Maandag weer wedstrijd! Tweede pinksterdag. In Hulten. Minder dan een week, whaaaaah. Gisteren de laatste les gehad! Nu gewoon alweer gespannen nu ik net zag dat de startlijsten online staan. Zijn er meer van jullie die met pinksteren gaan starten?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gaat vast goedkomen!
Zijn er meer mensen hier die met een koudbloed starten?
Het belangrijkste is dat je zelf lekker geniet met je paardje!vickiva schreef:Dankjewel Spianne! Ik heb eigenlijk altijd haflingers gereden, maar dat was nog tussen de pony's.. Sommige wedstrijden waren voor alleen haflingers (Haflingerweekend Ermelo bijvoorbeeld), maar normaal gesproken reed ik gewoon 'normale' wedstrijden. Ondanks het anders is als 'tussen de paarden' met je haf is dat altijd erg goed bevallen! Mensen vooroordelen haflingers en tinkers vaak, maar moet je ze eens zien kijken als je ze eruit hebt gereden na afloopHet belangrijkste is dat je zelf lekker geniet met je paardje!
Leuk beestje heb je!
leeneliefje schreef:vickiva schreef:Dankjewel Spianne! Ik heb eigenlijk altijd haflingers gereden, maar dat was nog tussen de pony's.. Sommige wedstrijden waren voor alleen haflingers (Haflingerweekend Ermelo bijvoorbeeld), maar normaal gesproken reed ik gewoon 'normale' wedstrijden. Ondanks het anders is als 'tussen de paarden' met je haf is dat altijd erg goed bevallen! Mensen vooroordelen haflingers en tinkers vaak, maar moet je ze eens zien kijken als je ze eruit hebt gereden na afloopHet belangrijkste is dat je zelf lekker geniet met je paardje!
Leuk beestje heb je!
Och ja die discriminatie is zo duidelijk te merken! Heb vroeger met een fjord bij de ponies gestart en heb zelfs ooit als commentaar 'die mag wel weer voor de kar' gehad ... Eh pardon?
Dat helpt. Haha
) hadden natuuuuuuurlijk alle prijzen.

Waar start je?

Michelletjuh schreef:Dankje voor jullie reacties! Ik denk er nog even over na hihi. Maar denk dat ik de gok maar ga wagen idd. Vanmorgen kon ik haar zonder eerst een volte te openen op de rechte lijn opzij zetten voor 2/3 passen. Maar vervolgens aan het einde dacht ik het nog een keer te doen en reageert ze dus weer 0.
Wij oefenen het nu via kleine voltes vergroten en dan haar op die manier leren opzij te gaan. Is tot nu toe de enige manier waarbij het nog redelijk lukt soms haha. Kunnen helaas de manier met zweep erbij niet proberen. Ze heeft een enorme angst voor de zweep en rijd haar daarom zonder zweep. Hebben dit al geprobeerd om weg te krijgen, maar ze vervalt steeds weer in haar angst. Werd te gevaarlijk.
Wat een knap veulen! Mooie kleur en subtiele aftekening, houd ik van!
Voorover vallen in de galop doe ik ook, is bij mij ook een kwestie van gewoon constant erop letten dat ik achterover blijf zitten. Galop is voor Rianne heel lang een moeilijk punt geweest, en we hebben nog steeds heel veel te verbeteren in galop dus dat voorover zitten doe ik dan onbewust om haar te 'helpen'. Maar het helpt natuurlijk helemaal niet