[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:20

Klopt Gomir. 4 galopsprongen :) past heel mooi. Op een gegeven moment moest ik zelfs iets been geven :D

Vos wordt (of werd) heel heet en ik was eigenlijk bang dat ze nog heter zou worden van het hh. Maar het werkt echt verbazingwekkend goed!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:32

Ik denk inderdaad ook een oefenparcours rijden en dan halthouden of voltes rijden tot hij weer van jou is en dan door gaan.

Waar heb je gesprongen Lau? Weer zag er stukke beter uit dan hier!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:44

Gewoon op concour t zelfde doen als in training laura. Dn maar minder punten en meer strafpunten. Ze moeten wel een keer door krijgen dat ze ook op concour moeten luisteren.
Ik vind een lage neusriem voor drammen soms ook nog wel eens fijn

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:56

Was in Almere Nann.
Ga dan liever inderdaad even op oefenparcours agz ik hem echt heel lomp op de rem moet trekken. Ben op officiele wedstrijd dan toch altijd 'bang' omdat het er dan even niet heel vriendleijk uitziet ..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:59

Lastig Laura....
Hier ongeveer twee jaar geleden ook eens afgegroet, had een langsloper, vervolgens sprong ze hem wel maar rem en stuur kwijt. Maar dat was echt iets eenmaligs hier.
(Behalve die langslopers, het blijft opletten op concours).

Gomir dat is balen zoveel vertraging :n

Marijke gefeliciteerd!

Hier gister ook weer op wedstrijd, ik moest als eerste van de categorie startten, was een barrage voor de foutloze combinaties.
Helaas op 5 een balk dus daarna gas gegeven met het idee als er niet teveel foutloos zijn kom ik misschien toch nog in de prijzen.
Er waren 3 foutloze combinaties en ik ben 4de geworden :D
ML helaas 3 balken en een langsloper.

Onlangs hebben we alle spring filmpjes op een usb stick gezet zodat we ze op tv kunnen kijken.
Daardoor er ook achtergekomen dat ze er altijd rechts langsloopt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:17

Ben zaterdag ook gestart, maar ik start niet meer. Hou het maar bij de dressuur.

Gefeliciteerd Marijke!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:43

Balen Laura! Inderdaad even parcours oefenen denk, hopelijk helpt het met z'n rem installeren.

Ook goede verhalen gelukkig! :D

Wij zijn niet op concours geweest maar wel goede les gereden ter voorbereiding op de 30e ons L debuut.

Oei ging het niet goed dat je het bij dressuur wil houden?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:13

Ik had vandaag een onderlinge wedstrijd. Eerst een M1 proef gereden, 193 punten en tweede. Daarna twee rondjes L gesprongen en beide foutloos. M'n zusje heeft daarna nog een rondje van 80 cm gesprongen. Ook foutloos :D Ze heeft bijna nog nooit gesprongen (alleen altijd maar op eigen pony's gereden en nooit les gehad) maar ze gaat zo maar even een parcours springen. Best wel trots op beide :o

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:21

Wat goed Marjolein! Gefeliciteerd. En ik snap dat je trots op ze bent. :j

Jes, gefeliciteerd!

Laura, hoe ver is Almere voor jullie rijden? Ik wil daar ook altijd nog een keer starten maar denk dat het voor mij nog wel een klein uurtje is. Schijnt wel een hele fijne locatie te zijn hé?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:50

Mwah beetje een zooitje. Meisje heeft wel ambitie om goede wedstrijdlocatie te zijn maar heeft af en toe nog even niet helemaal lekker door hoe dat moet :')
Is denk ik ook +- 45 minuten voor ons. Maar vind de baan wel lekker dus vandaar dat we weleens daarheen gaan.

