gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:00

Ik vind dat ze al geluk heeft dat ze op zo'n manier een paard mag bijrijden, zou ik ook wel willen......

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 18:29

mag schreef:
ik rijd een paard van iemand anders. Paard stond altijd zonder deken buiten en kreeg dus een wintervacht. Is niet lekker als je wilt trainen en op wedstrijd wilt gaan. Heb dus op eigen kosten een winterdeken gekocht, zodat ik doorkan trainen. Ging ik dit paard niet rijden hoefde hij ook geen deken. Vind het dus niet meer dan logisch, dat de kosten voor mij zijn.

Kun je het ook niet zo tegen je bijrijder zeggen, dan geen deken > wintervacht > dus niet rijden van de winter?

Prijzen zijn overigens wel allemaal voor mij, betaal ook zelf de startkaart, inschrijfgeld, rijd overal zelf naar toe (wel met hun trailer). Als ik gebruiksvoorwerpen win zijn die uiteraard voor het paard, cadeaubonnen nog nooit gehad, als ik die zou krijgen zou ik ervan kopen wat ik (of paard) op dat moment het hardst nodig heb.

Nee dat is geen optie...ik breng hem zelf ook nog uit op de wedstrijden en train hem door de weeks ook.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:05

judithh schreef:
is ook gebeurt.... Doei, doei

En daarbij is dit niet de eerste aanvaring..met Toemba was er ook vaak hommeles, maar dat is een heel ander verhaal en teveel om hier te gaan vermelden, maar dit is de spreekwoordelijke druppel! Ben zelf een zéér coulant persoon, maar eens houd het een keer op.

Mooi dat je haar het deksel op de neus hebt gegeven.

Als ik het zo lees had ze bij jou prachtige mogelijkheden. En dat had ze moeten respecteren. Jammer voor haar dat ze er geen respect voor had.

Als ik haar moest zijn zou ik heel blij zijn als ik bij zo iemand als jij zou mogen bijrijden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:04

Jemig Juud, mag ik je bijrijder worden........helaas niet haalbaar! Maar ik schrik hiervan zeg, je zou toch zeggen met zo'n paard en zulke mogelijkheden dat je alle kansen aangrijpt als bijrijder en zeker als je daar niets tegenover hoeft te zetten.

Voor mij zou het niet eens een issue zijn, wat je wint gaat linea recta naar de eigenaar......

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:06

Ik had hetzelfde zoals jij gedaan, afscheid genomen.

Als ik onder die voorwaarden mocht rijden zou ik overigens uit mezelf al aanbieden dit aan het paard te besteden. Zo'n kans krijg je niet vaak en er zijn weinig mensen die je op die manier de kans geven om zo ervaring op te doen. Die moet je grijpen met beide handen en vooral erg dankbaar zijn voor wat je op een presenteerblaadje krijgt aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:13

als ik met mijn bijrijdpaardje wedstrijden zou gaan rijden ( ben ik nog lang niet aan toe) zou ik de bekers en rozetten zelf houden en tegoedbonnen delen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:25

Helemaal terecht dat ze niet meer terug hoeft te komen.
Ze heeft geen kosten aan je paard, mooiere kans bestaat er niet als je sirieus wedstrijden wil rijden.
Daarnaast: afspraak is afspraak, heel simpel.
Niet meer als normaal vind ik, ik had het zo al aangeboden dat zouden ze mij niet eens hoeven vragen.
Als het afgeslagen werd had ik er alsnog iets voor het paard van gekocht.
Al haal je gewoon eens spontaan een zak voer als het bijna op is.
Dat soort kleine dingetjes kan ik wel waarderen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:39

Jeetje ik mocht willen dat ik zo'n kans kreeg zeg! En een boel mensen met mij...
Als van te voren nog afgesproken is dat de tegoedbonnen aan het paard zouden worden besteed dan is het op zijn zachtst gezegd raar dat de bijrijdster op deze manier reageert. Afspraak is afspraak immers... En daarbij ze heeft er zelf nauwelijks tot geen kosten aan, dan is dit ook niet meer dan normaal en had ik dat als bijrijdster zelf al aangeboden als een winterdeken nodig is of iets anders!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 22:54

daffodil schreef:
Jemig Juud, mag ik je bijrijder worden........helaas niet haalbaar! Maar ik schrik hiervan zeg, je zou toch zeggen met zo'n paard en zulke mogelijkheden dat je alle kansen aangrijpt als bijrijder en zeker als je daar niets tegenover hoeft te zetten.
Voor mij zou het niet eens een issue zijn, wat je wint gaat linea recta naar de eigenaar......

