[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:05

Margritta Holtman is geweest. Ik heb haar al vaker bij mijn paarden gehad, maar nog nooit bij Phoebe.

Oh ik ben jaloers op je, een Sella zadel. Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:05

Ik heb vandaag meegedaan aan de ride and run met mijn fjord. Echt enorm gaaf was dat! Leuke afwisseling naast mijn dressuurpaard. Ik hoop volgende week te kunnen starten. Ze hebben de wedstrijd een dag verschoven en daardoor nog geen oppas voor mijn kindjes. Hopelijk krijg ik dat nog geregeld voor die tijd :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:19

Setteli schreef:
Margritta Holtman is geweest. Ik heb haar al vaker bij mijn paarden gehad, maar nog nooit bij Phoebe.

Oh ik ben jaloers op je, een Sella zadel. Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Magritta komt ook altijd bij Ollie, fijne vrouw.

Ik heb er zo'n zin in! Hoop dat ik wel een leenzadel kan krijgen..

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:20

keshia schreef:
Ik heb vandaag meegedaan aan de ride and run met mijn fjord. Echt enorm gaaf was dat! Leuke afwisseling naast mijn dressuurpaard. Ik hoop volgende week te kunnen starten. Ze hebben de wedstrijd een dag verschoven en daardoor nog geen oppas voor mijn kindjes. Hopelijk krijg ik dat nog geregeld voor die tijd :)

Super leuk! Ik wilde ook mee doen, maar heb geen zadel :(.

Hoe ver heb je gedaan?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:22

10 km recreatieklasse :) was echt heel erg leuk!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:30

Ja kan ik me voorstellen! Hopelijk vind je nog een oppas voor je wedstrijd. Willen je kinderen niet mee? Of zijn ze te jong?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:58

Die zijn echt nog wat te jong ;) ze zijn 4 en 1 jaar :) normaal rij ik altijd de wedstrijd in het vrije weekend van mijn man.. maar wilde graag deze wedstrijd rijden in de buurt en dus gegokt dat het in de middag was.. maar de L1 eindigt al om half 11 dus dat is niet zo handig haha..

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:55

Eindelijk weer eens tijd om alles te lezen en wat te schrijven ( lig dan ook ziek op de bank )

Welkom naar alle nieuwe bokkers toe :wave: en iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Ik ben momenteel aan het kijken voor wat oefenconcoursen voor mijn puppy, puur zodat die alvast gewend is en we op de eerste officiele een nette proef kunnen neerzetten! En met buzzy start ik ook alweer aankomend zomerseizoen , nog een paar wp in de L2 en dan kunnen we door naar de M1.

Ik heb de concoursen gemist en ben ook echt blij als we weer kunnen gaan!

The ride and run lijkt me ook echt een leuke afwisseling maar helaas hebben we zoiets niet in het zuiden van het land .. misschien toch maar eens gaan organiseren.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:01

Wij mochten vandaag weer. Fe dag begon met een wekker die niet afging, onverklaarbaar bloed op de borst van Storm, een storm die de trailer niet op wou....dus toen we uiteindelijk op het wedstrijd terrein waren had ik alle hoop op een wp laten varen. Snel gezadeld en bij het losrijden voelde hij zo lekker. Soepel, niet te diep.

Eerste proef was bij zelfde jury als mijn laatste concours waarbij veel vragen werden gesteld omtrent het bitloos rijden en het duiken op de voorhand.
Dus doel was zorgen dat ie niet duikt. Lekkere proef met wel wat onrustige aanleuning maar iig geen geduik achter de loodlijn.

Tweede proef was rommelig vond ik zelf. Ik was zelf met m'n kop niet echt bij kreeg allerlei boze appjes van thuisfront tijdens losrijden en merkte dat ik hier nog mee in m'n hoofd zat. Ook merk ik dat ik zelf vaak 1 proef goed rij en de andere dan stuk minder. Is vaker zo.
Punten: 172 voor tweede proef en 187 (!) Voor eerste proef. Dus wel super trots bijna allemaal 7ens in de tweede proef want er zat een 2 tussen voor van hand veranderen met halsstrekken (hij ging omhoog ipc naar beneden en daardoor verloor ik verbinding achterbeen)

Ben trots. Hij heeft goed zijn best gedaan. Ik wil wel werken aan mijn eigen hand die word wat strak en onrustig als ik gespannen ben en dat is zonde en niet eerlijk en duidelijk voor storm.

