Rijdend naar wedstrijd, tot welke afstand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Rijdend naar wedstrijd, tot welke afstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:31

houfanblack schreef:
ik ga nooit rijdend naar wedstrijden dan worden ze vies en zijn ze gauw uitgeput....

Ach gut

Ik zou dan toch eens op een andere manier gaan trainen. Een paard in wedstrijdconditie (ook voor de B-dressuur) hoort niet uitgeput te zijn na een uurtje rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:04

De route is niet echt optimaal. Ik moet iets van 7 kilometer langs een rivier, opzich een hele mooie omgeving maar auto's komen met gevaarlijk harde snelheden om de hoek rijden. En ik moet de brug over over het Amsterdam Rijnkanaal, met een niet al te breed fietspad.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:49

dat is zeker niet mis, heb je wel iemand die met de fiets met je mee kan gaan voor de veiligheid?

je paard moet wel heel verkeersproef zijn om die route te gaan lopen, is er geen rustiger pad bv via een kleine omweg

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 00:16

Ik ga iedere wedstrijd onder de man naar het wedstrijdterrein van 4 verschillende rijverenigingen,de afstand varieerd van 200m t/m 5km en bevalt erg goed,moet wel bekennen dat ik nog geen 1 wedstrijd regen gehad heb of hitte en de temperatuur altijd varieerde tussen de 18 en 22 graden ook de horzels vielen van de zomer mee en daarbij heb ik een dapper paard dat niet gauw verblikt of verbloost wanneer er iets voorbij gereden komt zoals auto,motor of vrachtwagen en onderweg ziet ze soms weleens iets spannends maar met stemgebruik gaat ze er toch keurig met een klein boogje langs en raakt niet zomaar in paniek,over 5km doe ik ongeveer 20minuten zonder te draven en wanneer ik dan aankom pak ik het werk even op dus even losdraven links en rechtsom,paar keer achterwaarts een galopje links en rechts dan de ring in,2proeven rijden daarna naar huis terug stappen lekker relaxed,paardje verzorgen op stal en auto pakken en naar prijsuitreiking,echt fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:51

Als ik maar 1 paard mee neem ga ik rijdend alleen als het hier in de straat gehouden word, met 2 paarden gaan ze zoiezo de trailer op. Lachen Maar iin 98% van de gevallen gaan ze gewoon de wagen op. Knipoog

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:28

Karin schreef:
houfanblack schreef:
ik ga nooit rijdend naar wedstrijden dan worden ze vies en zijn ze gauw uitgeput....

Ach gut

Ik zou dan toch eens op een andere manier gaan trainen. Een paard in wedstrijdconditie (ook voor de B-dressuur) hoort niet uitgeput te zijn na een uurtje rijden.

vooral niet als je stapt

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:13

Ik ga ook oefenparcoursen en dressuurwedstrijden starten en dan onder de man erheen, aangezien ik geen vervoer heb.
Dat is 5,1 km maar met je paard kun je door de bossen enzo afsnijden dus denk dat het denk ongeveer 4km is en dat je 3 kwartier onderweg bent.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:22

PERENBOOMPIE schreef:
Ik ga iedere wedstrijd onder de man naar het wedstrijdterrein van 4 verschillende rijverenigingen,de afstand varieerd van 200m t/m 5km en bevalt erg goed,moet wel bekennen dat ik nog geen 1 wedstrijd regen gehad heb of hitte en de temperatuur altijd varieerde tussen de 18 en 22 graden ook de horzels vielen van de zomer mee en daarbij heb ik een dapper paard dat niet gauw verblikt of verbloost wanneer er iets voorbij gereden komt zoals auto,motor of vrachtwagen en onderweg ziet ze soms weleens iets spannends maar met stemgebruik gaat ze er toch keurig met een klein boogje langs en raakt niet zomaar in paniek,over 5km doe ik ongeveer 20minuten zonder te draven en wanneer ik dan aankom pak ik het werk even op dus even losdraven links en rechtsom,paar keer achterwaarts een galopje links en rechts dan de ring in,2proeven rijden daarna naar huis terug stappen lekker relaxed,paardje verzorgen op stal en auto pakken en naar prijsuitreiking,echt fijn!

20minuten stappen over 5km? kan dit? ik doe over 5km stappen bijna een uur met mijn paard.

dat tweede deel, kon het niet laten om dit aan te halen Haha!
geweldig dat je met je paard achterwaarts kan galoperen, LOL

ik zou graag te paard naar de manege in de buurt (5km) willen gaan maar wij hebben vooral drukke wegen zonder berm. Je hebt te weinig tot geen uitwijkmogelijkheden wat de rit heeeel gevaarlijk maakt.

Ja kan de route eens rijden en kijken of je paard het aankan (heb ik ook gedaan)
als je merkt dat ze/hij moe is bij aankomst dan weet je dat je eerst aan de conditie moet werken.
Normaal gezien moet het wel te doen zijn met een uurtje onderweg, enkele rit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:06

risky schreef:
dat is zeker niet mis, heb je wel iemand die met de fiets met je mee kan gaan voor de veiligheid?

je paard moet wel heel verkeersproef zijn om die route te gaan lopen, is er geen rustiger pad bv via een kleine omweg

Hm nu ik er zo over na denk kan ik ook een stuk om over de ruiterpaden, maar daar doe ik (met op elk pad drafjes en galopjes) een uur over én dan moet ik nog dat kanaal over en een stuk het stadje in. Ik denk eigenlijk niet dat het haalbaar is Verdrietig

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:11

5 km is zeker geen 20 minuten stappen, dan ben je echt wel wat langer onderweg, of je paard stapt wel heel snel.
Ik deed ging naar wedstrijden tot ong 10 km. Nam hem dan wel aan de fiets en niet onder het zadel. Vertrok op tijd en gewoon in draf naar de wedstrijd. Kon hij daar nog even grazen, uitrusten etc en iets van 20 minuutjes inrijden.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:07

houfanblack schreef:

Dan ga je zeker ook nooit buitenrijden? Gestoord Zou toch wat aan de conditie van je pony gaan doen.

@TS: waarom rijd je de route niet eens om te kijken hoe lang je er over doet en of het haalbaar is? Een keertje op een zondagochtend, neem iemand met je mee op de fiets of lopend die je eventueel kan helpen als je paard iets engs ziet en bekijk dan of het haalbaar is.