Dat was ook mijn gedachte...er zijn er maar weinig die de kans krijgen om op zo'n goed leerpaard te mogen en kunnen rijden en daar de volledige vrijheid in krijgen.
Daarbij is dit zoals gezegt niet de eerste keer dat er in mijn ogen krom gedacht/gedaan wordt, zo zijn er diverse dingen waar ik niet mee door een deur kan, maar heb hier nooit een héél groot punt van gemaakt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:55

Ja t houdt een keer op dan hoor, simpel, jammer maar helaas!

Als ik toch dichterbij had gewoond......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:57

Tja, ik geef je ook gelijk!
Bij ons ligt het net even anders, ik heb zelf mijn bijrijdster gevraagd om mijn paard dressuurmatig wat bij te trainen en uit te brengen en het vergt veel van haar vrije tijd. Vandaar dat ik zoiets heb van, hou je prijzen lekker zelf en ik betaal de startkaart, zij het inschrijfgeld. Bij jou is het net even anders, Judith en ik vind dat je volkomen in je recht staat!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:59

Als ik die mogelijkheid zo krijgen zou ik echt de prijzen aan de eigenaar geven. Of eventueel aan het paard besteden. Je mag allang blij zijn als je tegenwoordig 'gratis' een paard kan uit brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:01

Aan de andere kant moet je als paardeneigenaar die zelf geen tijd heeft, je in de handen knijpen als je werkelijk een superamazone bereid vindt om je paarden te trainen en uit te brengen, dat is mij ook wel heel wat waard!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:03

Maar dan zou je als eigenaar kunnen zeggen gebruik het maar voor het paard of haal er voor deze keer wat leuks voor.

Maar wat ik van de ts begreep brengt ze het paard zelf ook nog uit. Dus opzich zou een bijrijder geen noodzaak zijn.

Dus dan kan ik begrijpen als je zegt de prijzen zijn voor de eigenaar.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:07

Ik zou automatische het geld aan mijn bijrijdtpaard besteden in overleg met de eigenaar..

Heb zelf dan eigen paarden maar die wil ik er altijd gelikt bij laten lopen Tong uitsteken

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 23:09

suleilitha schreef:
Aan de andere kant moet je als paardeneigenaar die zelf geen tijd heeft, je in de handen knijpen als je werkelijk een superamazone bereid vindt om je paarden te trainen en uit te brengen, dat is mij ook wel heel wat waard!

Daar zeg je iets...maar daar is hier geen sprake van. Ik kan hem zelf gerust de hele week doen, en hij hoeft ook niet doorgereden te worden ( loopt prix st george). De bijrijdster stond op dezelfde stal met haar pony en toen is onder het mom van een grap een keer gezegt toen ze mijn andere paard een keer reed...kan ik niet gaan starten op hem, waarop ik zei, je gaat je gang maar..ze kan lekker sturen daar geen commentaar op, maar het is voor mij geen must, toen heb ik ze dit paard aangeboden om te gaan starten omdat ze daar een hoop mee kan bereiken. Maar dit alles meer omdat ik het voor haar een buitenkansje vond en niet omdat het voor mezelf makkelijk was. Ik rijd en start zelf ook met dit paard, tuurlijk is het fijn als je een dagje niet hoeft maar dit is voor mij geen must.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:10

