Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:06

Fly_high schreef:
Ik ging er altijd vanuit dat alle rubrieken op volgorde liepen, of het nou Z - B was of B - Z. In springen en eventing is het namelijk altijd op volgorde, vooral in springen kan het moeilijk anders ivm flexibel starten.

Het was een nare verrassing toen ik ineens tijdens een dagwedstrijd mijn L1 proefje om 21u moest rijden :=

In de dressuur mag je ook flexibel starten, maar dat wordt een stuk minder gedaan

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:10

Fly_high schreef:
Ik ging er altijd vanuit dat alle rubrieken op volgorde liepen, of het nou Z - B was of B - Z. In springen en eventing is het namelijk altijd op volgorde, vooral in springen kan het moeilijk anders ivm flexibel starten.

Het was een nare verrassing toen ik ineens tijdens een dagwedstrijd mijn L1 proefje om 21u moest rijden :=

Maar dit ook he _O-
Vorig jaar moest ik constant super vroeg wantja B. Dus ik dacht nu lekker wat later in het L, maar nu beginnen ze super vaak met het L :')

PSvanLot

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:26

Ben benieuwd of mijn wedstrijd volgende week vrijdag doorgaat. Ze schrijven alleen Z1/Z2/ZZl uit en er staan volgens mij nog geen 15 combinaties op de inschrijflijst.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:14

Psvanlot ik weet ook niet beter dat handicap alleen is toegestaan met naastgelegen klasse...

Ik heb nu voor de eerste wedstrijd dit seizoen voorkeuren voor tijden/plekken meegekregen. Met een beetje mazzel kan ik ze nog allemaal inwilligen ook. Maar das echt puur mazzel...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 18:47

Wat een warmte.. ik heb wel meegelezen, maar even de puf niet gehad om te reageren.
Wilde wel even delen dat hier de teller sinds vandaag op L2 +2 staat :))
Ik had zelf flink last van de warmte, oeff..

Maar t ging verder gelukkig wel aardig. Was t goed eens met de punten en commentaar dus prima hahaha!
En we zijn weer op pad geweest.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:10

Succes iedereen die dit weekend op pad gaat!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 10:00

Wij gaan morgen alleen met onze jongste en de pony op pad. Dan hoeven we niet zo lang in de hitte te wachten. Uiteraard weer bijna 1.5 uur rijden.
Zou vandaag met de oudste gaan, maar dan zou ze om 9u12 en 12u42 moeten rijden. Dat gaan we dus niet doen...pony gaat altijd de 2e proef beter, dus 1 proefje rijden heeft weinig zin.

Succes iedereen!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:47

Wij hebben genoten deze ochtend, zo leuk om een keer regiokampioenschappen te rijden! Was qua temperatuur erg blij dat we al vroeg waren, al betekende dat wel dat we om kwart voor 8 al onderweg waren.
Eva was super braaf, die keek om zich heen alsof ze dagelijks allemaal speakers en planten om een ring heen ziet staan. Fijn kunnen rijden en een goede proef neer gezet, zoals verwacht niet genoeg om bovenin te eindigen (wat ons doel ook niet was) maar de 10e plek is ook leuk.
Moest wel lachen om een heleboel ruiters om me heen die ik na het rijden zich enorm druk hoorde maken of ze nou hadden gewonnen of niet (Inclusief quotes als ‘de punten vielen enorm tegen, ik had maar 203’), daarna nog even op terras zitten kijken en een paar mooie foto’s besteld bij de fotograaf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:04

10 plek klinkt juist als enorm goed! Gefeliciteerd! Ik moet nog 2 weken wachten, gelukkig. Hopelijk is het dan minder warm :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:06

Dat is een prima plek inderdaad! Gefeliciteerd :D
Wij hebben pas 30 juli kampioenschappen.

Ik heb me voorgenomen erheen te gaan met maakt het of kraakt het. Ga niet meer een veilig proefje proberen te rijden, gewoon alles of niets.

Wij mogen morgen voor de laatste selectie en dan nog een losse wedstrijd 8 juli!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:44

Klinkt heel geslaagd Roulette, en mooie plaatsing!
Onze regio is er echt vroeg bij altijd,vind ik eigenlijk wel jammer. Maar voor jou niet, want nu kon je lekker gaan en hierna focus op t Z :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:51

Noukie schreef:
Klinkt heel geslaagd Roulette, en mooie plaatsing!
Onze regio is er echt vroeg bij altijd,vind ik eigenlijk wel jammer. Maar voor jou niet, want nu kon je lekker gaan en hierna focus op t Z :)

Wij hadden vroeger altijd begin augustus de regio en begin juli de kringkampioenschappen. Nu is het begin juli al de regio. Maar geloof dat hippiade ook vroeger is als vroeger. Dat was normaal september en nu augustus dacht ik.

Maar toen was het bij ons ook op vrijdag 1e proef en de finale op zaterdag. Nu op zaterdag de selectie proef en zondag finale.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:26

Nou voor ons geen concour morgen. Ik ben net gevallen en mijn rug zwaar gekneusd.. Super rot dit weer.

