En het ZZ zwaar, net als zz licht vroeger toen dan nog subtop was, is echt wel stap omhoog en daar komt het vrij vaak voor dat een groot gedeelte geen winst haalt.
Op de wat centralere wedstrijden zijn het idd grote rubrieken.
Maar ook als ik rondkijk en het bespreek met vriendinnen die in andere Europese landen wonen of zelfs andere delen van de wereld is NL een soort streng qua punten. Hier is het helemaal niet zo normaal dat een groot gedeelte van een rubriek boven de 60 procent haalt. In andere landen is 67/68 procent ineens 'normaal' om te halen en wordt 62 bijvoorbeeld als laag gezien. Als ze daar onder de 60 procent halen is het echt heel slecht geweest en onder de 65 is bijna zeldzaam bij een normale proef. Dat is hier wel heel anders.
Hier helaas nog geen goed nieuws. Paard was bij de kliniek echt nog kreupel, of nouja voor haar doen echt kreupel maar vergeleken met andere paarden valt het enorm mee. Hele onderbeen gescand op alle pezen, dus ze is kaal van knie tot kogel aan de hele achterkant. Zat wel kleine irritatie en wat vocht, maar geen echte schade te vinden ergens. Moeten over 2 weken weer terug om opnieuw te scannen. Dan moet ze wel weer regelmatig lopen of iig verbeterd zijn.
Wel grappig, laatste jaren haar 2 keer op weegschaal gehad. 1 keer toen ze al half jaar stil stond en wel op land kwam. Toen was ze echt veel te dik en 0 spier en woog ze 605 kilo. 2 jaar geleden voor de operatie aan eierstoktumor woog ze 614 kilo. Was ze nog wel ietsjes te dik, maar niet extreem en wel nog weinig spier want we waren pas net weer alles aan het doen qua rijden. Nu hebben we haar bij de kliniek weer op weegschaal gezet. Geen gram te veel vet op het moment, zelfs opletten dat ze niet dunner wordt, maar wel heel goed in de spieren. Ik had verwacht dat we rond hetzelfde gewicht zaten als 2 jaar geleden. Geen idee wat een tumor ten grote van kleine meloen weegt, maar ze was serieus 622 kilo... En dus helemaal goed volgens de DA, maar vond ik best veel voor een paard van 163

Nog even duimen dat het over 2 weken er goed uit ziet en ze weer goed loopt. Zou eigenlijk iets langer tussen moeten zitten maar de da gaat naar Parijs voor de OS.