Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).Solitair schreef:Ik ga heus niet met stang en trens rijden omdat het ''stoer'' staat. Ik merk gewoon dat het beter rijd.

Mliss1991 schreef:Mensen zien een ander als voorbeeld. Ze willen net zo voordoen en zich ook zo gedragen terwijl ze 9 vd 10 keer niet het nut ervan weten.
Mliss1991 schreef:Zoals al gezegt werd, waarom zou je in vredesnaam je paard meteen al met S&T rijden terwijl je het zelf nog moet leren en het paard ook?
Mliss1991 schreef:Mijn Andalusier komt ook uit Z dressuur, hij heeft er totaal geen moeite mee om oefeningen te doen waarbij je sommige mensen ziet hakkelen met hun S&T.
powerzoe schreef:Ik vraag mij altijd af waarom de mensen als ze net uit het M2 komen er gelijk stang en trens in hangen als ze Z gaan starten. Heel veel mensen doen dit en ik snap er niets van. Het paard loopt goed op een trensje in het M2 enz en als ze Z gaan kan dit niet meer op een trens?
Ik zou zeggen BRAND maar los!
vanitymay schreef:Als je nog wat hoger in de dressuur komt is stang en trens verplicht. Het lijkt me ook een beetje onbenullig om dat pas te gaan beginnen met oefenen.
Vanaf de Z is het toegestaan dus gaan dan de meeste mensen ermee oefenen...
DebjeDopje schreef:jasmijn78 schreef:3. Omdat je kennelijk toch een antwoord wil van iemand die de eerste keer Z start met S&T: ik doe dat dus. Op trens loopt mijn paard fijn en op S&T NOG fijner omdat ik de hulpen NOG gedoseerder kan geven. En op wedstrijd wil ik graag zo goed mogelijk voor de dag komen. Dus als mijn paardn fijner loopt op S&T, dan dus S&T op wedstrijd.
daarom dus![]()
en sommige zeggen dat je paard dan verzamelder kan gaan lopen omdat door die hulpen de achterhand beter geactiveerd word(of het waar is i don't know heb er nog nooit mee gereden.. dus ik ga er niet over oordelen)
ik vind het af en toe wel onzin dat er mensen mét S&T een buitenrit gaan maken, TENZIJ het is om je paard er aan te laten wennen
sjaantje schreef:Je hebt gelijk Palo2, maar dat verschilt erg per paard.
palo2 schreef:Trouwens diegene kunnen het zelfs zonder bit
puur aanzicht, stoer, hip, onzekerheid?EngeltjeS schreef:Ik denk dat mensen dat doen voor het aanzicht. Je kan dan met twee teugels rijden puur aanzicht, stoer, hip, onzekerheid?
EngeltjeS schreef:Ik denk dat mensen dat doen voor het aanzicht. Je kan dan met twee teugels rijdenpuur aanzicht, stoer, hip, onzekerheid?
Als ik Z zou zijn, lekker door gaan zonder S&T, waarom intressant lijken??
EngeltjeS schreef:Ik denk dat mensen dat doen voor het aanzicht. Je kan dan met twee teugels rijdenpuur aanzicht, stoer, hip, onzekerheid?
Als ik Z zou zijn, lekker door gaan zonder S&T, waarom intressant lijken??