Zaterdag weer lessen en morgen lekker buitenrijden.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:02

Wat vervelend Storm dat je niet in je concentratie kon komen, misschien volgende keer tel in de auto laten liggen? Scheelt weer afleiding zeg maar.

Bij mij staan de wedstrijden even op een laag pitje.

Peerd kwam met een flinke wond van het land 2 weken geleden. Gelukkig is de wond dicht alleen het been is nog aardig dik. Hopelijk knapt ze snel op en kunnen we weer lekker aan de slag.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:08

Ik had gister mijn 3de L1 wat goed was voor een barre 175 punten.
Ze was actief en dat was voor mij even belangrijker dan de punten.
Al met al toch fijn kunnen rijden.

Morgen komt een nieuwe instructrice voor een proefles.

Ik krijg te weinig informatie en begleiding van mijn huidige instructrice.

Ben er klaar mee.
De 27ste weer 1 en dan maak ik een pauze om alles beter te bevestigen dit gaat zo niet.

Ik mis de begleiding en de lessen zijn veelal zonder inhoud.
Ik betaal immer voor een uur en als ik dan telkens voor 30 min geen inhoud krijg en 5 min de proef doornemen is het gewoon klaar.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:40

Oh jee onley, nee dat is niet prettig. Ik geef zelf ook lessen en ben nog geen 30 seconden stil achter elkaar haha.. te weinig input is niet fijn nee. Heb zelf ook graag veel input, en soms ook uitleg die wat dieper gaat dan: zo hoort het nu eenmaal.
Hoop dat de pauze zijn vruchten gaat afwerpen.

Nog meer blessureleed hier hoor ik. Beterschap!

Hier vorige week wedstrijd gehad. Ik stapte op en voelde het gelijk, dit gaat hem niet worden. En dat bleek ook haha.. uiteindelijk 180.5 punten gereden. Dus net een winstpunt. Stand is nu l1+9, heb nog 2 wedstrijden met 2 proeven in november, en mijn l2 debuut staat gepland in december. 9 en 10 december start ik de eerste wedstrijden :) ben benieuwd hoe dat gaat verlopen

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:11

@storm2009 het is inderdaad belangrijk dat jijzelf altijd ontspannen blijft, je moet je gewoon alleen op de wedstrijd concentreren en op de proeven. En als je voorbereidingen niet zo fijn zijn dan begin je ookal gestrest. Toch nog een dik wp erbij!

@odenxia ow dat is niet goed zeg...

@onley als je huidige instructrice niet " voldoet " aan jouw eisen om het maar zo even te zeggen dan zul je inderdaad moeten wisselen want uiteindelijk moet jij tevreden zijn over de lessen en over de vooruitgang van jezelf en je paard, je zult gewoon even die klik moeten vinden met iemand als persoon maar ook als instructeur !

@keshia gelukkig nog een wp erbij. Gaat zeker goedkomen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:32

Ja klopt ik had hem ook in de auto moeten laten :* Maar mn lezer wist niet of ze het ging redden dus daarom stond ie aan en op geluid...:S

Wel idd een dikke winstpunt dus wel tevreden. Onley wat rot van je lessen ik snap dat je moet wisselen. Kost ook altijd weer tijd om te wennen aan een nieuwe. Hopelijk vind je snel iemand die wel past.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:20

Zondag mn M1 debuut gehad. Ging niet heel goed maar toch 186.5 en 188.5 en een 3e prijs.
Voor de eerste keer wel tevreden aangezien ik de hele week al zenuwachtig was haha.

Ik krijg heb nu 4 keer les gehad van iemand anders en we gaan zo snel vooruit nu. Echt heel blij mee

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:22

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:16

@storm2009 ja dan snap ik het wel maar altijd denken aan het feit dat er genoeg mensen zijn die kunnen en willen lezen voor je !

