[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vickiva

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:34

@rebecc @nann_ @michelletjuh Dankjulliewel :=

Maandag weer wedstrijd! Tweede pinksterdag. In Hulten. Minder dan een week, whaaaaah. Gisteren de laatste les gehad! Nu gewoon alweer gespannen nu ik net zag dat de startlijsten online staan. Zijn er meer van jullie die met pinksteren gaan starten?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:41

Ja ik! Zondag weer :=
2de wedstrijd.

Ik ben wel iets minder zenuwachtig dan bij de eerste..

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:50

Succes vickiva en IwanLuver! Ik vind het ook altijd spannend als de startlijst er is hahah :+ Gaat vast goedkomen!

Ik ga volgende week donderdag weer starten, vind het toch wel extra spannend omdat het voor ons de eerste keer een 'gewone' wedstrijd is. Ik heb tot nu toe alleen maar haflingerwedstrijden gestart dus ik ben heel benieuwd hoe het is om tussen de dressuurpaarden te starten. Heb heel wisselende verhalen gehoord over of er verschil is of niet, maar we gaan gewoon ons best doen! :D Zijn er meer mensen hier die met een koudbloed starten?

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:56

Dankjewel Spianne! Ik heb eigenlijk altijd haflingers gereden, maar dat was nog tussen de pony's.. Sommige wedstrijden waren voor alleen haflingers (Haflingerweekend Ermelo bijvoorbeeld), maar normaal gesproken reed ik gewoon 'normale' wedstrijden. Ondanks het anders is als 'tussen de paarden' met je haf is dat altijd erg goed bevallen! Mensen vooroordelen haflingers en tinkers vaak, maar moet je ze eens zien kijken als je ze eruit hebt gereden na afloop :+ Het belangrijkste is dat je zelf lekker geniet met je paardje!

Leuk beestje heb je!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:59

vickiva schreef:
Dankjewel Spianne! Ik heb eigenlijk altijd haflingers gereden, maar dat was nog tussen de pony's.. Sommige wedstrijden waren voor alleen haflingers (Haflingerweekend Ermelo bijvoorbeeld), maar normaal gesproken reed ik gewoon 'normale' wedstrijden. Ondanks het anders is als 'tussen de paarden' met je haf is dat altijd erg goed bevallen! Mensen vooroordelen haflingers en tinkers vaak, maar moet je ze eens zien kijken als je ze eruit hebt gereden na afloop :+ Het belangrijkste is dat je zelf lekker geniet met je paardje!

Leuk beestje heb je!

Och ja die discriminatie is zo duidelijk te merken! Heb vroeger met een fjord bij de ponies gestart en heb zelfs ooit als commentaar 'die mag wel weer voor de kar' gehad ... Eh pardon?

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:01

leeneliefje schreef:
vickiva schreef:

Leuk beestje heb je!

Och ja die discriminatie is zo duidelijk te merken! Heb vroeger met een fjord bij de ponies gestart en heb zelfs ooit als commentaar 'die mag wel weer voor de kar' gehad ... Eh pardon?

Ik krijg gewoon bijna weer kriebels als ik dat lees. Hoe kúnnen ze toch.. Maargoed. Onthoud 1 ding: Lol met je knol! *\o/* Dat helpt. Haha

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:02

Dat soort commentaar idd lekker langs je heen laten gaan! Hier een KWPN en een draver waarmee ik 5 juni onderling ga starten. Met de KWPN ook al startkaart binnen, maar helaas alles in de buurt steeds al vol :(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:05

Ik trek nooit een vooroordeel over mensen die met koudbloeden of iets anders dressuur starten.

Maar als ze slecht rijden of het er niet uit ziet dan horen ze ook geen punten te krijgen, overigens geldt dat uiteraard voor alle soorten paarden. :j

Heb weleens tegen een meisje gereden op een Fjord die niet regelmatig liep, zo zwaar was dat ie amper kon buigen en ze reed vreselijk slordig en zij had (terecht) vreselijk slechte punten. Die gaf me toch een grote mond over de jury achteraf want ze had immers zo fijn gereden en als ze zo geen punt zou krijgen hoe moest het dan? En al die meisjes met die (zet hele minachtende stem op) KWPN sportpaarden (echt, ze kotste de woorden nog net niet uit :') ) hadden natuuuuuuurlijk alle prijzen. :roll:

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:24

ja tuurlijk lol met je knol! :)
maar moet wel zeggen dat nu ik met mijn KWPN met bekende familiebanden toch veel makkelijker punten rijd en ik wedstrijden wel een stuk leuker vind :=
is dat vreselijk van me ??

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:26

Wij zaterdag een koudbloedenwedstrijd. Al rijd ik geen echte koudbloed dan haha. Maar er doen er een hoop mee! Alleen al in de B 15, heb nog nooit zo'n groot deelnemersveld gehad. Wel leuk!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:41

Michelletjuh schreef:
Wij zaterdag een koudbloedenwedstrijd. Al rijd ik geen echte koudbloed dan haha. Maar er doen er een hoop mee! Alleen al in de B 15, heb nog nooit zo'n groot deelnemersveld gehad. Wel leuk!

Is een Fries geen koudbloed nee?? Wist ik gewoon niet eens

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:43

Ik vind koudbloeden leuk en heb soms ook erg veel respect voor de ruiter. Laatst reed er in de L2 een tinker mee en ze had dat paard echt heel erg goed aan het lopen! Ik denk dat het bij een zo'n ras minder vanzelf gaat, een warmbloed ziet er al gauw sierlijker uit en daardoor scoor je denk ik ook hogere scores.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:08

Ik mag donderdagavond weer. Een generale voor de selecties. Ik vind het wel spannend. Ze heeft twee weken vakantie gehad en is nu best heet...