Mooie foto ED en heel knap van je zusje!
Netjes Jes, gefeliciteerd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:03

Ede-Almere is nog wel te doen toch? Zeker als er geen files zijn :j
Ik was in Geesteren vrijdag, dat vond ik wel ver in de vrachtwagen :o

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:02

Oh serieus? Hoorde dat het best fijne locatie was. Ken wat ruiters die met de vrachtwagen daar wel geregeld heen gaan.

En Ede Almere is wel prima te rijden hoor. Wil er ook wel een keer heen maar het is niet zo dat ik die locatie in de gaten hou om er zoveel mogelijk te starten. Zat locaties meer in de buurt haha.

Hoelang was Geesteren met de vrachtwagen voor jou Gomir? Gerco Schröder heeft daar ook gestart zag ik :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:00

@Gomir: ga jullie naar CH de Wolden? ik twijfel nog of ik het zal opgeven. Ik kan die momenten wel vrij nemen van het werk. Stiekem zou ik dan het liefste met twee paarden gaan maar weet niet of de grote dan al klaar is voor 120.

@Lithya: volgens mij heb ik jou met het inrijden gezien toen ik de grote aan het inrijden was. Twijfelde of jij het was, had bijna hoi gezegd :P de volgende keer doe ik gewoon mijn mond open hoor :) Maar het ging niet zo fijn bij jou?

@ED: wat een goede resultaten! wat een conditie heeft jou paard zeg! dressuurproeven, parcoursen springen. Gefeliciteerd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:37

Uur en drie kwartier zonder tegenslag :o
Gerco moest voor ons starten :D Maar die jongens kom je zo vaak op concoursen tegen dat het special daar wel af is ;)

We gaan 11 mei naar het concours van Zuidwolde, dat is op het terrein van De Wolden.
Jij bedoelt het internationaal denk ik? Komt voor mijn paarden wat vroeg, wil eigenlijk wel dat ze landelijk bevestigd Z lopen voor ik ze 1-ster laat lopen. Dan kunnen ze ook echt meedoen, voor de ervaring en entourage kun je net zo goed op andere meerdaagse concoursen rijden en scheelt een hoop kosten. Mijn paarden gaan waarschijnlijk naar Roosendaal 18-21 mei, hartstikke mooi voor de ervaring en dan ben je voor 180 per paard klaar (stalling en 3 proeven) ipv richting de 400....

Balen Lithya! Wat gebeurde er?
Niet opgeven hoor! Jullie zijn veel te leuk in de springring :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:48

gomir schreef:
Uur en drie kwartier zonder tegenslag :o
Gerco moest voor ons starten :D Maar die jongens kom je zo vaak op concoursen tegen dat het special daar wel af is ;)

We gaan 11 mei naar het concours van Zuidwolde, dat is op het terrein van De Wolden.
Jij bedoelt het internationaal denk ik? Komt voor mijn paarden wat vroeg, wil eigenlijk wel dat ze landelijk bevestigd Z lopen voor ik ze 1-ster laat lopen. Dan kunnen ze ook echt meedoen, voor de ervaring en entourage kun je net zo goed op andere meerdaagse concoursen rijden en scheelt een hoop kosten. Mijn paarden gaan waarschijnlijk naar Roosendaal 18-21 mei, hartstikke mooi voor de ervaring en dan ben je voor 180 per paard klaar (stalling en 3 proeven) ipv richting de 400....

Balen Lithya! Wat gebeurde er?
Niet opgeven hoor! Jullie zijn veel te leuk in de springring :D

Ik hoor graag wanneer je weer op concours gaat haha. Ik ben (super kinderachtig) heel erg fan van Gerco! Zou een les van hem krijgen voor mijn verjaardag, maar hij neemt zn telefoon niet op..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:24

Gewoon paar keer naar zulke concoursen gaan in Twente, kom je hem wel tegen ;)
En gewoon nog een keer bellen zou ik zeggen :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:44