@lovemario , netjes hoor voor de eerste keer en al helemaal fijn dat je zoveel vooruitgang ziet in de trainingen maar al helemaal nu in de concoursen. Hopelijk blijf je een stijgende lijn zien.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 06:46

Bedankt allemaal.
De klik met de oude lesgeefster was er wel maar er was geen uitleg en geen inhoud.
Ik werd snel afgerakelt en de pony moest maar ik maar steeds kort "trekken" en de neus telkens achter de loodlijn trekken (eigenlijk de deur dicht maken)
Wat gewoon niet werkt ik heb reuma en kan geen kracht zetten.
Ze moet van achter naar voor lopen met een deur die altijd van voren open is.

Gister al een eerste "proefles" gehad wat al veel helderheid gaf en op de korte duur gelijk zijn vruchten afwierp.
Ik heb nog iemand achter de hand die ik ook wil laten komen gewoon om me niet gelijk op de eerste vast te pinnen.

De 27ste nog 1 wedstrijd en dan echt even pauze op de puntjes op de i te gaan zetten.

Het zijn echt communicatie fouten verlal van mijn kant uit. Puur uit "onkunde" ik wil dit graag en ga er dan ook voor.
Ik wil minimaal proberen tot M te komen.
Jill kan het en ik wil dat en daar ga ik knokken en bewijzen dat ook een tinker op dat nivo kan lopen.
Het is een kwestie van de juiste knoppen erop te zetten.

Wat een goeie punten allemaal proficiat met jullie winstpunten.
Go for it :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:48

Hey allen! Hoe gaat het met jullie?

Gister had ik wedstrijd. Ik logeerde op een stal en moest onder het zadel naar de locatie van de wedstrijd. Meisje daar op stal zei dat ze dacht dat het 20 minuten stappen was. Oke, Lets do this. Ik om half 6 vertrokken, maar na een paar 100 meter moest ik naast het paard gaan lopen. Hij voelde niet veilig om zo over de weg te gaan. Uiteindelijk bleek het dus 3,5 km te zijn. Zo'n 45 min dus, en ik moest om 18.25 m'n eerste proef rijden.

Wij kwamen om 18.20 aan, snel omgekleed en naar de bak. Kon ik gelijk de ring in. Heb serieus niet 1 rondje in de losrijbak gedaan. Maarja goed, eigen schuld. Had mij beter moeten voorbereiden. Ik denk dat wij de verkeerde weg hebben genomen.

Dus ik erop, ring in. En je gelooft t niet maar hij was best fijn te rijden. De 2e proef ging minder met echte slordige fouten.

Ik verwachtte niet veel van de punten tot de organisator vroeg of ik er even bij wilde komen.
Heh?
Roept ze binnen dat ik in de eerste proef 1e ben geworden met 185 punten! De tweede proef een verdiende 178.

Afbeelding

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:30

Ik kom me ook weer is melden!

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten de afgelopen periode!

Ik ben vandaag na ruim 3.5 maand ook weer gestart.
En niet zonder resultaat!
Eerste proef wat op safe gereden, geen grote fouten.
2e proef iets meer gedurfd, maar toen werd die moe en werd zijn balans iets minder.
Maar toch in de 1e proef een 2e plaats met 196
En in de 2e proef een 3e plaats met 196.5.
Super trots op m'n puppy reus <3

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:12

Wow gefeliciteerd beide :)

@olilau wat een gestress, kan me voorstellen. Mss was ie wel zo lekker door het ritje ernaartoe? Mijne rijd ik vaker vlak voor de proef ff rondje over het manege terrein (of bij voorkeur door een stukje berm of bos), met een lang teugeltje. dan is ie in de bak heerlijk zen.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:16

Gefeliciteerd!

Resultaat van vandaag is 184 en 183. Nu even verder trainen :D

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:25

Wow je gaat lekker OliLau!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 00:33

Ach! Ben wel heel blij maar ik moet er ook hard aan trekken hoor! Vind het gewoon super dat mijn opaatje het nog zo goed doet

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:59

Jaa snap dat het hard werken is, maar mag je wel trots op zijn hoor! Je gaat als een speer!