef:Je krijgt idd niet van tevoren te horen hoe het parcours loopt, als je 's morgens aankomt kun je het beste eerst even het parcours verkennen aan het begin van de klasse, je mag dan door het parcours lopen dus kunt alles goed bekijken.
Als je dan hebt losgereden kun je als er nog 6-7 combinatie's voor je zijn even je paard aan je groom geven en kijken hoe 2 of 3 combinatie's rijden, je kunt dan voor jezelf even controleren hoe het parcours ook weer liep en kijken op welke punten anderen moeite hebben (kan je groom ook op letten, waar bv weigeringen gemaakt worden).
das idd wel een hele goeie! zal het doen. is het misschien wat om het tijdens t lopen ook een beetje na te tekenen, of op te schrijven? of doen jullie dat nooit?
Barbiietut schreef:ik kijk brooke knows best (L)