[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:37

Leuke updates komen er allemaal weer voorbij. Ik hou me voorlopig even rustig in de buurt van mijn steen, ik schuif mijn debuut denk ik door naar de zomer. :j Plan was oefenwedstrijd van 3 juni maar ondertussen zit de galop er nog steeds niet goed op, en verliest ze af en toe nog haar balans op de volte. Dus dan wil ik wel eerlijk tegenover paardje zijn en het even opschuiven. We hebben geen haast. :)

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:56

Wil me hier graag melden. Mijn start pas gaat per 1 mei in en op 3 mei hebben we al onze eerste wedstrijd. We zijn nu al drie jaar hard aan het oefenen en vonden het eens tijd worden voor het officiëlere werk *D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:51

roosjenat schreef:
Jammer AlwaysH en MonteKarlo.

Hier even een update : Wodan is verkocht en wordt van de week opgehaald wss.

Met Miley gaat het ontzettend goed!

(Beetje laat)
Heb je een fijne eigenaar/eigenaresse gevonden? Goed huisje?

@sjar, welkom! Foto? :D

Iedereen die gaat starten; niet zo zenuwpenuwen :P Komt vast allemaal goed, en als het niet goed gaat heb je nog talloze wedstrijden te gaan, niet? :)

Ikzelf heb een nieuw paardje, op dezelfde stal waar ik eerst reed. Is een leuke zestienjarige merrie. M1 startgerechtigheid +6 winstpunten bitloos. Ik rijd nu dus ook bitloos en dat gaat ontzettend goed.
Ik weet niet of ik foto's mag plaatsen dus daar wacht ik even mee. :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:53

Leuk dat je een nieuw paard kan rijden AlwaysH!

Wij hebben gisteren tijdens de les alle proeven voor komend weekend geoefend. Op wat enkele foutjes na ging het best redelijk, dus ik ben benieuwd :) Deze week nog even hard werken aan onze verbeterpuntjes en dan in het weekend lekker gaan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:56

Ghostattack schreef:
Leuk dat je een nieuw paard kan rijden AlwaysH!

Wij hebben gisteren tijdens de les alle proeven voor komend weekend geoefend. Op wat enkele foutjes na ging het best redelijk, dus ik ben benieuwd :) Deze week nog even hard werken aan onze verbeterpuntjes en dan in het weekend lekker gaan.

Wat zijn de verbeterpuntjes onder andere? :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:57

Tempocontrole na de galop :+ Verder wil ik nog even goed oefenen op het stap en draf verruimen en aanspringen in galop.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:59

Ghostattack schreef:
Tempocontrole na de galop :+ Verder wil ik nog even goed oefenen op het stap en draf verruimen en aanspringen in galop.

Oja, na de galop, herkenbaar :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:04

_O- Gelukkig ben ik dan niet de enige. Ik was onderhand alweer het volgende onderdeel voorbij, zo hard gingen we ineens :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:10

Bij dit paardje heb ik het niet erg, maar heb haar ook pas twee keer gereden dus dat valt wel op te lossen!
Gaat vast goedkomen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:31

Vandaag kon ik haar al beter terugnemen na de galop! Aanspringen was in het begin weer een drama, maar aan het eind ging dat ook netjes :j

Afbeelding

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:39

AlwaysH schreef:
roosjenat schreef:
Jammer AlwaysH en MonteKarlo.

Hier even een update : Wodan is verkocht en wordt van de week opgehaald wss.

Met Miley gaat het ontzettend goed!

(Beetje laat)
Heb je een fijne eigenaar/eigenaresse gevonden? Goed huisje?

@sjar, welkom! Foto? :D

Iedereen die gaat starten; niet zo zenuwpenuwen :P Komt vast allemaal goed, en als het niet goed gaat heb je nog talloze wedstrijden te gaan, niet? :)

Ikzelf heb een nieuw paardje, op dezelfde stal waar ik eerst reed. Is een leuke zestienjarige merrie. M1 startgerechtigheid +6 winstpunten bitloos. Ik rijd nu dus ook bitloos en dat gaat ontzettend goed.
Ik weet niet of ik foto's mag plaatsen dus daar wacht ik even mee. :j

Ja! Hij gaat na de andere kant van het land (Noord holland) en daar wordt vooral met hem op het strand gereden.

Super leuk dat je een nieuw paardje hebt gevonden! Hopelijk kun je hier wel een langere tijd mee trainen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:55

Oh, NH? Waar precies?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:47

Fijn dat Wodan verkocht is Roosjenat.

GA wat een verschil als je t zo naast elkaar zet.

Mijn eerste twee punten staan inmiddels geregistreerd in t Knhs systeem *\o/*

Volgende wedstrijd is opgegeven voor 28 mei, we gaan fijn naar een wat kleinere locatie mooi op zand starten in een afgesloten baan :')

Wat een ramp was dat de eerste keer met in de 2e ring enkel de hoeken afgezet met hekjes en voor de rest alleen de letterbordjes in de grond gestoken :')

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:23

ynskek schreef:

Volgende wedstrijd is opgegeven voor 28 mei, we gaan fijn naar een wat kleinere locatie mooi op zand starten in een afgesloten baan :')

Wat een ramp was dat de eerste keer met in de 2e ring enkel de hoeken afgezet met hekjes en voor de rest alleen de letterbordjes in de grond gestoken :')

Fijn haha!

