Sporen en zweep?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suusjuh_1503

Re: Sporen en zweep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 00:17

bij ons mag je gewoon met allebei rijden, maar ik weet niet of dat per manege verschild.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:09

Stel je rijdt met je pony tussen de paarden ( dat is mijn geval), en ik rijd met sporen en zweep, voor het geval dat. Moet ik dan sporen en zweep gebruiken volgens het ponyreglement, of voor het paarden reglement?

Ik rijd met een zweep van een meter lang, maar hoe zit het dan met de sporen?

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:13

Kylan schreef:
Peet schreef:
Sporen met gladde wielen mag dat in de B?

In het reglement staat bij de paarden dat een draaiend wieltje is toegestaan (dus zelfs een puntjeswieltje) Bij de pony's is een glad wieltje wel toegestaan en een puntjeswieltje niet. Je moet wel kijken dat je sporen niet te lang zijn. Bij de pony's is 3 cm maximum.
Ik rijd zelf altijd mn proefjes met korte sporen met gladde wieltjes.

Eeehhhhhh bij de pony's mag je HELEMAAL niet met wieletjes rijden hoor!!!! Alleen een stomp spoortje is toegstaan voor pony's!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:44

oversized schreef:

Eeehhhhhh bij de pony's mag je HELEMAAL niet met wieletjes rijden hoor!!!! Alleen een stomp spoortje is toegstaan voor pony's!

Jawel hoor. In het dressuurreglement staat et. Bij springen en crossen mag het idd niet.
In de reglementen staan dat bij de pony's sporen zijn toegestaan als bij de paarden, met een maximale lengte van 3 cm en een maximale doorsnede van 0,5 cm. En de sporen mogen niet scherp zijn. Een glad wieltje mag dus wel. Ik heb het er met een aantal juryleden over gehad, die zeggen allemaal dat het mag.
Met de nieuwe reglementswijziging in april mogen wieltjes niet meer, maar nu nog wel.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:12

marianna schreef:
Stel je rijdt met je pony tussen de paarden ( dat is mijn geval), en ik rijd met sporen en zweep, voor het geval dat. Moet ik dan sporen en zweep gebruiken volgens het ponyreglement, of voor het paarden reglement?

Ik rijd met een zweep van een meter lang, maar hoe zit het dan met de sporen?

Gewoon volgens het paardenreglement. Je start dan ook op de paardenconcoursen.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:49

maar waarom mag je niet met sporen rijden bij de fnrs?? vind mbeetje stom mijn pony word dan vet druk Clown
ik heb de kleinste sporen die er zijn en daar heb ik verer nog nooit comentaar opgehoord.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:42

Kylan schreef:
oversized schreef:
[color=#FF4040]
Jawel hoor. In het dressuurreglement staat et. Bij springen en crossen mag het idd niet. In de reglementen staan dat bij de pony's sporen zijn toegestaan als bij de paarden, met een maximale lengte van 3 cm en een maximale doorsnede van 0,5 cm. En de sporen mogen niet scherp zijn. Een glad wieltje mag dus wel. Ik heb het er met een aantal juryleden over gehad, die zeggen allemaal dat het mag.
Met de nieuwe reglementswijziging in april mogen wieltjes niet meer, maar nu nog wel.
Volgens de heren van de KNHS (lees bijscholing...) mag het inderdaad NIET!!! Bij ponies mag er NIET met wieletjes gereden worden nu niet en straks ook niet. Ook niet met stompe/gladde wieletjes. De juryleden waar je het mee over hebt gehad zijn dus niet op de hoogte....... ooooooooffffff de KNHS is niet op de hoogte kan natuurlijk ook!! Cool Pling Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:59

Ik dacht ook dat er geen wieltjes gedragen mochten worden bij de pony's. Zal het straks eens even opzoeken.