Maar ik denk dat er maar 1 "iemand" is die je daar duidelijk antwoord op kan geven en dat is de knhs.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jury schreef:het ziet eruit als een krijtstreep
edit, nog eens goed gekeken, zie nu wat je bedoeld.
Mocht dat blauw er dan afgaan, vraag ik me af of het model mag.
Los van dit alles, ik krijg echt de slappe lach als jullie met dit model binnen komen rijden hoor.![]()
Je kunt het altijd nog met het kerstdiner dragen
moonfish13 schreef:Cupcake, dat weet ik wel zeker!![]()
Ik betwijfel ook of je er wel mee mag rijden op wedstrijd.. Andere kant is: waarom zouden ze het jasje zo ontwerpen als je het niet mag dragen op wedstrijd?

mijn jasje is ook krijtstreep

moonfish13 schreef:Cupcake: om zo nu en dan eens voor de lol mee rond te rijden!![]()
Zo'n goedkoop jasje koop je toch wel even?

Sjel schreef:Nou hier het uitsluitsel van de KHNS:
Wat mag nu wel en wat mag niet?
Het jasje op de afbeelding wijkt erg af van het reguliere wedstrijdcolbert. Deze is niet toegestaan, omdat de jas geen platliggende revers heeft, knopen ontbreken en niet het model van een colbert heeft. Een jasje dat een beetje op een dressuurrok lijkt, maar het door de lengte van de panden niet is, is wel toegestaan. Het voldoet aan de bepalingen die in het Disciplinereglement Dressuur aan een rijjas worden gesteld, waaronder: type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend. Niet is omschreven dat de voor- en achterzijde - de panden - van een rijjas gelijk moeten zijn (dat is overigens in de modewereld ook geen kenmerk van een colbert).
Ontwikkeling kleding in de dressuursport; Momenteel wordt besproken of de bepalingen met betrekking tot de kledingvoorschriften in met name de dressuursport aangepast zouden moeten worden. Dit omdat er veel mooie rijjassen op de markt zijn gebracht, die qua pasvorm en materiaal zeer draagbaar zullen zijn. Op dit moment is hierover nog geen besluit genomen en moeten deelnemers aan wedstrijden voldoen aan hetgeen in de wedstrijdreglementen is bepaald. Wanneer hier mogelijk wijzigingen op komen, leest u dat in de PaardenSport, de digitale nieuwsbrieven en/of op de KNHS-website.
Het mag niet dus, helaas. Maar er is hoop voor in de toekomst!

Annemiekbram schreef:@ Mandy, laat me raden..Ton?