Wie rijdt er nog wedstrijden met ouder paard (20+)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxLOLxX

Re: Wie rijdt er nog wedstrijden met ouder paard (20+)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:17

ik rij met een 19 jarige wedstrijd in het L springen maar zelf stop ik met haar en er gaat een ander meisje op in het b springen maar ze heeft een ongeluk gehad dus als dat weer helemaal goed is mag ze weer van mijn springen. (ht ongeluk ws met de kar gebeurd)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:11

Ik wil zelf ook met mijn 19 jarige Haflinger gaan starten volgend jaar. Ik heb haar sinds eind augustus en heeft daarvoor nog een springwedstrijd gereden waar de mensen vroegen of ze net ingereden was. Ze heeft veel energie en is erg soepel, dus ze is de ideale leerpony voor mij.

Mypegasuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:48

Ik heb mijn paard tot zijn 23ste gereden, ook wedstrijden. Het was een braaf en ervaren paard, waar ik een hoop heb van kunnen leren! Jammer genoeg is hij een half jaar geleden overleden op 28jarige leeftijd. Nu ben ik rustig aan aan het kijken voor een nieuw paardje. Starten met een ouder paard moet geen probleem zijn, al moet je wel meer tijd nemen voor het losrijden en merken dat je paard er nog plezier in heeft.

sunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:01

hoi

mijn dochter rijdt met een 21 jarige new- forest pony de sterren van de hemel, hij had een tijdje op rust gestaan (5 jaar)hij is van een stalgenootje, en die was gestopt toen ze uit de pony's was, zeg maar ,maar heeft hem nooit willen verkopen, en nu brengt Kelly hem uit
en hij vindt het geweldig en heeft een topconditie. Ze is M1 dressuur, op de Brabantse Kampioenschappen 4 de geworden (L2) en zelfs naar de Hippiade geweest ! Zolang de pony zich er goed bij voelt en gezond is, kunnen ze nog wel een poosje zo door gaan. In mei wordt hij 22.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 01:45

Een stalgenootje reed een paar jaar terug M1 met een manegepaard die toen 30 was.. Vond ik echt super knap, paard werd toch meerdere malen ook door anderen gereden. Ze mocht haar zelfs een keer meenemen op uitwedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:28

Voor mijn huidige paard had ik een verzorgpaard die 30 jaar was dat ik met wedstrijden rijden stopte.
Ik reed M2 met winst op hem. Haha!
De reden va stoppen was voornamelijk dat hij met een aantal oefeningen toch iets moeite begon te krijgen en tevens kwam mijn eigen paard toen vrij snel in het vizier en ging mijn aandacht meer haar kant op.

bokertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:22

een paard van de manege was 35 en toen gingen ze nog afbouwen het paard was nog topfit alleen toen die 41 was is ie overleden Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:28

Wat leuk om te lezen allemaal Lachen Ik heb sinds kort een 19-jarig paard en ik heb daar gewoon een startkaart voor aangevraagd. Ik hoop volgend jaar in de B dressuur met hem te kunnen beginnen. Leuk om te lezen dat het allemaal best nog wel kan Lachen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:43

cornelie schreef:
Wat leuk om te lezen allemaal Lachen Ik heb sinds kort een 19-jarig paard en ik heb daar gewoon een startkaart voor aangevraagd. Ik hoop volgend jaar in de B dressuur met hem te kunnen beginnen. Leuk om te lezen dat het allemaal best nog wel kan Lachen

Ik heb sinds kort ook een 19jarige merrie (Haflinger). Ben ook van plan om volgend jaar te gaan starten met haar. Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:48

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:49

Stoer zeg.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:09

de oude eigenaar van mijn oude pony ( ja verweg Clown ) reed z2 met hem toen hij 20 was daarna kreeg ik hem en we zijn gekomen tot de L2 tot zijn 22 toen was hij op... hij kreeg een peesblessure en mijn moeder wilde hem niet meer houden toen is hij naar zijn oude eigenaar gegaan en daar staat hij in een weitje te genieten van zijn vakantie. maar wel gedaan dus~! ik heb ook nog een new forest C pony van 20 daar kan ook nog gecrost mee worden. die lieve oudjes Vork

