wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:35

Marloesx schreef:
ooit 2e geworden omdat ik me pony ergens van schrok, maar verder had ze super gereden.

Dus het ergste wat jou is overkomen is dat je een keer níet gewonnen had? ROFL Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:48

Storm, au, dat klinkt echt afschuwelijk.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:50

Er af vallen met inrijden bij een buitenwedstrijd. En vervolgens gaat je paardlief vrolijk het hele terrein af en schakelt de helft van de concurrentie uit door dwars door de ringen te rennen.......

bambino31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:55

Geen spectaculair verhaal, maar een jurylid dat na je L2 proef zegt dat jij en je pony toch nooit M worden.....is niet echt leuk om te horen voor een (toen) 12 jarige.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:33

Met een onderlinge wedstrijd. Eerst losrijden in een overvolle bak, waar je totaal geen ruimte heb om los te rijden. En dan de ring in komen en je paard denkt JOEPIE de ruimte en gaat constant in een te hoog tempo de bak door. Kreeg dus ook hele slechte cijfers en overal stond te snel, te snel, te snel. Meer je paard terug rijden, en dat soort commentaar. Ja hehe vindje het gek als je amper los kan rijden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:38

x_Irisje_x schreef:
Er af vallen met inrijden bij een buitenwedstrijd. En vervolgens gaat je paardlief vrolijk het hele terrein af en schakelt de helft van de concurrentie uit door dwars door de ringen te rennen.......

Jaaa, dat komt me bekend voor...niet bij mij maar bij een vriendin. Hij ging steigeren en schoot meteen de ring uit. Ze stapte af om hem even flink de waarheid te vertellen en toen rukte hij zich los en ging dwars door alle ringen heen...we hebben nog een foto van hem, in volle galop met de stijgbeugels wapperend om hem heen.....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:50

Urielle schreef:
Storm, au, dat klinkt echt afschuwelijk.

Het was ook geen pretje, de arts die me had onderzocht wilde dat ik een nachtje zou blijven, maar ik wilde naar het Theaterhotel terug omdat ik allang het plan in mijn hoofd had om de finale wél te rijden.
Helaas stak mijn moeder hier een stokje voor en heeft mij en mijn paard naar huis gebracht. Ik huilde onderweg, mijn moeder dacht dat ik huilde van de pijn, maar eigenlijk huilde ik om iets heel anders...

Petraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:54

Me pony ging er vandoor en ik kreeg hem niet meer terug,
hij bleef maar rennen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:12

Ik ben er af gevallen tijdens mijn eerste officiele wedstrijd.
mijn paard struikelde tijdens de gallop en ik kon niet blijven zitten.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:27

Tijdens de proef, probeerde mijn paard eens over de jury heen te springen om toch maar naar de inrijpiste te gaan, die er juist achter en iets lager lag. (De jury zat net tegen de omheining, dus zag het er voor hem uit als een sprong) Was laatste van de proef...

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:43

Gister schrok mijn mijn pony en werd ik alweer net vierde.
Of dat ik een keertje bij het inrijden ineens er af donderde.
NOu ja allemaal niet zo erg.... Tong uitsteken

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:49

Nog et een onderlinge wedstrijd. Mijn haflinger had er absoluut gen zin in, nam het bit tussen zijn kiezen en rende op de scheidingshekjes af, en sprong er over heen.
Ik bleef zitten, was helemaal trots op de meesterjump (hekje was een meter, Bart 1.50, en hij prong mooooooi) dus ik helemaal trots op hem. Haha! (ja, omgekeerde wereld)

Komt m'n mams de bak in om te zeggen dat ze dit... dit... beest nooit voor me zouden kopen omdat hij gevaarlijk was. Scheve mond
Okee, ze is van de mening bijgekomen en nu is Bart in haar ogen het liefse, braafste, lukste paard dat er bestaat maar toen dacht ik dat ze het meende... Scheve mond

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:28

Bij het inrijden iemand die meer naar dr moeder luisterde dan zich aan de rijbaan regels hiel, lekker stappen op de hoefslag, kom ik daar in een iets té snelle galop aan :S keihard op de rem, gaat die moeder nog tegen mij zeuren... -_-' nou ik hou me teminste aan de regels Tong uitsteken Dus ik kwam redelijk sachoo (weet niet hoe je het schrijft Tong uitsteken) de bak in voor mn proef, met zo'n neplach op me gezicht Vork

Maar ik ben alsnog 2e geworden ! Koe

over 3 weken weer wedstrijd op dat paard in de F4, hopelijk geen gezijk dan...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:40

1e wedstrijdje met haflinger,
2e hindernis inspringen, paard neemt balkje mee, komt met dr voor benen op de balk terrecht... benen worden onder haar uit getrokken en maken samen een koprol...

