Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:04

Ilja000 schreef:
Vraag aan ruiters waarvan films zijn afgekeurd: krijgen jullie bericht met de reden? Die voeren wij namelijk wel in, maar ik kreeg gisteren bericht van iemand die er niets bij kreeg. Hoe zit dat bij jullie?

Ja, in de mail die ik kreeg stond reden geen datum genoemd

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:10

urosa schreef:
janneke584 schreef:
Helaas is mijn 1e filmpje afgekeurd omdat ik heel dom de datum ben vergeten te noemen |(. Stond wel in de titel van het filmpje, dus had toch nog een beetje hoop dat hij beoordeeld zou worden.

Dat is jammer! Ik ben het ook een keer vergeten, maar hij is toen gelukkig wel beoordeeld. Ik begin sindsdien met de datum, bang om het nog een keer te vergeten :o

Dat doe ik nu ook. Vergeet je niet nog een keer :+ . Het meest jammer vind ik het, omdat ik alleen een maandstartkaart heb en er nu dus een week uitvalt. Ik mag hem volgende week wel opnieuw insturen, maar neem aan voor die week en niet 2 weken geleden. Ook omdat ik in het zonnetje met shirt reed. Die week ervoor sneeuw en koud, dus ouder kon hij gewoon niet zijn :brr:

WenK

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:27

Nog even mbt het ringetje op de Micklem, ik had de KNHS een mail gestuurd, zij geven aan dat het NIET is toegestaan... Zie bericht hieronder, ik heb toestemming dit met jullie te delen.

Citaat:
Bedankt voor je berichtje. Het ringetje van een Micklem hoofdstel bovenop de neusriem is inderdaad niet toegestaan. Dit valt onder de bepaling: Er mag zich geen metalen kern in de neusriem bevinden, die te vinden is in de KNHS harnachementgids.

Je geeft aan dat je twijfelt als je het reglement leest, kun je me vertellen waardoor deze twijfel ontstaat?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:32

Dank voor het navragen! Die twijfel komt wat mij betreft door dit stukje in de harnachementgids: Een extra ring (vergelijkbaar met kaptoom) op de neusriem verandert niets aan het effect van de neusriem.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:35

Anoeska27 schreef:
Dank voor het navragen! Die twijfel komt wat mij betreft door dit stukje in de harnachementgids: Een extra ring (vergelijkbaar met kaptoom) op de neusriem verandert niets aan het effect van de neusriem.

Bij mij ook en dat heb ik ze dus ook aangegeven in mijn mail terug.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:39

Dan zou afplakken ook niet mogen, die "metalen kern" zit er nog steeds..

Vind het een beetje onzin deze, gedoe om een ringetje

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:44

WenK schreef:
Nog even mbt het ringetje op de Micklem, ik had de KNHS een mail gestuurd, zij geven aan dat het NIET is toegestaan... Zie bericht hieronder, ik heb toestemming dit met jullie te delen.

Citaat:
Bedankt voor je berichtje. Het ringetje van een Micklem hoofdstel bovenop de neusriem is inderdaad niet toegestaan. Dit valt onder de bepaling: Er mag zich geen metalen kern in de neusriem bevinden, die te vinden is in de KNHS harnachementgids.

Je geeft aan dat je twijfelt als je het reglement leest, kun je me vertellen waardoor deze twijfel ontstaat?

Dan zijn ze dus mis in hun eigen berichtgeving. Dit staat namelijk in hun eigen gids.

Afbeelding

Tenmiste, ik lees zo dat het wel toegestaan is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:48

SweetVanille schreef:
Dan zou afplakken ook niet mogen, die "metalen kern" zit er nog steeds..

Vind het een beetje onzin deze, gedoe om een ringetje

Dat mocht officieel idd ook niet, maar met afplakken zag je het nooit, daarom werd/wordt dat veel gedaan. Met het inzoomen online zie je het met de neusriemcontrole wel veel duidelijker.

Ik vind dit ook echt een onzinregel hoor. De echte metalen kern snap ik, maar dit is een ringetje bovenop wat geen enkele invloed heeft op de werking van het hoofdstel/de neusriem.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:49

PSvanLot schreef:
Dan zijn ze dus mis in hun eigen berichtgeving. Dit staat namelijk in hun eigen gids.

[ [url=m/OmVNy0.png]Afbeelding[/url] ]

Tenmiste, ik lees zo dat het wel toegestaan is.

Ik ook, daarom heb ik dat dus ook aan ze terug gekoppeld in mijn mail terug. Mocht daar nog weer een reactie op komen zal ik dat weer delen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:49

Moeten ze hun online gids snel aanpassen zodat het wel duidelijk is.

Helaas kennen ze hun eigen gids ook maar mondjesmaat.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:59

Net nog even telefonisch contact gehad. Door mijn reactie twijfelen ze zelf nu ook. Na het weekend kunnen ze contact opnemen met iemand van het disciplinereglement. Mocht het toch zo zijn dat het ringetje nu wel mag gaan ze dat uitgebreider bekend maken, want deze onduidelijkheid vinden ze zelf ook niet wenselijk. Ik hoor hier na het weekend meer over. Ze waren iig blij dat we dit zo voorgelegd hebben bij ze.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:48

Ik heb er weer 10 M1. Hopelijk allemaal goede.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:08

PSvanLot schreef:

Leuk! Veel succes en plezier ermee!

Ik heb woensdag mijn tweede B dressuurproef ingestuurd.