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:11

Leuk Naat3! Wij hebben ook donderdag wedstrijd maar heb al 1,5 week ong niet gedressuurt. :') Waar start je?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:16

Ik heb met mij fjordje vroeger M1 tussen de paarden gereden. Ook wisselende reacties gehad, maar idd lol met je knol is erg belangrijk!

Ik ben van menig dat vrijwel elk ras de M1 wel moet kunnen halen, als ze correct gereden zijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:49

Gaaf veulen hoor gefeliciteerd :)

Heb vandaag tijdens de les aan het wijken geoefend dit ging totaal niet dus dat ga ik eerst asn de hand oefenen om zo de hulp aan te leren.
Jill is erg slim dus dit zal ze wel snel onder de knie hebben.
Ik moet echt aan mijn houding gaan werken in de galop.
Ik val te ver naar voren en duw mijn benen naar achter.
Dit is dan ook enkel in de galop.

Jullie daar tips voor?
Foto is vandaag gemaakt tijdens de les incl vreselijke houding.
:+

Afbeelding

Ik rij dus indd met koudbloed <3
Laatst bijgewerkt door onley op 10-05-16 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:52

Zo jill is gaaf!!! Mijn vriend gaat ook voorover zitten in galop, je moet gewoon je zelf continu corrigeren en denken ' op m'n kont zitten op m'n kont zitten'

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:56

Michelletjuh schreef:
Dankje voor jullie reacties! Ik denk er nog even over na hihi. Maar denk dat ik de gok maar ga wagen idd. Vanmorgen kon ik haar zonder eerst een volte te openen op de rechte lijn opzij zetten voor 2/3 passen. Maar vervolgens aan het einde dacht ik het nog een keer te doen en reageert ze dus weer 0.
Wij oefenen het nu via kleine voltes vergroten en dan haar op die manier leren opzij te gaan. Is tot nu toe de enige manier waarbij het nog redelijk lukt soms haha. Kunnen helaas de manier met zweep erbij niet proberen. Ze heeft een enorme angst voor de zweep en rijd haar daarom zonder zweep. Hebben dit al geprobeerd om weg te krijgen, maar ze vervalt steeds weer in haar angst. Werd te gevaarlijk.

Wat een knap veulen! Mooie kleur en subtiele aftekening, houd ik van! :D

Probeer het eens om ipv uit de volte, af te wenden bij A, een schuine lijn D-M in de zetten. Dus sturen naar de M. Zodra de voorkant die richting op is de achterkant meenemen. Ik vind dit zelf veel simpeler dan vanuit de volte, en je voorkomt de totaal gebogen houding.

Voor de rest gaan jullie veel te snel!

Ik ga zo maar op het strand proberen of we de contragalop volte kunnen rijden. Wat een £%£/oefening is dat! Probleem is dat ze in de war raakt als ik haar de andere kant op stuur, hierdoor gaat ze groter galopperen en valt ze eruit. Nu rij ik hem (op links) E afwenden, X-F wenden, F-A wenden. Dus niet rond. Voordeel op het strand is dat als ze te groot gat galopperen, ik alle kanten op kan om haar weer wat kleiner te zetten, en dus niet terug naar draf hoef.

Die Jill is echt wel heel gaaf! Ik heb het probleem met mijn benen te ver naar achter als mijn bovenste zweetblad vast zit aan de singelstoot. Is dat hier toevallig ook zo? Anders, gewoon gaan zitten en niet teveel werken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:05

Danke voor de tips. Nee mijn zweetblad zit niet vast met een riempje. Dit was wel bij mijn oude zadel zo.. wellicht oude gewoonte..

Met dat wijken het probleem is gewoon ze loopt wel.zijwaarts maar schaart niet over zeg maar

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:00

Wat een gaaf paard is Jill! :) Voorover vallen in de galop doe ik ook, is bij mij ook een kwestie van gewoon constant erop letten dat ik achterover blijf zitten. Galop is voor Rianne heel lang een moeilijk punt geweest, en we hebben nog steeds heel veel te verbeteren in galop dus dat voorover zitten doe ik dan onbewust om haar te 'helpen'. Maar het helpt natuurlijk helemaal niet :+

Toch best veel mensen met koudbloeden hier dus! We gaan zeker gewoon voor de lol en lekker ons ding doen, dan zien we wel hoe de punten uitvallen. Het belangrijkste doel is nu nog ontspanning :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:55

Ja het is echt een moeilijk punt. Ga ik recht zitten valt ze gelijk weer in draf dus daar word het niet beter van

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:20

Ik heb weer bijgelezen, dit keer geen bijlees want het is via m'n telefoon, sorry!

Weer hele mooie resultaten en foto's voorbij zien komen, super leuk!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:32

Hoihoi, ik kruip ook maar weer eens onder mijn steen vandaan. Beetje druk geweest met allemaal dingen afgelopen tijd, maar ga vanaf nu weer actief zijn in het topic.

Paardje gaat trouwens goed vooruit op de wedstrijden. Eerste outdoor liep die een 5e prijs in de BB en een 6e prijs in de B en nog 190,5 in de dressuur. En afgelopen keer won die zowel de BB als de B en nog 188,5 in de dressuur. En morgen mogen we weer springen! :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:48

Goede resultaten glenstorm! Fijn dat het zo goed gaat. :)

Ik dacht dat het vandaag minder warm zou worden. Heb nu al medelijden met m'n paard en ik dat we vanmiddag moeten rijden :')

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:14

Haha Nann_.. Ik moest gisteren trainen en m'n bruine paardje was binnen 20 min veranderd in een wit schaap. Acherum. Daarna lekker even afgespoeld! Gelukkig wordt het maandag (wedstrijd) iets minder warm!