[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tsplendid

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:11

TeeGee dat is pas echt zuur idd.. Fijn altijd even een check up :)

Ik heb zaterdag, eentje s ochtend mooi vroeg als tweede dus hoop dat het dan nog niet zo warm is. En de andere om tot nu toe half 1.. kijk wel hoe hij het aan pakt met de hitte en anders maar 1 proef of in het ergste geval geen.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:38

Teegee: hopelijk kun je weer met je paard starten, zou leuk zijn om Z te starten met haar.
Vonneke: ik wilde in juli ook meer op pad, ik ben nog niet geweest. Hopelijk over een paar weken weer.
We waren even uit de running. Hopelijk nu weer back on track!
Michelle: Leuk dat je even een samenvatting geeft hoe je aan je goede punten komt! :)
Melissa: hoe ging je les?
Tsplendid: dat is wel een fijne tijd, in de middag is vast niet meer te doen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:55

Gwenn fijn dat je er 1 mooi op tijd moet starten zaterdag. Hopen dat de ander ook nog te doen is.

Les ging gisteren aardig fijn. Laatste tijd veel bezig geweest met scherp maken en snelle reacties etc. Begint ze best goed op te pakken, alleen was gisteren de rem even zoek :P Beetje doordenderen in de overgangen etc. Maar liever zo dan zoals 2 weken terug :P

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:39

Melissa, alle klasses die je gereden hebt tellen, vanaf de a/b-pony's. Toevallig heb ik pas de knhs er overgehad aan de lijn :o

Verder, wat een topresultaten zeg!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:14

Hallo!

Ik zou mij graag hier willen melden! Aanstaande dinsdag staat mijn M1 debuut geplant! Was vorige week nog 1e en 2e in de L2 dus heb toen besloten om maar over te gaan. Had inmiddels ook al 22 winstpunten dus dan mag dat ook wel een keer.
Eerst wou ik wachten tot de kringkampioenschappen maar ik kan helaas niet op de datum van de overijsselse kampioenschappen. Dus was de keuze snel gemaakt.
Zelf heb ik nog nooit eerder M1 gereden dus we zullen wel zien hoe we de proeven doorkomen. :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:12

Welkom Lisanne :D
Leuk dat je M1 gaat starten! Gaat wel goedkomen met de punten die je in de L2 rijd. Mogen we zondag in dezelfde rubriek.

Vanmorgen vroeg al gereden, ging niet zo heel fijn, zal ook wel aan het weer liggen.

Zie trouwens dat we al 100 pg hebben. Is het een idee om er een huiskamertopic van te maken?

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:33

Dankje Melissa!
Ik hoop dat het goed komt. Ik heb al veel geoefend op de galop onderdelen de ene keer gaan ze foutloos maar de andere x niet. Mijn planning is nu ook helemaal in de war door het warme weer, dan kun je ook niet veel.

Ja de kring moeten we tegen elkaar haha! Ik verwacht er niet veel van!

Huiskamer topic lijkt me goed idee!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:42

Welkom Liesen!

Ahhh bummer M1 regio bij ons is op gras, wordt dan ons gras debuut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:43

Vos heeft sinds donderdag nieuwe ijzers. Heb er niet eens gaten meer in laten maken. Rijd toch nooit op gras.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:18

Bij mij gaan de galoponderdelen ook nog niet altijd foutloos. De contra over het algemeen wel, maar het aanspringen wil nog wel eens een keer mislukken.
waarschijnlijk komt me instructrice helpen zondag, dus dat zou dan wel super zijn. Ben benieuwd naar de startlijsten. Heb op de outdoor kring beide jaren niet fijn gereden, dus eens kijken of dat dit jaar wel lukt :P

TeeGee jammer dat het op gras is. Hier is de regio ook altijd op gras. Sowieso de meeste wedstrijden wel.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:00

Welkom Liesen! Succes alvast dinsdag!