Ja bedoel het internationaal. Maar wat jij zegt is ook wel een idee natuurlijk om naar een meerdaags concours te gaan. Zijn de kosten inderdaad minder hoog ;) en heel misschien start ik de ene volgende wedstrijd wel een rondje Z. Heb nog wel wat tijd voordat ik moet beslissen of het zinvol is om te starten. Wie weet kan ik nog iemand zo gek te krijgen om mij dan een beetje te sponsoren. De jonge paarden rubriek zou ik dan aan mee willen doen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:11

6-jarigen staat vaak wel dik 1.30 en finale ook nog wel 1.35 :o Mijn 6-jarige loopt nu fijn in het M, maar die is daar echt nog niet aan toe. Hurricane hopelijk volgend jaar wel! Dat is zo'n krachtpatser :D
Dan zou ik denk ik eerder voor de 1* gaan in het 1.20/1.25m, of hebben ze dat dit jaar niet opgenomen in het vraagprogramma?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:02

Froos; dat is wel heel hoog ja haha! Wanneer ga je de overstap naar B maken?

Saraviavia; wat een knapperd! Zal inderdaad wel wennen zijn als je ervaren paarden gewend bent!

Gefeliciteerd Goldie!

Gefreliciteerd gomir! 1.5 uur losrijden, vreselijk! Heb het hier ook weleens gehad, werd daar goed chagrijnig van. :=

Nan ik zou graag willen, maar kom dan gewoon niet uit met werk helaas..

Marijke super zeg! Mooie foto's ook!

Lastig paljaslaura, van mijn instructeur moet ik dan veel halthouden na een sprong, of vanuit draf en soms blijven doorzitten (dan wacht ze meer op mij), en verder thuis veel oefenen. Die van mij kan ook zo drammen namelijk, alleen die klapt in volle galop gewoon overal overheen (en meestal foutloos, dat dan weer wel) maar dat is ook niet fijn. Krijg je hele rare sprongen van..

ED gefeliciteerd, en wat leuk dat het met je zusje ook zo goed ging!!

Zo, laatste 3 pagina's even bijgelezen. Ga het nu echt weer bijhouden!

Hier niks te melden, heb geen wedstrijdring (voor mezelf dan) van dichtbij gezien sinds ik zo naar gevallen ben in december.
We waren ontzettend fijn bezig weer, ook met springen, maar 2 weken terug is Gibbie uitgegleden, in een spagaat gegaan en is met haar hoofd tegen de muur geklapt.
Gevolg; een vieze wond bovenop haar hoofd (die inmiddels heel mooi aan het helen is), een hersenschudding, si gewricht scheef, atlas scheef, schoft niet goed, spieren achter voorbenen volledig uit elkaar getrokken. -O-
Osteopaat is erbij geweest, heeft haar gestabiliseerd en los gemaakt en mocht 4 dagen niet rijden. Daarna beginnen met een kwartier, rechtuit en zijgangen. Voltes 10 meter, slangenvoltes en gebroken lijnen waren uit den boze. Balkjes draven en springen was op dat moment nog te belastend dus dat mocht nog niet.
Sinds dit weekend mogen we 20 minuten en balkjes draven en kleine sprongetjes nemen. *\o/*
Heb tot nog toe balkjes gedraafd, ze is daar zo blij mee. :')
Van de week even mijn springzadel ophalen, dan kan ik ook een klein sprongetje nemen. Dat is gewoon echt niet fijn met een dressuurzadel.

Ze is wel heel erg snel afgeleid, dat zal een combinatie zijn van de klap op haar hoofd en het feit dat ze echt bomvol energie zit, maar we gaan elke keer stapjes vooruit.