Het geval van de TS is dus ook heel wat anders dan bij ons het geval is. Ik vind het niet meer dan normaal hoe jij hebt gehandeld, Judith.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 23:24

ja precies...hoewel ik nu wel een advertentie heb gezet voor een nieuwe bijrijder, dit om verschillende redenen..Ik moet binnenkort geopereerd worden en ben dan een aantal maanden uit de roulatie en ik ook nog en eigen "stalletje" hebt waar de pony van mijn dochter staat en ik niet alle verzorging op mijn man zijn schouders wil en kan deponeren. het is toch tussen 2 stallen heen en weer pendelen en met een 3 banen wordt dat toch wat veel voor hem Bloos

En daarbij zijn er zat getalenteerde meiden die de kans niet krijgen zich verder te ontwikkelen en als ik daarmee iemand een groot plezier kan doen ben ik de rotste niet Knipoog . en zoals ik zei het is best wel eens lekker als je een dagje niet hoeft, ben misschien nu een beetje "verwend".
Maar om dit soort taferelen uit te sluiten heb ik besloten bij een volgende bijrijster wel een bijdrage te vragen per maand en dan kunnen die bonnen of eventueel prijzengeld mij gestolen worden.

Maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat als je gratis en helemaal voor niets op een paard mag rijden en starten waar je een eventuele junioren carriere mee kunt hebben, moeilijk gaat doen over een paar gewonnen bonnen (€42,50).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:26

Daar kan ik dus ook niet bij. Ik hoop dat je snel de geschikte persoon zult vinden die iets minder moeilijk doet!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 23:28

daffodil schreef:
Ja t houdt een keer op dan hoor, simpel, jammer maar helaas!

Als ik toch dichterbij had gewoond......

dan verhuis je toch...haha..grapje

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 23:31

suleilitha schreef:
Daar kan ik dus ook niet bij. Ik hoop dat je snel de geschikte persoon zult vinden die iets minder moeilijk doet!

ik ga er een beetje van uit dat het voor dit paard niet zo'n heel groot probleem is, immers zijn er maar weinig die, die kans krijgen. En is het niet zo dan is dat ook prima. Het is voor mij inderdaad geen kwestie van doorrijden of geen tijd hebben. En mocht ik niemand vinden dan gaat hij na mijn operatie gewoon lekker genieten van een lange vakantie... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:38

Ik denk dat er wel mensen zijn die maar wat graag willen, het is als ik het zo lees, een superleerpaard!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:41

Heb niet alles gelezen hoor Knipoog

Maar ik breng nu ook een paard voor een ander uit zij rijdt hier zelf ook mee(nog geen wedstrijden maar tzt wel)
Ik betaal dan zelf mijn startkaart en vaak ook de wedstrijden zij gaat altijd mee(behalve als ze echt niet kan, maar vind het zelf fijn en leuk als zij erbij kan zijn) en de prijzen die ik win mag ik zelf houden maar doe dan zelf automatisch dat ik het inversteer in iets waar wij beide wat aan hebben, en zo ook voor haar een leuk presentje omdat ik haar paard verder mag brengen op de wedstrijden, en zij er wel voor mij de tijd instopt.
Bij een vorig bijrijdtpaard betaalde ikzelf wel de startkaart en startgeld en de prijzen mocht ik ook wel zelf houden maar van hun kant kwam er nooit een dank je wel, en een schouderklopje omdat wij hun paarden naar iets toe hadden gereden waar in principe hun beter van zouden worden bij verkoop, dit prijzengeld ging dan wel op aan de paarden, maar dan wel aan iets waar ik bij een ander paard ook iets aan zou hebben.
Vind het dus erg verschillend de situatie hoe alles gaat, en nu denk ik er idd op deze manier over, en doe dit soort dingen uit eigen beweging, maar een ander kan er anders over denken en doen natuurlijk Knipoog

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:49

hangt allemaal van de gemaakte afspraken af.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:50

Nu even verder gelezen te hebben, en begrijp dat je ook verder alles betaald dat het dan juist leuk is om samen iets hierdoor voor het paard te kopen ook uit dankbaarheid dat je de kans krijgt om juist verder te kunnen komen, want idd niet iedereen krijgt die kans, en zón kans mag je ook best dankbaar voor zijn deze te krijgen