[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:56

Clinic is altijd leuk en leerzaam toch, daar hoef je toch geen hoger niveau voor te rijden?
Daarbij, je bent toch geen beginner als je M rijdt...

Mijn lessen van Herman Wientjes begonnen ook als een losse clinic, nu ga ik elke keer als hij hier in de buurt is omdat het zo goed bevalt.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:58

Oeh een clinic van hem lijkt me best gaaf. Kun je je niet opgeven en daarbij vermelden dat deelname afhangt van het zadel?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:50

Ja dat is ook zo natuurlijk :o

Heb eerst maar eens gemaild of er nog plek is. Laatste update stond van wel, alleen kon de data van update niet terug vinden.

Nou hierbij wat beeld materiaal van ons. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Toen ik de filmpjes zag, was ik best wel trots :o <3

Afbeelding

Beetje doorvragen
Afbeelding

Wat meer op de achterhand
Afbeelding

Afbeelding

En de enthousiasme tijdens stap-galop :+
Afbeelding

Andere kant galop
Afbeelding

Stukje sb, 2e foto mag ze wat meer stelling&buiging
Afbeelding

Afbeelding

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:11

Wat een prachtig chique paard is het toch!
Ik vind het er op de foto’s goed uit zien!
Knap dier! <3

Heb je nog wedstrijd binnenkort?

Hier ook weer even flink gezweten vandaag, les van Herman Wientjes, dichtbij deze keer dus we konden er lekker onder het zadel naar toe!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was echt even flink aanpoten, in de proeven valt hij snel uit elkaar voor over en zonder een tikje bij te geven met de zweep lukt met het slecht om dat onder controle te krijgen, dus ik moest zonder zweep vandaag... :+
Alles met alleen been oplossen, dat viel niet mee...
Hij reageert altijd zo goed op een keertje bijtikken dat dat gewoon is geworden om te gebruiken.
Hij moet dus echt scherper aan mijn been worden en daar hebben we hard aan gewerkt, viel niet mee en vond hij ook niet altijd leuk...
Hij werd er uiteindelijk wel beter van, ging zelfs uitstrekken zonder helemaal voorover te kiepen.
Nu zelf voor elkaar zien te krijgen...
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 12-08-18 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Meya_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:32

Ah dankjewel :o :D
Nee... beetje jammer :7 Over 2 weken pas weer

Ah leuk foto's ook! :D Ziet er goed uit toch?
Je hebt veel foto/film materiaal of niet, wel fijn :j Haha, aan de bak dus, alleen maar goed! Gaat vast goedkomen, sluipt er dan zo in hè. Hier eigenlijk nooit een zweep hoeven gebruiken :+

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:35

Afbeelding

Knappe pony heb ik he? Hahaha. Ben er inmiddels overheen en ga m’n best doen voor komende woensdag. Bedankt iedereen!

Mooie foto’s @Nouvel en Meya! Ziet er vriendelijk en flitsend uit.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:44

Leuk om foto’s te zien en te horen waar iedereen mee bezig is in de training. Ik zal ook eens een training filmen dan hebben wij ook eens wat beeldmateriaal

Waren er nog mensen op wedstrijd vandaag?

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:26

Goed zo harvey, gewoon doorzetten, de aanhouder wint!
Wat een gave foto!

Nee hier geen wedstrijd gehad, alleen les/clinic gisteren.
Volgende week zondag weer, als ik nog op tijd was met inschrijven...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:56

Leuke foto Harvey!

Wel handig trouwens, te paard er naar toe Nouvel

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:01

Ja dichtbij is handig!
Mijn eigen instructeur die ik ook via de vereniging heb komt op de vereniging of op stal, net waar je wilt, dat is ook super fijn!
Herman woont in Zwolle, hij wordt regelmatig een dag ingehuurd door verenigingen in de buurt en dan kun je je opgegeven voor een les.
Het is behoorlijk prijzig omdat je ook de bakhuur van de accommodatie erbij hebt en zijn reiskosten, maar ik heb altijd zo veel aan die lessen dat ik het wel waard vind.

Mijn vriend gaat eigenlijk altijd mee en kan dan filmpjes maken, dat is echt heel fijn, vooral ook omdat je dingen dan even terug kunt kijken,
Gisteren kwam mijn moeder kijken omdat het zo dichtbij was en die heeft de foto’s gemaakt.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:42

Ja, dat wordt dan indd wat duurder.. maar voor dat geld kan je niet een lesje in Zwolle volgen denk ik :+

Hier organisatie gemaild die die clinic organiseert. Het kan geregeld worden ovb van zadel, alleen vriend zegt ja de dag erna gelijk wedstrijd is niet handig en vind dat ik moet kiezen.
Lastig want blijven bijna geen wedstrijden over voor die maand :') *zit in dubio..*

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:01

Hallo!

Ik zou me ook graag willen melden. Ik zie dat ik een aantal nog wel ken uit de voorgaande topics.