Hier ook geen gaten in de ijzers. Er is hier haast nergens meer starten op gras. Allemaal grote goede zandbodems voor 4 ringen.

Ik had het warm gisteren in de les. Was echt zweten ondanks dat ik pas om 20.30 moest. Vanavond laat maar even rijden denk ik.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:22

Wat fijn dat er bij jullie zoveel op zand is. Hier is het merendeel gewoon op gras, enkele keer kan ik op zand starten maar dat is niet veel in deze regio. Hier dus gewoon het hele outdoorseizoen 4kant op ijzers met propgaten.

Afgelopen donderdag heb ik clinic/les gehad van een subtopjury. Zo zeg, daar werd wel een hoop duidelijk waarom een aantal dingen maar zo halfbakken lukken bij mij en mijn friezel. Helaas is nu te warm om het geleerde en het huiswerk te oefenen maar daar gaan we vanaf maandag lekker mee aan de gang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:14

Van wie had je les gehad Caro?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:21

Van M.arleen le M.at.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:50

Coquette geloof graag dat het alsnog erg warm was gisteren..

Hier is het een enkele keer op zand, maar grotendeels gras, don staat dus ook 4kant op ijzers met gaten

Caro dat klinkt als een erg leerzame les!
Ah die jureert hier in de buurt nog wel eens het hogere werk, ze is echt mega streng :P
Haar zus jureert hier in de regio vaak op normale wedstrijden, dat is echt een grappig mens

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:00

Zij heeft ook humor hoor! En ze legt de vinger meteen op de zere plek. Ze heeft mij in een uur geleerd wat nog steeds niemand mij verteld heeft. Blijkbaar had ik de aanleuning steeds niet helemaal op orde en bij sbw leg ik mijn binnenbeen veel te ver naar achter waardoor het meer kontbuitenwaarts wordt en doe ik teveel met mijn binnenteugel. Super leerzaam dus en over 2 weken heb ik weer een les van haar dus moet ik wel zorgen dat mijn huiswerk goed gedaan is en dat ik kan laten zien dat het goed gaat.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:30

Vanochtend nog wel gestart in het M1, vond het al verschrikkelijk warm in de tweede proef was ze ook echt leeg gewoon, ook in het geheel niet helemaal er lekker doorheen. Maar wat wil je met deze hitte! Had nog 186 en 177 en met beide volkomen mee eens qua punten. Ze liep toch maar even met dit weer :)! In het M2 waar ik half 1 zou moeten afgemeld dat was echt niet te doen! Volgens mij had ook de hele M2 rubriek zich afgemeld of dat er misschien nog 1 á 2 hebben gestart.

Melissa; haha is het het ene niet dan het andere wel!

Welkom liesen!

Mogen we met de kring dus allemaal tegen elkaar :P!

Caro/Melissa; idd haar zus woont ook hier in de buurt :). Idd grappig mens! Erg leuk dat je daarvan les hebt :)!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:25

Ooit eens bij Le M.at gewonnen met TG in het M1 met 198 punten, zo gaaf!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:22

melissa_93 schreef:
Gwenn fijn dat je er 1 mooi op tijd moet starten zaterdag. Hopen dat de ander ook nog te doen is.

Les ging gisteren aardig fijn. Laatste tijd veel bezig geweest met scherp maken en snelle reacties etc. Begint ze best goed op te pakken, alleen was gisteren de rem even zoek :P Beetje doordenderen in de overgangen etc. Maar liever zo dan zoals 2 weken terug :P

Fijn!
Als ik mijn paard scherp wil maken is soms de rem ook even zoek. Maar uiteindelijk vind ik deze dan wel weer ;)

liesen schreef:
Hallo!