Ik zit nu met een koel element tegen een stoel, vooral niet te bewegen :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:38

Oh bah, gevallen met paard of 'gewoon' zelf? Beterschap iig!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:53

Ja van de manege knol van mam. Hoe vind je die :')
Ik zat op mijn nieuwe zadel want ik dacht beter eerst even op een ‘braaf’ paard aan wennen en ineens vloog madam naar rechts dus helemaal uit balans natuurlijk.

Ben niet echt met vaart gevallen maar echt dubbel geklapt, hoorde het gewoon kraken.

Dus ja het idee was leuk, de uitvoering iets minder _O-

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:27

Auwwwww beterschap, niets aan

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:29

DiscoDipp schreef:
Ja van de manege knol van mam. Hoe vind je die :')
Ik zat op mijn nieuwe zadel want ik dacht beter eerst even op een ‘braaf’ paard aan wennen en ineens vloog madam naar rechts dus helemaal uit balans natuurlijk.

Ben niet echt met vaart gevallen maar echt dubbel geklapt, hoorde het gewoon kraken.

Dus ja het idee was leuk, de uitvoering iets minder _O-

Oei! Sterkte! :(:)

En even een grapje; Ook een deuk in ego? :') Als je nu van de jouwe gevallen was wad het vast anders haha, maar als je dit een manege knol noemt

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:45

Niet alleen een deuk :') Dat dier is echt vierkant joh moet je echt gek mee doen om daar vanaf te komen _O-

Maarja ik zat nu ineens kort, vlak en ze ging echt ineens 3 meter opzij en daarna schoot ze vooruit. Maar ik heb me wel echt zeer gedaan nu :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:56

Oef, hopelijk zakt het snel! :(:) Niet iets als traumeel in huis ofzo?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:42

MyWishMax schreef:
Oef, hopelijk zakt het snel! :(:) Niet iets als traumeel in huis ofzo?

Jaa hoop ik ook!!
Toevallig wel en al Arnica gepakt. Ga er dadelijk nog even tape op proberen te plakken en dan hopen op het beste!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 00:47

Ik lees nog trouw mee hoor.

Leuke debuten zag ik weer voorbij komen, met een jonkie voor het eerst en iemand weer na lange tijd weer te starten, leuk!

Disco wat vervelend dat je precies valt, altijd van normaal braafste paarden :')

Roulette gefeliciteerd met een mooie 10e plek.

Hier zelf even een wedstrijd dip, laatste wedstrijden continu rond de 175 en zelfs een keer 145 *\o/* :') paard ging er vandoor was niet meer te rijden maar ik mag nooit af groeten van manlief. Wat er gebeurt je maakt je proef af, verlies punten bestaan niet meer. :+
Dus durfde niet af te groeten en braaf uitgereden. Jury had respect dat ik wel de proef uit reed. :D

Vorige week dan wel weer heel fijn, reed ik weer winstwaardig en dat werd ook weer beloond met 185. Maar even de stekker eruit en terug naar 0 en even wat vakantie.

Dus nu mogen de kinderen startten op de ponys. Ze hebben nu twee wedstrijden gereden en al 4 winstpuntjes behaald. En ze rijden de pony nu 3 weken. Vind dit eigenlijk ook wel leuk, groomen en knotten en voorlezen. Nu ervaar ik zelf de stress niet :P

Afbeelding
En nog 1 van mijn laatste wedstrijd.
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:21

Gefeliciteerd Roulette! 10de plek op een regiokampioenschap is hartstikke mooi.
Wat balen van je val DD, en dat je niet op concours kan. Stom altijd zulke ongelukken,zekerop een paard waarbij je het niet verwacht.
Fijn dat je de weg omhoog weer hebt gevonden Spaansepony! En leuk met de kinderen op pad.

Ik zag dat er nog foto's waren gemaakt op een concours waar ik geweest was, zit best wat leuks bij, maar heel mijn dekje was naar achter schoven. Heel jammer, verpest heel de foto's. Verder lees ik vooral mee, zowel paard als ik hebben een weekje vakantie gehad. Nu weer de training oppakken en het wijken gaan bevestigen, even geen consoursen gepland.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:48

Gefeliciteerd Roulette, mooie prestatie.

Ik lees wel mee hoor maar kan niet op alles reageren.
Ikzelf start nu even niet, ik wil mijn merrie graag drachtig krijgen en dat is gelukt en nu doe ik het nog even rustig aan. We mogen M1 starten,
Mijn idee is om na de zomervakantie weer te gaan starten en afhankelijk van hoe het gaat dan nog L2 of al M1 gaan starten. Ik merk dat ik meer lol heb in doorgaan dan in de L2 blijven “hangen”. Voor de prijzen hoef ik niet te rijden (hoewel we wel hier en daar wat hebben meegepakt) dus ik rij voor de punten. En die heb ik nu :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:14

Fijn Spaansepony dat je je draai weer hebt gevonden!

Ik kom hier echt even klagen hoor :') Voel me net zo’n oude vrouw. Als ik op moet staan dan moet iemand me echt omhoog trekken en er komt dan een of andere oerkreet uit _O-

Voel me echt verrot _O- vraag me af wanneer ik überhaupt weer op een paard kan :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:41

Haha Disco ik kan het me helemaal voorstellen. zal wel even duren voor je weer fit bent en goed vooruit kunt!