18+ met Dpony bij paarden of pony starten met springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Re: 18+ met Dpony bij paarden of pony starten met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:48

Probleem met een apart parours voor pony na de 18plus bouwen is, dat ook tussen paarden dan een onderscheid gemaakt moet worden. Want ja als die E pony op ponyhoogte mag springen, dan wil degene met een paard van 160 dat natuurlijk ook. Er is binnen de paarden ook geen verschil.

En als je het dan toch wil voordragen, naar denemarken of iets dergelijks verhuizen? Daar lopen genoeg D's bij de volwassenen Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:12

ik heb hetzelfde probleem, rijdt met een E pony tussen de paarden, en die heeft dus echt pony passen.
een regulier paardenparkours komen we gewoonweg nooit goed uit, ja.. als je heel technisch gaat rijden en schakelen, maar dat lijkt me in de B niet realistisch Clown
ik heb er uiteindelijk voor gekozen om niet te starten,maar wil ergens dit indoor seizoen toch een piging wagen Ja

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:19

Ik spring met mijn D Pony, Fjord, tussen de B paarden.
Het is pittig, gewoon ook omdat het (hier dan) breder is. Oxers staan verder uit elkaar.

En ja .. de dubbels. Fjordy doet gelukkig 2 galopssprongen, waar een paard er 1 maakt Haha!.
Als is het wel hééél langzaam over de eerste gaan, zodat we lekker over 2 kunnen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:52

Amber_ schreef:
Ik spring met mijn D Pony, Fjord, tussen de B paarden.
Het is pittig, gewoon ook omdat het (hier dan) breder is. Oxers staan verder uit elkaar.

En ja .. de dubbels. Fjordy doet gelukkig 2 galopssprongen, waar een paard er 1 maakt Haha!.
Als is het wel hééél langzaam over de eerste gaan, zodat we lekker over 2 kunnen.

Wel knap hoor met je fjord:)!

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:03

Ik heb met mijn C pony fjord (1.34) B bij de paarden gesprongen. Ze was toen al 18, ben toen gestopt vanwege verhuizing. Ik was toen van plan het nog een keer op te pakken, maar toen ze 20 was, kwamen we er achter dat ze artrose in haar voorbenen had en was het met springen echt afgelopen.

Als je goed traint, kan je echt wel met een C/D/E pony springen bij de paarden starten. Zonder een hele goede training kom je er niet.

R_Westerhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:31

Ik rij sinds dit jaar met een E-pony dressuur bij de paarden en heb toch al een aantal winstpunten gehaald. Als je een goede pony hebt kun je volgens mij best verder bij de paarden.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:55

Ik zou het ook heel graag willen, maar de meter is gewoon (nog) te hoog gegrepen voor ons. Ik denk ook dat er zo weinig pony's starten met het springen omdat het toch vrij hoog is. Van mij mogen ze een 18+pony parcours in gaan lassen, maar dat doen ze toch niet helaas.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:23

Ik ken een volwassen ma die met een cpony een keer tussen de paarden heeft gesprongen.
Dpony's kunnen het met wat trainen ook an mits hun galop niet te klein is.
En E-ponys is helemaal geen probleem!
In belgie bestaat dat immers niet en er zijn massa's kleine paarden zoals wy ze hier noemen die tussen de paarden springen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:15

Ik ken een meisje dat met haar E pony ZZ sprong bij de paarden.. maar goed, dat was dus een E pony!
Springen moet op zich wel kunnen, maar lijkt mij wel pittig!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:23

Oud topic, daarom hier een slotje.