Die letterbordjes zijn echt een ramp haha. Ik had die toen op gras zonder geen een hekje en ik vloog elke de bocht uit. Ben ook een paar keer bijna tegen op geknald :Y)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:39

roosjenat schreef:
ynskek schreef:

Fijn haha!

Die letterbordjes zijn echt een ramp haha. Ik had die toen op gras zonder geen een hekje en ik vloog elke de bocht uit. Ben ook een paar keer bijna tegen op geknald :Y)

Hier het zelfde effect of met an schouder of met an kont :')

Stond overal bij: Meer tussen 2 teugels _O-

Dat was ie wel... hij negeerde alleen af en toe mn buitenbeen :')

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:07

Hahahaha dat hekjes gedoe zie ik wel eens vaker. Ik zou dat echt niet kunnen overzien denk ik. :')

Vandaag een fotoshoot gehad met een stalgenootje (tevens goede vriendin) en de paardjes. We begonnen met portret en daarna rijden. Op het zandhappen na omdat paard schrok omdat ze met d'r been tegen m'n opstapje kwam ging alles prima. :') Gek genoeg liep ze ondanks de schrik heeeeel erg fijn. Super mooie figuren kunnen rijden en ook fijn kunnen schakelen.

Hier alvast een preview, vanavond krijg ik er alvast een paar. :D

Spoiler:
uiteraard met m'n nieuwe hoofdstel :+

Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:36

Die niet afgezette ringen vind ik ook een ramp. Heb wat moeite met afstanden zien en alleen die letters op een stokje zijn echt vervelend.

Voorlopige starttijd is bekend en richting de middag dus heb de gehele ochtend de tijd voor knotten en vooral uitslapen :o . Alleen geen persoonlijke starttijd helaas. Het is als het ware "de B begint om x uur" en dan ben ik de 4de start en daarbij elke keer de laatste van die proef. Hopelijk hoeven we dan ook niet lang te wachten op de uitslagen en kunnen we snel weer naar huis.

Nu nog een beetje redelijk weer toveren en dan vind ik het allemaal wel best zo :Y) .

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:46

Ahhh scheelt een hoop wedstrijdstress als je alles op je gemakje kan doen. :) Gelukkig heb je niet zon groot groepje, kan je fijner inschatten wanneer je erop moet. :P

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:52

Scheelt niet alleen in wedstrijdstress, maar mijn paard is ook geen vroege vogel. Wel eens in paniek de dierenarts gebeld omdat ik dacht dat hij koliek had, maar hij is gewoon lui en laat zicht niet uit zijn schoonheidsslaapje halen. Halster om, trekken aan touw en tik op de kont maakte geen verschil, meneer bleef gewoon liggen :z .

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:53

Oh dat zie ik echt voor me. Ik snap dat je dan in paniek raakt. :')

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:13

Sandro en ik rijden rustig door en hoop over 2 maanden mijn debuut tussen de paarden te rijden. vrijdag avond een afspraak bij de zadelmaker dus hopen dat ik met een mooi passend zadel terug kom. Helaas is mijn zadel niet meer verder aanpasbaar... Dus hopen dat hij een leuk zadel heeft voor een passende prijs. Sandro gaat onwijs goed! Ondanks dat hij afgelopen week wat minder liep, hij liep niet kreupel maar wel heel gek en anders dan normaal dus hem maar even een paar dagen op rust gehad en elke dag gewoon een stuk gewandeld en vandaag weer even gereden. Omdat het zadel niet past lekker zonder zadel gereden en voor de afwisseling weer eens mijn bitloze hoofdstel erbij gepakt! Hij was heel fijn en vond het duidelijk weer fijn om na een week weer aan het werk te gaan. Naast dat hij is afgevallen zitten de spieren ook weer helemaal mooi en wat ben ik blij dat z'n zomervacht er bijna doorheen is *\%/*

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:18

Och wel jammer dat jullie niet even volop kunnen trainen. Veel succes met de zadelmaker, ik hoop dat er wat passends voor jullie tussen zit. :j

Ondertussen heb ik alle foto's binnen gekregen en wil ik jullie wel wat laten zien. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:26

Foto's zijn mooi geworden mcjv

Hier komend weekend volwassenen trainingskamp (met het nodige penny pony gehalte)

Ik ben benieuwd :')

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:44

Thanks ynskek! Als ik zo die foto's terug zit te kijken zie ik wel dat er nog veel gesleuteld moet worden aan m'n houding, en dan vooral m'n handhouding. Eentje zit af en toe echt een heel stuk hoger dan de ander en soms ligt er ineens een hand op m'n been te rusten. :+ Gek genoeg, heb ik dat tijdens het rijden echt niet door. Helaas hebben we geen spiegels zodat ik mezelf ermee kan confronteren, wel een schreeuwende vriendin die de bak in gilt: "handen!!!!!" :')

Ach dat penny gehalte mag er ook wel bij komen kijken toch. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:15

Mooie foto's!
Ja dat met die handen herken ik wel..

Zadelproblemen zijn altijd lastig. Hopelijk vind je snel iets!

Hier is gisteren een masseur bij het paard geweest om haar weer lekker los te maken. Ben benieuwd of ik er veel van ga merken :) .