Zal ons nog even voorstellen:
Ik ben Shelly en heb een 10 jarige tinker ruin. We rijden nog L2 maar zullen binnenkort over moeten naar het M1. Planning was eerst pas na de winter maar gezien de punten gaat dat hem niet worden vrees ik.

Afbeelding
Afbeelding

Morgen eerst een dressuurzadel passen. Dan hoop ik dat het doorzitten wat makkelijker gaat worden.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:03

Welkom Shelly, gaaf dat je ook M gaat starten!

Meya, zou dat voor 1 keertje niet gaan, 2 dagen achter elkaar iets?
Kan me voorstellen dat je lastig kunt kiezen...

Ik heb hier iedere keer dat de clinics van Herman op dezelfde dag vallen als de wedstrijden op onze verenging, ook zo fijn...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:08

Nouvel, ja tenminste dat hoop ik dat het gaaf is. Ben altijd wel een beetje bang dat ik echt weg ga vallen in zat M1 met een tinker.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:09

Welkom Shelly!

Ohja ook zo leuk. Not.

Tja, denk ik ook.. wil eind aug eigenlijk ook 2x achter elkaar weg en dat dan eind sept ook.. :o

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:11

Gewoon proberen, al is het voor jezelf, super knap toch!
Anders beetje kleine wedstrijdjes uitzoeken waar van alles en nog wat rijdt, dat scheelt vaak wel wat, ook voor je eigen gevoel.

Nog wat van gisteren

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:16

Noevel, ja meestal doe ik dat oom. Al moet ik zeggen niet altijd we hebben dit keer ook in het L2 op de Overijsselse kampioenschappen mogen rijden tegen verwachting in wat ook super gaaf was! Maar in het begin ga ik zeker de wat kleine concoursen pakken

Ziet er goed uit! Jullie zijn gegroeid! Ik herken wel heel goed hoe die van jou loopt lage halsaanzet net zoals mijne.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:07

Shelly dank je!
Blijft wel lastig hoor, die lage voorkant, hij vindt het ook echt lastig en zwaar, maar hij doet wel zijn best en met kleine stapjes zit er best vooruitgang in.
We gaan rustig door en dan zien we wel hoe ver we komen...

Meya gewoon lekker gaan al die dagen! :D

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:08

Mijn instructrice zei altijd: Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen.

Geen woord van geloven alleen denk ik wel dat wanneer je met een pony/koudbloed rijdt je wel iets beter je best moet doen om je punten te krijgen. Waar een paard die met veel souplesse loopt makkelijker hoger scoort en fouten kan permitteren.

Wees gewoon maar trots dat je M1 mag! Dat ben ik ook, ondanks m’n fiasco wedstrijd van vorige week. We zien wel hoe ver we komen. Ik wil hoe dan ook wel de punten voor het m2. Ik weet dat we het kunnen!

Gewoon trots zijn! Voor welk zadel ga je kijken?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:23

Harvey1 schreef:
Mijn instructrice zei altijd: Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen.

Geen woord van geloven alleen denk ik wel dat wanneer je met een pony/koudbloed rijdt je wel iets beter je best moet doen om je punten te krijgen. Waar een paard die met veel souplesse loopt makkelijker hoger scoort en fouten kan permitteren.

Wees gewoon maar trots dat je M1 mag! Dat ben ik ook, ondanks m’n fiasco wedstrijd van vorige week. We zien wel hoe ver we komen. Ik wil hoe dan ook wel de punten voor het m2. Ik weet dat we het kunnen!

Gewoon trots zijn! Voor welk zadel ga je kijken?

Ben apetrots dat we M1 mogen starten! Mijn instructrice zegt altijd ookal heb je maar 180
Winst is winst. Tuurlijk valt er te verbeteren maar ze zegt je haalt de punten wel. Ik ga kijken voor een macrider olympic.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:27

je hebt je wp niet bij de dreft gekregen dus dwz dat ie echt wel wat kan. Gewoon idd een klein concours meepakken en er van genieten. Desnoods eerst een proefgerichte clinic meepakken en kijken wat daar uit komt.

Maar ik zou zeggen gewoon doen Shelly

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:40

Ik bedoelde gelogen i.p.v. geloven!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:14

Leuke foto's Meya, leuke bruine heb je...

Harvey, hopelijk ben je er alweer een beetje overheen, ik vind het een leuke foto, jullie vormen een leuke combi samen..

Shelly welkom, ik ken je nog uit het L2 topic

Zelf heb ik zaterdag mijn M debuut gereden en was 2e met 190,5 in de eerste proef, en in de tweede proef hadden we 186 punten :j *\o/*

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:15

@thanks flevolander! Ik zal wel moeten, moet morgen weer! #help

Wat goed zeg! Netjes gedaan hoor!!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:23

Wauw super debuut Flevolander!

Suvces alvast harvey! Relax!

Hier gister van t paard gedonderd. Had springles en hij bokt ineens immens hoog en daarna een halve draai met hoofd tussen de benen. Dus oeps daar lag ik. Mega spierpijn nu in de nek, hoofdpijn en een zere vinger. Hopen dat ik er vandaag wel op kom ivm zadel passen. En morgen hebben we eigenlijk concours.