Ze staat nu ook tijdelijk bij mijn schoonouders thuis. Het paard van mijn schoonzusje is verkocht en nu stond de fries alleen, dus of Gibbie daar tijdelijk kon staan totdat ze een ander hebben gekocht. No problem! Alleen toen gleed ze dus uit met het naar buiten zetten. ;( Schoonouders wisten niet hoe ze het moesten vertellen, dus mijn vriend heeft gezegd; gewoon bellen en vertellen wat er gebeurd is, is gewoon een dom ongeluk geweest.
En dat is het ook, ook al heb ik echt een paar keer met de tranen in mijn ogen gestaan hoor. :o Vond haar zo zielig..
Maar voor haar herstel staat ze hier wel het beste. Maar 1 ander paard (ipv 9/10), hele dag op de wei, bakbodem is een stuk beter dan waar ik anders sta (veeeeel minder zwaar, mijn instructeur wil eigenlijk dat ik hier blijf), geen kinderen die om haar heen rennen en aan het schreeuwen zijn. Ze heeft ook geen moment meer last gehad van diarree/lopend mestwater en dat is waar ik normaal sta een beetje af en aan. En hier kan ze de hele zomer echt de wei op (weide genoeg), en waar ik normaal sta is er 1 wei waar ze een dagdeel op staan omdat de groep niet in zijn geheel samen kan.
Mijn vriend wil dat ik er blijf staan, maar ik zit dan toch een beetje met het feit dat ik dan wel elke dag bij mijn schoonouders op het erf kom...

Zo heel verhaal, vind het knap als jullie alles gelezen hebben. :o

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:31

gomir schreef:
6-jarigen staat vaak wel dik 1.30 en finale ook nog wel 1.35 :o Mijn 6-jarige loopt nu fijn in het M, maar die is daar echt nog niet aan toe. Hurricane hopelijk volgend jaar wel! Dat is zo'n krachtpatser :D
Dan zou ik denk ik eerder voor de 1* gaan in het 1.20/1.25m, of hebben ze dat dit jaar niet opgenomen in het vraagprogramma?

Oh oeps dat had ik even niet door dat het voor 6 jarigen dik 1.30 of 1.35 staat. Dat wordt um niet :P dan ook eerder 1* dat staat wel in het vraagprogramma.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:42

Kaitlyn: was van plan om gister weer een rondje B te starten maar dat werd m even niet..

Eerste rondje lag ik er bij hindernis 2 naast en tweede rondje bij hindernis 6, ik stel dus officieel een tijd van depressie in voor ons haha.

Sinds vorige week is ons vertrouwen een beetje weg waardoor hij niet meer groot af durft te gaan.
Iedere keer als ik meetel met zijn sprongen en ik hem groot af wil laten gaan klapt hij dicht en springt hij niet meer. Dit keer heb ik wel last van mijn rug, dus vandaag even niet gereden.

Ben pas half mei weer van plan te starten, we moeten ons eerst even concentreren op het oefenen op ander terrein voordat wij weer officieel gaan starten, vond het ook best gênant zo twee keer vallen (in het BB nog wel) :\

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:41

Marijkeeee schreef:
@Lithya: volgens mij heb ik jou met het inrijden gezien toen ik de grote aan het inrijden was. Twijfelde of jij het was, had bijna hoi gezegd :P de volgende keer doe ik gewoon mijn mond open hoor :) Maar het ging niet zo fijn bij jou?!

Bruin jasje en kreeg al vliegles boven de hindernis op het voorterrein?

Niet stiekem foto van vorig jaar bekeken? :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:03

Ik had vandaag crosstraining, ging echt top! Een puntje vond ze maar heel vreemd, maar daarna wel gesprongen :j
Top over een flinke boom en daarna over de greppel! Waterinsprong ging ook top! <3

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:17

Leuk Goldie! Waar waren jullie?
Wij hebben afgelopen weekend lekker gereden in Maarsbergen :)

Afbeelding

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:21

Oudkarspel :)

Ziet er gaaf uit! Helaas lag er weinig interessant materiaal nu in de training, niveau had wat hoger gemogen van mij := Maar goed, ik heb genoten en paard ook volgens mij en weer wat geleerd :D