Paard had gelukkig niks, ik heb een zware hersenschudding gehad ( weet er ook niks meer van, haha)
En de stal eigenaar zei ervoor nog zo...... Wat doet ze het toch goed he? Lachen *bats* daar lag ik.

Of mijn 1e wedstrijdje, pony heeft bij de 1e proef de nijging om de baan uit te rennen... 2e proef doet ze het ook nog Clown

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:49

Ik had een onderlinge wedstrijd met mijn verzorgpony toen ie midden in de proef moest poepen en toen bleef ie ook mooi nog een tijdje stil staan.. Tong uitsteken Hij was niet meer echt vooruit te branden!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:50

Laatst, bij een wedstrijd, ging m'n paard 10 minuten voordat we de ring inmochten, volop in staking. Ze liep alleen nog maar achteruit
en bleef steigeren. Ik kreeg d'r met geen mogelijkheid meer voorruit.
Ze is toen achterwaarts het halve losrijterrein doorgelopen,
en iedereen zich maar afvragen wat ik aanhetdoenwas.
Proef ging toen ook helemaal niet lekker. Later bij andere wedstrijden
heeft ze zoiets nog 2 x gedaan in de ring..

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:27

Ik heb eens puntenaftrek gekregen omdat mijn voorlezer in een t-shirt stond. Het was 34 graden, maar volgens de
jury moest hij absoluut ook een overhemd of jasje dragen. De ruiters kregen overigens ook niet de gelegenheid om
het jasje uit te doen. Heb nog nooit zo zitten zweten... Boos!

LouuZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:42

Dat mijn pony wegschoot.. buiten de bak stond op het beton, ineeenkeer tot stilstand
kwam en ik er kei hard afviel, en mn pony op de weg stond.
haha Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 10:51

wake_up schreef:
Laatst, bij een wedstrijd, ging m'n paard 10 minuten voordat we de ring inmochten, volop in staking. Ze liep alleen nog maar achteruit
en bleef steigeren. Ik kreeg d'r met geen mogelijkheid meer voorruit.
Ze is toen achterwaarts het halve losrijterrein doorgelopen,
en iedereen zich maar afvragen wat ik aanhetdoenwas.
Proef ging toen ook helemaal niet lekker. Later bij andere wedstrijden
heeft ze zoiets nog 2 x gedaan in de ring..

zoiets heb ik ook gehad. Niet zo extreem gelukkig. Maar paardlief is wel meerdere keren een soort van met 4 benen gaan springen en dan achteruit 'rennen' (daarmee bijna m'n pa/voorlezer geplet Nagelbijten / Gniffelen) midden in de proef uit pure staking omdat hij de kaak niet los wou laten toen ik dat vroeg.. Hamer

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:26

Een tijd geleden een inenting die niet klopte. Behoorlijk stom ja, maar ik zelf weet nog steeds niet hoe het verkeerd er in heb kunnen staan. In ieder geval moest me moeder met paspoort naar de veearts om het in orde te maken. Uiteindelijk heb ik mijn wedstrijd kunnen starten. Lachen

Incredible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:27

Dat het paard tijdend het groeten de jury mee begroette Clown
Ze stond gewoon te schrapen met haar voorbeen.
Achteraf wel enorm om moeten lachen.
Ik moest voorlezen en stond met open mond te kijken.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:42

Je komt op een concours terrein, door zware regenval is het terrein super zompig. Het gaat gewoon door, je moet inschrijfgeld betalen want ze lassen het niet af.
Oke, maar 'ns proberen dan.
Paard loopt goed door de zware bodem, ring is verschrikkelijk met een dikke geul wat eigenlijk een hoefslag moet wezen. Winstpunt dus zowie zo niet te halen in deze omstandigheid.

Ik had m'n paard dus niet van de trailer af moeten halen en gewoon het startgeld moeten betalen en naar huis moeten gaan. Maar dat is achteraf praten.

Mijn paard is die dag zo overbelast geraakt dat ik vandaag nog loop te stappen met haar, peesblessure. De wedstrijd was in mei in Boxtel klasse ZZl. Dus dank je wel wedstrijd organisatie, maar ja ook eigen schuld dikke bult.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:45

Staartwortel ontstoken, waardoor alle staart haren zijn uitgevallen.
En omdat het een appaloosa is was het nog maar de vraag of het weer goed zou aangroeien. Maar nu naar een jaar toch alweer een flinke staart. Volgend jaar wsl weer normale lengte.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:46

Mijn pony is tijdens een wedstrijd keihard door de hekjes gecrossed. Hij ging er gewoon doorheen. Iedereen moest keihard lachen, maar ik kon wel huilen. Clown Het blijft een Fjord. Cool

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:49

MarjonTampon schreef:
En omdat het een appaloosa is was het nog maar de vraag of het weer goed zou aangroeien.

groeit haar zo slecht bij een appaloosa dan?