Debuut vorige week gemaakt met 193,5 en bovenal heel fijn en leerbaar jurycommentaar! Ruimte voor verbetering en dat vind ik leuk, ik oefen en train graag doelgericht.
Dat gezegd hebbende, ging deze proef helemaal niet zo lekker als die van vorige week! Haha. Ik denk wel winstpuntwaardig, ze deed alles netjes, maar ik dacht weet je ik kan hier echt alleen maar veel van leren dus... Gewoon insturen!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:13

PSvanLot schreef:

En? Allemaal goedgekeurd? :)

Hier ook weer aan het refreshen begonnen. Gisteren weer een B proefje ingestuurd. Dat insturen en wachten werkt zó verslavend...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:56

Unleash schreef:
PSvanLot schreef:

Hier ook weer aan het refreshen begonnen. Gisteren weer een B proefje ingestuurd. Dat insturen en wachten werkt zó verslavend...

Dat heb ik nou met mijn tentamencijfer

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:06

Unleash schreef:
PSvanLot schreef:

geen idee want heb er nog geen een bekeken.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:16

Elitedeux schreef:
Even over die neusriemcontrole. Ik ga zondag m'n proefje opnemen en m'n zusje gaat deze filmen. Mag mijn moeder de neusriem controle doen zodat m'n zusje kan blijven filmen? Die controle doen en blijven filmen is namelijk best lastig :)

Zeker doen wij ook vaak.

Succes :D

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:17

WenK schreef:
Net nog even telefonisch contact gehad. Door mijn reactie twijfelen ze zelf nu ook. Na het weekend kunnen ze contact opnemen met iemand van het disciplinereglement. Mocht het toch zo zijn dat het ringetje nu wel mag gaan ze dat uitgebreider bekend maken, want deze onduidelijkheid vinden ze zelf ook niet wenselijk. Ik hoor hier na het weekend meer over. Ze waren iig blij dat we dit zo voorgelegd hebben bij ze.

Top ben benieuwd!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:52

Ik heb gezocht in topic maar kon het niet vinden,

Welke resolutie filmen jullie?
Ik deed op de laagste en het schijnt dat hij uiteindelijk te brokkelig werd achter EB lijn. Tenminste, proefje is afgekeurd met de reden dat beeldkwaliteit niet goed genoeg is om achter BE lijn te kunnen beoordelen: wazig schokkerig beeld.

Nou ga ik ervan uit dat dit aan de opname resolutie ligt? Hij is op 720P/30fps opgenomen.
Dit is wel de eerste keer dat we deze reden van afkeur krijgen, hebben sinds oktober zo gefilmd. Is wel kleinere pony dan de voorgaande, misschien dat het dan nog lastiger is?

Edit, mogen volgende week een nieuwe insturen maar zou dus graag weten waarop je het best kunt filmen

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:14

Ik film full HD, volgens mij is dat 1080p? Ook 30fps.

De juryleden kijken het filmpje natuurlijk op een computerscherm, niet op een telefoon. Dan kan ik me voorstellen dan 720p net wat laag is qua resolutie! Vaak verminderd de kwaliteit door het uploaden ook nog iets.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:53

xSannee schreef:
Ik film full HD, volgens mij is dat 1080p? Ook 30fps.

De juryleden kijken het filmpje natuurlijk op een computerscherm, niet op een telefoon. Dan kan ik me voorstellen dan 720p net wat laag is qua resolutie! Vaak verminderd de kwaliteit door het uploaden ook nog iets.

Ok, gaan we dat aankomende week proberen. Bedankt

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:27

Unleash schreef:

Na 5+ dagen wachten is het minder leuk heb ik gemerkt :+
Heb afgelopen zondag ingestuurd. De eerste twee a drie dagen ieder dag enthousiast even weer gekeken of ik niet stiekem toch het mailtje gemist heb.. Nu ben ik het refreshen onderhand wel beu, maar ik vrees dat mijn ongeduldigheid afgestraft wordt op dit moment :')

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:49

je mag ook op G staan tegenwoordig
[/quote]
Dat mag wel, maar dat is heel erg onprettig jureren.[/quote]

Ik vind dat dus wel meevallen. Heb inmiddels best wat proeven gehad waar de filmer op G stond en wanneer de filmer secuur filmt dan is het heel goed te zien.[/quote]

Ik ga morgen mijn eerste Z proef filmen.
Ben inmiddels zeer ervaren filmer in B t/m M, maar weet nu even niet hoe het met Z moet.

Ik kan niet achter C staan bij de 60m bak. En lees dat juryleden verschillende voorkeuren hebben.

Of bij C staat en richting G gaan als er langs C gereden wordt?
Bij G gaan staan en aan de kant gaan als ruiter er langs moet?

Meedraaien met de ruiter? Of ruiter voor me langs laten rijden?

MelissaSKy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:51

Yess!! Vorige week zaterdag mn M1 debuut opgenomen en vandaag de punten binnen. Wat ben ik trots op knappe Sky!! Ze loopt gewoon even naar een punten aantal van 203! Punten <3 <3 Omdat het mijn M1 debuut was had ik niet hele hoge verwachtingen wat mn proef betreft. Vond de proef zelf wel goed gaan. Op naar volgende week!! *\o/*

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:29

@morniclum, volgens mij moet je bij G gaan staan en een pasje opzij als de ruiter er langs moet, dus niet heen en weer lopen van C naar G. Wel echt even goed bij G gaan staan en daar blijven tot de ruiter er bijna is, binnenkomen is anders echt matig te beoordelen is mijn ervaring. En Z heeft inzoomregels, die moet je even goed doornemen vooraf. Veel plezier!

Edit: en paar de hele tijd in beeldzijn, dus je moet idd meedraaien.