Ik zou mij graag hier willen melden! Aanstaande dinsdag staat mijn M1 debuut geplant! Was vorige week nog 1e en 2e in de L2 dus heb toen besloten om maar over te gaan. Had inmiddels ook al 22 winstpunten dus dan mag dat ook wel een keer.
Eerst wou ik wachten tot de kringkampioenschappen maar ik kan helaas niet op de datum van de overijsselse kampioenschappen. Dus was de keuze snel gemaakt.
Zelf heb ik nog nooit eerder M1 gereden dus we zullen wel zien hoe we de proeven doorkomen. :)

Welkom Liesen.
Succes dinsdag! met zoveel winstpunten kun je wel over en komt het vast goed.

melissa_93 schreef:
Welkom Lisanne :D
Leuk dat je M1 gaat starten! Gaat wel goedkomen met de punten die je in de L2 rijd. Mogen we zondag in dezelfde rubriek.

Vanmorgen vroeg al gereden, ging niet zo heel fijn, zal ook wel aan het weer liggen.

Zie trouwens dat we al 100 pg hebben. Is het een idee om er een huiskamertopic van te maken?

Wordt dat niet altijd automatisch gedaan, zodat dit topic tot 500 pagina's in de HK doorloopt?
Als dit niet zo is, dan wil ik vandaag wel een nieuw topic maken hoor.

liesen schreef:
Dankje Melissa!
Ik hoop dat het goed komt. Ik heb al veel geoefend op de galop onderdelen de ene keer gaan ze foutloos maar de andere x niet. Mijn planning is nu ook helemaal in de war door het warme weer, dan kun je ook niet veel.

Ja de kring moeten we tegen elkaar haha! Ik verwacht er niet veel van!

Huiskamer topic lijkt me goed idee!

Je kunt toch niet helemaal intensief trainen met dit weer, tenminste ik doe dat niet.
Ik zit er veel korter op als normaal.

TeeGee schreef:
Welkom Liesen!

Ahhh bummer M1 regio bij ons is op gras, wordt dan ons gras debuut.

Succes met je grasdebuut :)

vonneke schreef:
Vos heeft sinds donderdag nieuwe ijzers. Heb er niet eens gaten meer in laten maken. Rijd toch nooit op gras.

Ik besef ook dat ik niet heel veel op gras heb gestart. Vind op zand ook fijner, proppen draaien vind ik rotwerk.

melissa_93 schreef:
Bij mij gaan de galoponderdelen ook nog niet altijd foutloos. De contra over het algemeen wel, maar het aanspringen wil nog wel eens een keer mislukken.
waarschijnlijk komt me instructrice helpen zondag, dus dat zou dan wel super zijn. Ben benieuwd naar de startlijsten. Heb op de outdoor kring beide jaren niet fijn gereden, dus eens kijken of dat dit jaar wel lukt :P

TeeGee jammer dat het op gras is. Hier is de regio ook altijd op gras. Sowieso de meeste wedstrijden wel.

Succes! aanspringen gaat bij mij nog te geforceerd waardoor het mislukt, als ik het simpel houd gaat het altijd goed.

_coquette_ schreef:
Welkom Liesen! Succes alvast dinsdag!

Hier ook geen gaten in de ijzers. Er is hier haast nergens meer starten op gras. Allemaal grote goede zandbodems voor 4 ringen.

Ik had het warm gisteren in de les. Was echt zweten ondanks dat ik pas om 20.30 moest. Vanavond laat maar even rijden denk ik.

Ik had ook laat les, maar wat was het zweten. Niet fijn.

Caro_MarjaH schreef:
Wat fijn dat er bij jullie zoveel op zand is. Hier is het merendeel gewoon op gras, enkele keer kan ik op zand starten maar dat is niet veel in deze regio. Hier dus gewoon het hele outdoorseizoen 4kant op ijzers met propgaten.

Afgelopen donderdag heb ik clinic/les gehad van een subtopjury. Zo zeg, daar werd wel een hoop duidelijk waarom een aantal dingen maar zo halfbakken lukken bij mij en mijn friezel. Helaas is nu te warm om het geleerde en het huiswerk te oefenen maar daar gaan we vanaf maandag lekker mee aan de gang.