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 07:59

Leuk hoor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 08:00

Ik rijd met een 20-jarige hackney aangespannen wedstrijden. Hij werd tot nu toe ingezet op 2 rubrieken per wedstrijd. Is onze tweespan pony, in 2007 nog Hippiade kampioen, dit jaar reservekampioen, en we hopen in 2009 weer het kampioenschap met hem te pakken. Wel zetten we hem beperkt in. Voorheen liep hij 3 rubrieken, ereklasse (is de hoogste klasse in de aangespannen sport), damesnummer en tweespan. Een paar jaar geleden hebben we hem teruggetrokken uit de ereklasse. Waarschijnlijk trekken we hem dit jaar ook terug uit het damesnummer, omdat veel rubrieken er wel in hakken, en we wel fair willen blijven. Hij gaat enorm graag mee op wedstrijden, is zijn lust en zijn leven, en hij zal lopen tot hij er dood bij neer valt. Juist daarom is voorzichtigheid geboden en moeten we niet kijken naar de pony, maar proberen een stap voor te zijn.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:35

Ik ben ook net begonnen met het rijden van wedstrijden op het paard van m'n moeder. Ze is 20.
Gewoon voor erbij, bijna al m'n aandacht gaat uit naar m'n eigen paard, waar ik heel intensief mee rij. Maar kan heel veel van haar leren, ze is Z2 met winst, dus ze leert me heel veel!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:31

Ik rij ook nog wedstrijden met mijn oudje. Mijn pony is nu 20 jaar (15-04-1988) en we rijden Z2 tussen de paarden. Ik merk met koud weer (zoals vandaag) dat hij wat stijver is, met wat langer losrijden gaat het wel over. Hij heeft nog duidelijk plezier in het werk, maar ik vind het toch heel moeilijk, wanneer is het genoeg? Voorlopig gaan we nog lekker op pad samen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:59

Ik heb met mn pony wedstrijden gerden toen hij 23 jaar was, we waren Z2+10 toen ie met pensioen mocht, ik was toen 18.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:03

Ik reed eerder een 23 jarig paard.
Je kon goed merken dat het wat moeilijker ging, maar ze was in goede conditie en had gelukkig een ongelooflijke kracht en snelheid.
In 2005 sprongen we in de Z.
Meestal eindigden we bovenaan, en op de Gelderse kampioenschappen hebben we het afgesloten. Toen zijn we nog 4e geworden. Lachen
Ze is nu 26 jaar, en maakt af en toe nog een buitenrit.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:48

Dat is echt leuk om te horen.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:51

toevallig heb ik zondag nog wedstrijd gehad met mijn oudje van 29, we startte in de L2. Het was een selectie wedstrijd en er reden zo 23 mensen mee. Wij wereden 12e met 172 punten. We hebben weer super veel lol gehad en ik ben trots op mijn oudje! Haha!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:55

Leuk zeg, zo te horen, is het dus gewoon een groot vooroordeel dat je met een ouder paard geen wedstrijden kan rijden. Het ligt er gewoon aan hoe fit en soepel het paard is en of ie er nog zin in heeft!

modansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:27

Ik rijd met een 24 jarige KWPN er en zijn vorig jaar B gestart voor de fun. we rijden nu L1 maar niet meer super fanatiek. maar het paard gaat zooo graag mee dat we er voorlopig nog niet mee stoppen

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:57

Wat leukz zeg! Ik ben 33 en start in januari met het nemen van dressuurlessen. Dan is het de bedoeling dat ik idd ook wedstrijdjes ga rijden als ik zover ben.

Ik heb ene 19 jarige merrie die western is beleerd maar die ik zeker ook wil betrekken hierbij om haar lijf soepel te houden en wie weet vind ze het wle leuk..

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:25

Ik zelf niet maar Scherps@Bokt is dit jaar met Rudy (21) NK Barrelracen geworden! Lachen
Gouwe Ouwe! Bloos

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:59

Ik heb ook nog een A pony staan van 28 jaar. Ik kreeg hem toen ik 5 was. En heb er een beetje op leren rijden, en mijn vriendin heb ik er ook een keer opgezet 3 jaar ofzow geleden, en zei mocht toen een eigen pony en nu rijdt ze ook concours. En het broertje ervan heeft hem ook 2 maand gehad, en ook een beetje op leren rijden, en nu heeft hij ook een eigen pony, maar die bokt, bijt enzovoort en die gaat dus weer weg, en nu gaat mijn a-pony er weer heen. Haha! De pony wil nooit stil staan. En ik heb er niet genoeg tijd voor. Dus ik ben weer super blij dat er een jong iemand op gaat rijden. Haha! En misschien gaat hij er ook nog mee op de club en bixie.