Wat leuk dat je zoveel geleerd hebt! Nu maar oefenen!

Tsplendid schreef:
Vanochtend nog wel gestart in het M1, vond het al verschrikkelijk warm in de tweede proef was ze ook echt leeg gewoon, ook in het geheel niet helemaal er lekker doorheen. Maar wat wil je met deze hitte! Had nog 186 en 177 en met beide volkomen mee eens qua punten. Ze liep toch maar even met dit weer :)! In het M2 waar ik half 1 zou moeten afgemeld dat was echt niet te doen! Volgens mij had ook de hele M2 rubriek zich afgemeld of dat er misschien nog 1 á 2 hebben gestart.

Melissa; haha is het het ene niet dan het andere wel!

Welkom liesen!

Mogen we met de kring dus allemaal tegen elkaar :P!

Caro/Melissa; idd haar zus woont ook hier in de buurt :). Idd grappig mens! Erg leuk dat je daarvan les hebt :)!

Gefeliciteerd met je winstpunt, goed van je dat je smiddags niet gestart bent.
Hier was het 39 graden om 13u gisteren.

TeeGee schreef:
Ooit eens bij Le M.at gewonnen met TG in het M1 met 198 punten, zo gaaf!

Hoe gaat het met opbouwen?

Ik ben ook weer aan het opbouwen, paard is nog wel wat stug.
Daarvoor moet ik hem een keer flink aan het werk zetten, maar dat wil met dit weer niet echt.
Ik heb mij opgegeven voor de regiokampioenschappen, ik wilde eigenlijk niet.
Als ik mijn punten vergelijk met de rest, denk ik dat ik daar niet thuishoor.
Mijn instructrice vond dat ik gewoon moest gaan.

Ga jij ook Caro?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:33

Ik rij 50% van de outdoor wedstrijden op zand ende andere helft op gras. Dus mijn paard staat rondom op ijzers.
Ik doe ook mee aan de Drentse. Ben net een weekje weer aan het trainen. Vanaf morgen gaan we weer bezig met de zijgangen. Ze pakt het werk erg goed op en de vakantie heeft haar echt goed gedaan :)
Met dit warme weer zit ik er rond acht/negen uur s'ochtends op. Ze zweet wel meer dan normaal door het warme weer natuurlijk. Voert hier ook iemand elktrolyten aan haar paard?

Welkom Liesen ;)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:15

Lianne kun je je zo opgeven voor de regio? Je moet je toch plaatsen neem ik aan?

Josje ik voer het niet speciaal bij, maar in de musli die ze krijgt zit het wel bij in.

Don mag vanavond nog even aan het werk. Nu veelste warm

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:04

Zo wat een bijlees Lianne haha!

Ik hoor laatste tijd ook zoveel over elektrolyte. Maar goed is dat beter voor als ze elke dag wit zijn van het zweet of ook voor een ''normale'' training een noodzaak?

Zo m'n trainingsschema even omgooien heeft geholpen. Officieel M1 :)!! Fijn kunnen rijden, was einde vd proeven wel op. Maar had controle in de galop dus daar ben ik allang blij mee. Wel beetje simpel gejureerd, had een record van 11 6'en achter elkaar :') Stond ook niet veel spannends op maar goed, nu gaan voor beter. Voorlopig even thuis houden en morgen lekker buitenritje!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:46

Heerlijk weekje vrij dus josje
ik voer geen elektrolyten bij.

Melissa, bij ons is een dag vtv de selectie en kun je je voor de zaterdag finale plaatsen.

Laura gefeliciteerd!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:26

Super Laura! En heerljk een buitenritje

Ah zo Lianne.

Ik wil straks nog rijden, maar t regent nu echt knetterhard

pepperlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:20

ik rij M1 en M2